خواص سوره کوثر و نگاهی به فضایل خواندن این سوره

منبع: آرگا

131

1399/1/8

03:32


سوره کوثر صد و هشتمین سوره قرآن کریم است که قرائت این سوره مبارکه از فضائل زیادی بهره مند است در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با خواص سوره کوثر آشنا کنیم.

یسوره کوثر دارای سه آیه می باشد که در مکه نازل شده است و به معنای خیر فراوان است قرائت این سوره از ثواب زیادی برخوردار است که ختم این سوره در روز چهار شنبه از جمله ختم های مجرب قرآنی است و به منظور زیاد شدن ثروت توصیه می شود، همه مسلمانان به خوبی با این سوره آشنایی دارند که با جست و جو در روایات تفسیری مشاهده خواهیم کرد که سوره مبارکه کوثر در مقام و منزلت حضرت فاطمه (ص) نازل شده است و در رابطه با اینکه منظور از کوثر در این آیه چه می باشد نظرات مختلفی وجود دارد.

فضائل قرائت سوره کوثر

آشنایی با خواص سوره کوثر

محتوای سوره کوثر به این صورت است که پیامبر (ص) دو فرزند پسر از خدیجه داشت یکی «قاسم» و دیگری «طاهر» که هر دو در مکه از دنیا رفتند و پیامبر اسلام فاقد فرزند پسر شد به همین دلیل مشرکان به او «ابتر» (یعنی بلاعقب) می‌گفتند، این سوره نازل شد و خبر داد که دشمنان او ابتر خواهند بود و به مناسبت اینکه کلمه ی «کوثر» در آیه اول این سوره مبارکه آمده است و خداوند آن را به پیامبر اکرم (ص) عطا فرموده است بدین نام«کوثر» موسوم گردیده است در ادامه شما را با فضائل قرائت این سوره بیشتر آشنا خواهیم کرد:

روزی پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را دیدند که در حال تبسم بود پرسیدند: ای رسول خدا چه چیزی موجب خنده شما شده است؟ فرمود: سوره ای بر من نازل شده است و بعد سوره کوثر را قرائت نمودند و گفتند: آیا می دانید کوثر چیست؟ گفتند خدا و رسولش آگاهترند. پیامبر فرمود: کوثر نهری در بهشت است که خداوند با ان مرا به خیر کثیری وعده داده است و آن حوض من است که امتم در کنار آن بر من وارد می شوند.

فضیلت سوره کوثر

به روایت از رسول گرامی اسلام(ص) :

هر کس سوره کوثر را تلاوت نماید خداوند از آب نهرهای بهشت به او می نوشاند و اجر و پاداش او به اندازه تمامی قربانی های روز عید قربان است.

هر کس سوره کوثر را در شب جمعه ۱۰۰مرتبه تلاوت نماید رسول خدا را درخواب خواهد دید.

به نقل از امام صادق (ع) :

هر کس در نمازهای واجب یا مستحب خود سوره کوثر را قرائت نماید خداوند از آب حوض کوثر به او بنوشاند و کنار درخت طوبی همجوار رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم خواهد شد.

هر کس سوره کوثر را در شب جمعه پس از نمازی که در نیمه شب می خواند صد مرتبه بخواند به اذن خدا رسولش را در خواب خواهد دید.

آشنایی با خواص سوره کوثر

فضیلت قرائت سوره کوثر در روز چهارشنبه

خواندن سوره کوثر در روز چهارشنبه از فضائل زیادی برخوردار است که از راه های بهره مندی از فضیلت های سوره های قرآن ختم کردن و خواندن آن می باشد که با پیروی از توصیه های ائمه اطهار در رابطه با طریقه ختم آن و تعداد دفعاتی که باید سوره ها را خواند می توانید به انواع و اقسام حاجت های مالی و معنوی  دست پیدا کنید که یکی از ختم های مجرب و معتبر سوره کوثر خواندن آن در روز چهارشنبه است.

همانطور که در این مقاله با خواص سوره کوثر آشنا شدید به منظور آشنایی با دیگر خواص سوره های قرآن کریم می توانید بر روی دانستنی های مذهبی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو