اعرافی: هجمه علیه حوزه علمیه بی‌انصافی است

منبع: برترین ها

108

1399/1/8

00:20


مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تلاش برای اینکه فعالیت‌ها از حوزه با منطق عقلانی ارائه شود تا سوژه‌ای به دست دشمنان داده نشود، افزود: در حال حاضر هجمه‌ها علیه حوزه زیاد است.

خبرگزاری مهر: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تلاش برای اینکه فعالیت‌ها از حوزه با منطق عقلانی ارائه شود تا سوژه‌ای به دست دشمنان داده نشود، افزود: در حال حاضر هجمه‌ها علیه حوزه زیاد است.

آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر پنج‌شنبه در نشست شورای معاونین و ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، گروه‌های جهادی و طلابی که با شور و ذوق در هر صحنه حاضر می‌شوند را سرمایه اصلی و پیشاهنگان حرکت حوزه دانست و افزود: امیدوارم این مجاهدت همانند مجاهدت پیشین موجب عظمت حوزه شود.

وی با بیان اینکه از آغاز داستان ویروس کرونا، روشن بود که دست‌هایی در صدد هجمه علیه ایران، اسلام، انقلاب و حوزه هستند، تصریح کرد: از ابتدا تلاش بر این بود که حوزه در برابر این حوادث اقدام به هماهنگی جامعی بین بزرگان داشته باشد و در عین حال منطق قابل دفاعی که دیگران نتوانند علیه حوزه هجمه کنند، تبیین شود و ارتباط مختلف برقرار و سیاست کلی تعیین و در مسیر تبیین و حضور روحانیت هم آبرومند باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به تلاش برای اینکه فعالیت‌ها از حوزه با منطق عقلانی و گفتمان انقلابی اسلامی ارائه شود تا سوژه‌ای به دست دشمنان داده نشود، افزود: هجمه‌ها علیه حوزه علمیه بسیار بی انصافانه است.

وی با بیان اینکه امروز کارهای بسیار احمقانه و آشکار از سوی دولت‌مردان آمریکا صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ما در چنان شرایط حساسی قرار داریم که اگر یک کار خوب را طلبه‌ای انجام دهد، دشمنان برخورد آن‌چنانی می‌کنند و یا اصلاً به آن توجهی نمی‌کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اسلام در برابر حقایق دارای تفکر منطقی، گفتمان عقلانی و الهی جامعی است، افزود: در بحث دعا، بلا، حقیقت عالم و آزمون الهی تبیین جامعی در آموزه‌های دینی وجود دارد که اینها ذخایر و منابع دینی است و باید استخراج و ارائه شوند.

وی تبیین دقیق منطق عقلانی از موضع فعال و به عنوان نسخه درمان را وظیفه حوزویان دانست و تصریح کرد: بر این باوریم که دو قطبی درمان و دعا، دو قطبی ساختگی و دروغینی است که دائماً هزاران رسانه به آن دامن می‌زنند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: ویروس کرونا به عنوان موضوعی که علم، دانش و جامعه بشری ما را تکان داده، باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین پسا کرونا و ابعاد سیاسی، فرهنگی، پدافندی و مهمتر ابعاد اخلاقی، شناختی و معرفتی درونی بشر قرار دارد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه با وجود مشکلات و نواقص افزود: این ستاد و جبهه واحدی که شکل گرفته، باید استوار باشد و با قوت به فعالیت ادامه دهد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: این ستاد باید دارای راهبرد و سند چشم انداز برای آینده حوادث مختلف باشد و به تقویت و تداوم این جبهه بپردازد.

فعال شدن پدافند غیر عامل حوزه

وی با اشاره به فعال شدن پدافند غیر عامل حوزه تصریح کرد: باید این پدافند در حوادث مختلف مانند حمله بیولوژیکی دارای رویکرد واحد و از آمادگی لازم در کشور برخوردار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: ارائه محتوای دینی، اعتقادی و ارائه بسته‌های فرهنگی، تقویت اعتقاد و نگاه ویژه به عرصه بین الملل از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم ارائه راه‌های جدیدی در زمینه تبلیغ افزود: راه اندازی شبکه مجازی در این رابطه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد زیرا باید الگوهای نو تبلیغی مورد توجه قرار گرفته و در فضای مجازی ارائه شود.

آیت الله اعرافی بیان کرد: توجه به سلامت معنوی امری ضروری است زیرا پشتوانه همه سلامت‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نگاه بالینی و میدانی به بحث معنوی در بین طلاب رواج پیدا کند، افزود: طلاب باید به عنوان مشاوران دینی تربیت شوند تا جبهه واحدی برای نشر معارف دینی و سلامت معنوی شکل گیرد.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به ضرورت توجه به قم هراسی و ایران هراسی تصریح کرد: باید طرح‌های کلانی که به کشور باز می‌گردد خوب و سنجیده تهیه شود و قطعاً از سوی مرکز مدیریت پی گیری‌ها صورت خواهد گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو