۱۰ مبارز برتر هنرهای رزمی ترکیبی یک دهه اخیر [قسمت دوم]

۱۰ مبارز برتر هنرهای رزمی ترکیبی یک دهه اخیر [قسمت دوم]


منبع: روزیاتو

158

1399/1/7

23:42


اگر چه در یک دهه اخیر شاهد جست و خیز مبارزان باهوش و قدرتمند زیادی در درون قفس هشت ضلعی هنرهای رزمی ترکیبی موسوم به یو اف سی بوده‌ایم اما تعداد معدودی از آن‌ها می‌توانند خود را ستاره‌های درخشان کمپانی در این برهه زمانی بدانند. چه از طریق نشان دادن قدرت و هوش خود در درون قفس و چه نشان دادن قدرت بازاریابی و چهرگی خود، این مبارزان از سال ۲۰۱۰ تا پایان ۲۰۱۹ توانسته‌اند متمایز از بقیه مبارزان یو اف سی بوده و جلب توجه کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مبارز برتر یک دهه اخیر دنیای هنرهای رزمی ترکیبی و به طور خاص یو اف سی آشنا کنیم.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مبارز برتر یک دهه اخیر دنیای هنرهای رزمی ترکیبی و به طور خاص یو اف سی آشنا کنیم.

۵- حبیب نورماگمدوف

حبیب نورماگمدوف در حال حاضر رکورد طولانی‌ترین دوره بدون شکست را در دنیای ام ام ای (MMA ) را در اختیار دارد و اگر این موضوع برای قرار گرفتن نام وی در این فهرست کافی نیست، بدون شک بزرگی نام کسانی که وی در یک دهه اخیر شکست داده کافی خواهد بود. نورماگمدوف که در سال ۲۰۱۲ با پیروزی مقابل کمال شالوروس از طریق پذیرش شکست حریف وارد عرصه یو اف سی شد، در ادامه تصمیم گرفت که بخش سبک وزن را به طور کلی زیر و رو کرده و پس از شکست چهره‌های سرشناسی مانند رافائل دوس آنیوس، مایکل جانسون و ادسون باربوزا، در مسابقات یو اف سی ۲۲۳ بر الکساندر یاکوینتا غلبه کرده و به کمربند قهرمانی سبک وزن دست یافت.

اگر این دوره طولانی شکست‌ناپذیری و پیروزی‌های پیاپی از نظر شما کافی نیست، بدون شک خرد کردن کامل کانر مک گرگرو در نبردی پرحاشیه و جنجالی در یو اف سی ۲۲۹ برای تصدیق قدرت این مبارز کافی خواهد بود. در ادامه حتی داستین پویریه نیز به «عقاب» باخته و در ادامه نورماگمدوف در بخشیدن ۱۰۰ هزار دلار به موسسه خیریه پویریه در آستانه مبارزه این دو در یو اف سی ۲۴۲ بار دیگر کلاس ورزشی خود را به رخ کشید. حضور شکست‌ناپذیر او در قفس هشت ضلعی در یک دهه اخیر بسیار قابل توجه بوده و تا پایان سال ۲۰۱۹ تنها تونی فرگوسون را می‌توان تهدیدی برای میراث بدون شکست این قهرمان کنونی دانست.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مبارز برتر یک دهه اخیر دنیای هنرهای رزمی ترکیبی و به طور خاص یو اف سی آشنا کنیم.


۴- استیپ میوچیچ

بخش سنگین وزن یو اف سی همواره یک بخش غیرقابل پیش‌بینی بوده است. وقتی مبارزانی چنین بزرگ جثه به سمت یکدیگر مشت‌های مرگبار شلیک می‌کنند یا تلاش دارند دست و پاهای یکدیگر را خرد نمایند، هر کسی این ظرفیت را دارد که هر حریف دیگری را شکست دهد. این ادعا را می‌توان در شرایطی تایید کرد که رکورد دفاع از عنوان قهرمانی در این دسته تنها در عدد ۳ باقی مانده است، بدین معنا که بیشترین مسابقه برای دفاع از عنوان قهرمانی تنها سه بار بوده و خیلی زود کمربند قهرمانی به مبارز دیگری رسیده است. از این رو درست و بجا جلوه می‌کند که دارنده کنونی قهرمانی این دسته و دارنده رکورد دفاع از قهرمانی خود را در میان برترین مبارزان یک دهه اخیر ببیند.

استیپ میوچیچ بحق یکی از بزرگ‌ترین مبارزان سنگین وزن تاریخ ام ام ای است و مجموعه قابل توجهی از نام‌های بزرگی که وی در برابر آن‌ها به پیروزی رسیده- از زمان اولین مبارزه‌اش در دنیای یو اف سی در سال ۲۰۱۱- این ادعا را تقویت می‌کند. روی نلسون، گابریل گونزاگا، مارک هانت، اندری آرلوفسکی، فابریسیو وردوم، آلیستیر اووریم، جونیور دوس سانتوس، فرانسیس انگانو و دانیل کورمیر همگی غول‌هایی هستند که در مقابل قهرمان سابق بوکس دارنده دستکش طلایی در یک دهه اخیر زانو زده‌اند و در حالی که وارد سال ۲۰۲۰ شده‌ایم می‌توانیم همچنان کمربند قهرمانی سنگین وزن را روی دوش او ببینیم. هیچ مبارزی در سنگین وزن حتی به ثبت میراثی مشابه میوچیچ هم نزدیک نشده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مبارز برتر یک دهه اخیر دنیای هنرهای رزمی ترکیبی و به طور خاص یو اف سی آشنا کنیم.


۳- روندا روزی

آیا فکر می‌کردید که می‌شد فهرست برترین مبارزان یک دهه اخیر را بدون نام بردن از یکی از تاثیرگذارترین ستارگان هنرهای رزمی ترکیبی در ۱۰ سال گذشته تکمیل کرد؟ زمانی که روندا روزی در سال ۲۰۱۲ وارد دنیای یو اف سی شد و کمربند قهرمانی وزن خروس وزن را دور کمر داشت، این عرصه را به طور کلی تغییر داد. حضور او در قفس دیدگاه‌ها نسبت به مبارزان زن دنیای یو اف سی را دگرگون ساخت و ۶ بار متوالی در برابر قهرمانانی مانند لیز کارموچه، میشا تیت، سارا مک مان، الکسیس دیویس، کت زینگانو و بتی کوریا از مقام و کمربند قهرمانی خود در دسته خروس وزن دفاع کرد.

در همین مدت بود که ستارگی او به سطحی بی‌سابقه به عنوان یک مبارز یو اف سی صعود کرد، تا جایی که روزی در چندین فیلم مانند «بی‌مصرف‌ها ۳» ( The Expendables 3) و «خشمگین ۷» (Furious 7) نیز حضور یافت. با این وجود دوران موفقیت روزی با شکست سنگین در مقابل هالی هولم و آماندا نونس در یو اف سی ۱۹۳ و یو اف سی ۲۰۷ به پایان رسید. با این وجود، هنوز هم میراث او به عنوان اولین مبارز زن دنیای یو اف سی که باعث جلب توجه جهانیان و تاسیس بخش ویژه زنان در این عرصه شد پابرجا بوده و خواهد بود.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مبارز برتر یک دهه اخیر دنیای هنرهای رزمی ترکیبی و به طور خاص یو اف سی آشنا کنیم.


۲- کانر مک گرگور

چه او را دوست داشته باشید و چه از او متنفر باشید، نمی‌توانید این موضوع را انکار کنید که کانر مک گرگرو به یکی از مشهورترین ستارگانی که تاکنون وارد یو اف سی شده تبدیل گردیده و قرار داشتن نام او در میان برترین‌های هنرهای رزمی ترکیبی در کمپانی‌های مختلف نشان از قدرت و اعتبار او در این عرصه دارد. رسیدن سریع او به اوج در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و مک گرگور با پیروزی‌های قابل توجه در مقابل مکس هالووی، دیگو براندائو، داستین پویریه و چاد مندز توجه بسیاری را به خود جلب کرد، قبل از آنکه پیروزی او در مسابقه قهرمانی سال ۲۰۱۵ او را به یک ستاره مطلق در مقیاس جهانی تبدیل کند.

با نابود کردن ژوزه آلدو به عنوان بزرگ‌ترین قهرمان سبک وزن تاریخ یو اف سی تنها در ۱۳ ثانیه، مک گرگور نام خود را به عنوان یک سوپراستار واقعی در رینگ و یک سلبریتی کامل در بیرون از رینگ تثبیت کرد. نمایش‌های نمادین و رفتارهای او قبل و در حین مبارزه باغث شده که مک گرگور بتواند در دهه ۲۰۱۰ ستاره واقعی بسیاری از رخدادهای یو اف سی باشد. با این وجود، جنگ‌های او با نیت دیاز و حبیب نورماگمدوف رفته رفته ترک‌هایی در رکورد توقف ناپذیرترین مبارز یو اف سی ایجاد کرده است. علیرغم این شکست‌ها، مک گرگور هنوز هم بزرگ‌ترین و مشهورترین مبارز این عرصه در سال ۲۰۱۹ بوده و نام «بدنام» برای همیشه در تاریخ یو اف سی باقی خواهد ماند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 مبارز برتر یک دهه اخیر دنیای هنرهای رزمی ترکیبی و به طور خاص یو اف سی آشنا کنیم.


۱- جان جونز

جان جونز به خاطر حاشیه‌هایش بیرون از قفس مبارزه، از دیدگاه برخی شایستگی قرار گرفتن در صدر این فهرست را ندارد اما اگر تنها وی را بر اساس عملکردش درون قفس در یک دهه اخیر قضاوت کنیم، چه کسی می‌تواند ادعا کند که در این مدت از او بهتر بوده و باید در صدر این فهرست قرار گیرد؟ از مارس ۲۰۱۰، جونز همواره بهترین مبارز هنرهای رزمی ترکیبی بوده است. برندون ورا، مائوریسیو روا، کوئینتون رمپیج جکسون، لیوتوی ماشیدا، رشاد ایوانز، ویتور بلفورت، چال سونن، الکساندر گوستافسون، دانیل کورمیر و تیاگو سانتوس همگی ستارگانی بودند که مقابل جونز شکست خوردند.

جنجال آفرینی‌های جونز همواره بر عملکرد او در درون قفس سایه افکنده اما نمی‌توان گفت که یک دهه تسلط او بر دنیای هنرهای رزمی ترکیبی در تاریخ این عرصه ماندگار نشده است. مبارزه مجدد او با کورمیر یکی از مبارزات بزرگی است که در سال ۲۰۲۰ می‌توان انتظار آن را داشت هر چند پیروزی او در مقابل ایزرائیل آدسانیا می‌تواند او را به بزرگ‌ترین قهرمان شکست‌ناپذیر نسل خود تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:  بوکسورها و مبارزان پولساز رینگ؛ پردرآمدترین ورزشکاران رزمی سال ۲۰۱۹

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو