تلفات ویروس کرونا در جهان از مرز 3 هزار نفر گذشت

منبع: نیک شو

39

1399/1/7

21:36


تلفات ویروس کرونا در جهان از مرز 3 هزار نفر گذشت

تلفات ویروس کرونا در جهان از مرز 3 هزار نفر گذشت

در تازه ترین گزارش کشور چین 42 نفر دیگر جانشان را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند. بیش از ۹۰ درصد موارد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا مربوط به استان هوبی در چین است. قربانیان در کشورهای دیگر نیز در حال افزایش هستند که کشور ایران با 50 و ایتالیا با 30 کشته رکورددار هستند.

بیش از ۹۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان گزارش شده و تعداد افراد مبتلا به این ویروس در سایر کشورها در حال پیشی گرفتن از تعداد افراد مبتلا در داخل چین است. سازمان جهانی بهداشت جهانی گفته است بیشتر افراد مبتلا فقط علائم خفیف دارند و میزان مرگ و میر بین ۲ تا ۵ درصد است.

 

در مقایسه، متوسط مرگ و میر ناشی از آنفولانزای فصلی حدود ۰.۱ درصد است اما به دلیل شدت مسری بودن آن سالانه چهارصد هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند. سایر گونه‌های کروناویروس، مانند نشانگان تنفسی حاد (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS)، میزان مرگ و میر بسیار بالاتری نسبت به کووید ۱۹ دارند.

 

کرونا در سراسر جهان

با انجام تمهیدات لازم در کشور چین میزان رشد کرونا کاهش داشته اما در سراسر جهان سیر نزولی مشاهده می شود. در ایتالیا که در اروپا بیشترین میزان ابتلا و مرگ را داشته، میزان ابتلا به ویروس کرونا در ۴۸ ساعت دو برابر شده است.

 

نگاهی به آمار عددی مبتلایان به کرونا در سراسر جهان:

ایتالیا : مرگ ۳۴ ، مبتلا ۱۶۹۴ مورد

بریتانیا : ۳۶ مورد ابتلا

کره جنوبی : مرگ 26 ،  مبتلا۴۲۱۲ مورد

ایران : مرگ 54 مورد ، مبتلا ۹۷۸ مورد

 

کشورهایی مانند قطر، اکوادور، ارمنستان، لوکزامبورگ و جمهوری ایرلند هم از جمله کشورهایی هستند که اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند.

 

منبع : بی بی سی

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو