هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاستی

هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاستی


منبع: نیک شو

270

1399/1/7

21:36


هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاســتی otoplasty

گوش ها مي توانند در ظاهر و زیبایی افراد نقش مهمي داشته باشند برای همين منظور بسیاری از خانم ها و آقایان هستند که به دلیل فرم و شکل غیرطبیعی اقدام به عمل جراحی زیبایی گوش مي کنند. به این نوع عمل ، اتوپلاســتی مي گویند. رایج ترین عمل اتوپلاســتی برای گوش های زاویه دار (در لفظ عاميانه بل بله گوش) انجام مي شود.

 

رفع نقایص گوش مثل بزرگی و یا عدم تقارن گوش ها ، ظاهری زیباتر به چهره مي دهد. در اغلب موارد فرد پس از عمل زیبایی گوش به نتیجه مطلوبی مي رسد و همين امر موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد و ارتقاء روابط اجتماعی او مي شود. صرفنظر از هزینه اتوپلاســتی گوش ، نتایج عمل به این بستگی دارد که قرار اســت چه تغییراتی بر روی گوش اعمال شود از این رو پیشنهاد مي شود حتما عمل زیبایی گوش را به یک جراح متخصص در اتوپلاســتی بسپارید. انجام این عمل جراحی هم در بزرگسالان و هم در کودکان معمول و رایج اســت.

هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاستی

انواع جراحی‌های زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش که با برداشتن غضروف گوش، حذف پوست اضافی آن و به منظور رفع برآمدگی بیش از اندازه گوش و در نتیجه نزدیکتر کردن گوش به سر انجام مي شود یکی از انواع عمل جراحی زیبایی گوش به شمار مي رود. معمولا در این روش به منظور دستیابی به بهترین نتیجه ممکن از تکنیک های ترکیبی برداشتن غضروف به همراه تکنیک اسکورینگ که در جهت قرار دادن گوش در بهترین موقعیت ممکن نسبت به سر و در نظر داشتن زیبایی آن از طریق حذف بافت گوش و برش های مورد نظر در غضروف به کار مي رود، اســتفاده مي گردد.

 

به این نوع از جراحی زیبایی گوش ، جراحی اتوپلاســتی تجدید ساختار نیز گفته مي شود. در حالت کلی مي توان گفت تغییر شکل و بازسازی گوش از طریق دو روش کوچک کردن غضروف و بخیه کردن آن پس از عمل و همچنین اسکورینگ یا برش غضروف انجام مي شود. در این روش ها ممکن اســت لازم باشد تا جراح غضروف مورد نظر جهت پیوند به گوش را از دنده بیمار بردارد و یا در صورت لزوم از پوست بالای باسن جهت پیوند به ناحیه اضافه شده به گوش اســتفاده کند. گاهی عمل زیبایی گوش تنها برای یکی از گوش ها مورد اســتفاده قرار مي گیرد و گاهی اوقات ممکن هر دو گوش نیاز به عمل اتوپلاســتی گوش داشته باشند. علاوه بر موارد ذکر شده، عمل جراحی گوش ممکن اســت به منظور کاهشش اندازه گوش ها و ظرافت بخشیدن به آنها ، صورت پذیرد.

 

کوچک کردن گوش به کوچک کردن سایز کلی گوش برميگردد و یا تنها در کاهش اندازه لاله گوش خلاصه مي شود. با تمام اینها گاهی عمل زیبایی گوش به دنبال نیاز به تقارن گوش ها با یکدیگر صورت مي گیرد. جراحی زیبایی گوش جهت اصلاح گوش هایی که در اثر حادثه شکل طبیعی خود را از دست داده اند و به اصطلاح به گوش های گل کلمي معروفند نیز مورد اســتفاده مي باشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تمام انواع جراحی زیبایی گوش نوعی عمل حساس به شمار مي رود و ممکن اســت در صورتی که به شکلی ناشیانه، توسط فردی غیر متخصص صورت بگیرد علاوه بر لطمه وارد کردن به زیبایی شما در مواردی حتی به شنوایی تان نیز آسیب بزند. پس بسیار اهميت دارد که اتوپلاســتی را تنها به فردی متبحر و متخصص در این زمينه واگذار کنید.

هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاستی

اقدامات لازم پیش از عمل زیبایی گوش

در صورتی که قرار اســت عمل جراحی بر روی گوش کودک صورت گیرد لازم اســت تا والدین از هفته ها قبل و همينطور پزشک او را برای انجام این عمل آماده کنند. به علاوه والدین بایستی انتظارات معقولی از جراحی داشته باشند.

 

از 2 تا 6 هفته پیش از عمل گوش ، از مصرف داروهایی مثل آسپرین پرهیز نمایید و به هیچ وجه در طول این مدت دخانیات مصرف نکنید و الکل نیز ننوشید.
این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی پس از عمل زیبایی گوش فرد را به مدت یک شب در بیمارستانی که در آن جراحی انجام شده اســت بستری مي کنند به همين خاطر بهتر اســت در این مورد نیز آمادگی لازم را کسب نمایید.

 

از مصرف داروهای ضد التهاب و همينطور داروهای گیاهی چند هفته پیش از اتو پلاســتی خودداری کنید چرا که سبب افزایش خونریزی پس از جراحی زیبایی گوش و طولانی شدن دوران بهبود مي گردد.

 

به حاطر داشته باشید که در روز عمل اتوپلاســتی گوش یک نفر را به عنوان همراه با خود ببرید.

 

یک روز پیش از جراحی از مصرف غذاهای سنگین و پر حجم خودداری کنید. در مورد کودکان که معمولا عمل شان با بیهوشی عمومي همراه اســت بهتر اســت شب قبل از جراحی، تا حد امکان شام سبکی ميل کرده و مایعات فراوان بنوشند.

 

طی جلسه مشاوره با جراح خود از پرسیدن هر سوالی در رابطه با جراحی و اتفاقات بعد از آن که ذهنتان را به خود مشغول کرده اســت دریغ نکنید.
پیش از عمل ، از پوست خود به طور کامل مراقبت کنید.

 

در صورتی که هر گونه سابقه پزشکی دارید پیش از اتوپلاســتی گوش ، جراح را در جریان قرار دهید چرا که در غیر اینصورت ممکن اســت در عمل جراحی و یا نتایج بعد از آن خللی جدی ایجاد کند.

 

در صورتی که برای شما آزمایشی پیش از جراحی تجویز شود لازم اســت که آن را در فاصله کوتاهی از عمل انجام دهید تا نتایج درست باشد.

 

در روز عمل لباس راحتی به تن داشته باشید و زیور آلات نیز با خود به همراه نداشته باشید.

 

در مورد خانم ها لازم اســت که هنگام عمل جراحی گوش موها تميز بوده و به پشت سر منتقل شوند. در مورد آقایان نیز علاوه بر تميزی موها بایستی موها کوتاه و مرتب باشد. چرا که این امکان وجود ندارد که سر را در این عمل پوشاند پس لازم اســت که شرایط بهداشتی از قبل مهیا شده باشد تا مشکلی در حین عمل و پس از آن به وجود نیاید

هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاستی

مراحل عمل زیبایی گوش

عمل زیبایی گوش در عین اهميت داشتن، مراحل ساده ای دارد. قبل از جراحی طی جلسه ای گوش فرد توسط پزشک از نظر سایز ، موقعیت آن و همينطور مشکل موجود بررسی مي شود و در مورد نتایج آن با بیمار گفتگوهایی به عمل مي آید. پس از آن در روز عمل زیبایی گوش با توجه به اینکه فردی که قرار اســت تحت درمان قرار گیرد، کودک اســت یا بزرگسال نحوه بی حسی برای او تعیین مي شود بدین صورت که معمولا جهت انجام اتو پلاســتی بر روی کودکان آنها را با بیهوشی عمومي بی حس مي کنند اما در مورد بزرگسالان اتوپلاســتی با بی حسی موضعی انجام مي شود و نیازی به بیهوشی وریدی و عمومي نمي باشد.

 

پس از طی این مرحله جراح ناحیه پشت گوش را به منظور برداشتن و یا تغییر شکل بخشی از غضروف برش مي دهد پس از آن پوستی که احتمالا اضاف آمده اســت را بر مي دارد. البته لازم به ذکر اســت که ناحیه انتخاب شده برای برش و همينطور مکان بخیه ها ارتباط مستقیمي با مشکل گوش دارد از این رو این برش و بخیه مي تواند در پشت گوش انجام شود و یا در درون چین های داخلی گوش صورت گیرد. در مرحله بعد اگر لازم بود ابتدا جراح گوش را به سمت سر نزدیک مي کند، سپس با اســتفاده از بخیه هایی برش های ایجاد شده را به هم وصل کرده و همينطور گوش را در موقعیت جدید خود ثابت نگاه مي دارد.

 

مراقبت های پس از عمل زیبایی گوش ( اتوپلاســتی )

گاهی بیمار چند ساعت پس از جراحی از بیمارستان مرخص مي شود اما در شرایطی خاص به خصوص در مورد جراحی زیبایی گوش در کودکان ممکن اســت فرد را به مدت یک شب در بیمارستان بستری کنند تا شرایط جسمانی او به حالت عادی بازگردد. پس از مرخص شدن لازم اســت تا فرد با رعایت مراقبت های به خصوصی به روند بهبودی خود کمک کرده و در دستیابی به نتایج موثر گامي مهم بردارد. قبل از هر چیزی مهم اســت جهت نتایج مطلوب فرد تا 2 هفته بعد از عمل زیبایی گوش به پشت بخوابد تا مانع وارد شدن فشار به گوش ها گردد. در این مدت از انجام فعالیت های سنگین جدا خودداری نمایید. لازم به ذکر اســت که تا 5 روز پانسمان گوش نباید جدا گردد پس از آن نیز بایستی طی هفته اول از هدبند اســتفاده کرد به صورتی که هر دو تا سه ساعت یکبار به مدت نیم ساعت به گوش ها اســتراحت داد و هد بند را برداشت. باید تا بهبودی کامل زخم را مرتب ضدعفونی کرد و شستشو داد.

 

در طول این مدت لازم اســت از کرم های آنتی بیوتیک که توسط پزشک تجویز شده اســت طبق دستورات داده شده ، بر روی زخم و نواحی تحت درمان اســتفاده کرد. از هفته دوم اســتفاده از هد بند به شب ها محدود مي شود و لزومي ندارد که طی روز از هد بند اســتفاده شود. البته ممکن اســت در طول دوران بهبود فرد با خون مردگی و ورم که ناشی از عمل جراحی مي باشد مواجه شود که باید گفت در این مورد جای هیچ گونه نگرانی نیست و این علائم پس از مدتی به خودی خود برطرف مي گردد.

هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاستی

مزیت های عمل جراحی زیبایی گوش

عمل زیبایی گوش در رفع بسیاری از قایص مادرزادی گوش و همچنین مشکلات پیش آمده در ساختار گوش ناشی از حوادث موثر اســت.

 

در مواردی که فرد شنوایی کمي دارد که ناشی از غضروف اضافه مي باشد عمل جراحی گوش ، مي تواند تا حدودی کارساز باشد بدین صورت که پس از برداشتن غضروف مورد نظر گوش تقویت شده و صداهای اطراف خود را واضح تر مي شنود.

 

اصولا این عمل با ریسک و خطرات کمي مواجه اســت البته در صورتی که توسط جراح متخصص اتوپلاســتی صورت گیرد.

 

از آنجاییکه زیبایی فرد پس از عمل زیبایی گوش احیا مي شود، قطعا مي تواند در افزایش اعتماد به نفس در افرادی که با شکل گوش خود مشکل دارند ، تاثیر گذار باشد. این نتیجه به خصوص در مورد کودکان و نوجوانان مي تواند در زندگی آنها تاثیر قابل توجهی بگذارد.

 

شکاف ها و برش های که در حین جراحی ایجاد مي شود زیاد عميق نیست از این رو به سختی قابل تشخیص اســت.

 

ميزان اســتراحت و دوران بهبودی پس ازعمل زیبایی گوش و اتوپلاســتی حداقل زمان ممکن را دارد که حدود 1 هفته زمان مي برد. از اینرو فرد مي تواند با فاصله کوتاهی پس از اتوپلاســتی ، با انرژی بیشتری به فعالیت های روزمره و اجتماعی خود بازگردد.

هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاستی

مدت زمان اتوپلاســتی گوش چقدر مي باشد و نتایج تا چه مدت ماندگار مي ماند؟

معمولا اتوپلاســتی گوش حدود 1 تا 2 ساعت زمان مي برد. البته زمان دقیق آن کاملا به این بستگی دارد که قرار اســت دقیقا چه مشکلی از گوش برطرف شود و گوش با چه ميزان اصلاحات به حالت طبیعی خود باز مي گردد. با این وجود تحمل این مدت زمان ارزشش را دارد چرا که اصولا نتایج عمل زیبایی گوش تا آخر عمر ماندگار خواهد بود البته بدیهی اســت که این ماندگاری به جز مواردی اســت که ممکن اســت فرد دوباره طی اتفاق و یا حادثه ای دچار اشکال در ساختار گوش خود شود. پس بهتر اســت مراقب گوش خود باشید تا نیاز به درمان مجدد پیدا نکنید.

 

هزینه اتوپلاســتی گوش چقدر اســت؟

قیمت عمل زیبایی گوش به طور قطعی و یا طیفی معمولا در طول جلسه مشاوره با پزشک به شما اعلام خواهد شد به علاوه اینکه ممکن اســت در این جلسه گزینه های مالی جهت پرداخت راحت تر هزینه اتوپلاســتی گوش نیز به شما پیشنهاد گردد. به همين علت بهتر اســت برای دانستن هزینه اتوپلاســتی گوش در شیراز و یا اطلاع از هزینه اتوپلاســتی گوش در اصفهان به طور دقیق از کلینیک های واقع در همين شهرها هزینه را جویا شوید. بدیهی اســت که این مورد در رابطه با هزینه اتوپلاســتی گوش در مشهد و یا هر شهر دیگری در کشور نیز صدق مي کند. تاکید ما به این دلیل اســت که علاوه بر تفاوت مثلا هزینه اتوپلاســتی گوش در تبریز با هزینه اتوپلاســتی گوش در تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی متفاوت آنها این احتمال نیز وجود دارد که هر جراح با توجه به تکنیک ها و ابزاری که مورد اســتفاده قرار مي دهد دستمزد خود را داشته باشد به علاوه اینکه هزینه بیمارستان از شهری به شهر دیگر فرق دارد.

 

از جمله موارد دیگری که مي تواند بر روی هزینه نهایی اتوپلاســتی تاثیر گذار باشد مي توان به هزینه بیهوشی و یا بی حسی مورد اســتفاده، آزمایش های صورت گرفته ، داروهای تجویز شده و همينطور بانداژهای به کار رفته پس از عمل اشاره کرد. با وجود موارد ذکر شده هرگز این نکته را از یاد نبرید که تجربه و مهارت پزشک را فدای اتوپلاســتی ارزان نکنید چرا که در نهایت شما مي مانید و پشیمانی عبثی که جبران ناپذیر مي باشد.

هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاستی

هزینه جراحی زیبایی گوش (اتوپلاســتی) در سال 1398 به طور ميانگین برای دو گوش 3500000 تومان و برای هر گوش 1750000 تومان مي باشد.

هزینه عمل زیبایی گوش سال 98 | اتوپلاستی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو