معافیت عراق برای واردات از ایران تمدید شد

منبع: برترین ها

93

1399/1/8

03:36


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه از تمدید یک ماهه معافیت عراق برای واردات گاز و برق از ایران خبر داد.

خبرگزاری فارس: «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تمدید 30 روزه معافیت عراق از تحریم‌های ایران برای واردات گاز و برق خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تمدید کرد تا این کشور بتواند همچنان به واردات برق و گاز از تهران ادامه دهد.

معافیت عراق برای واردات گاز و برق از ایران تمدید شد

در این بیانیه آمده است: «تحت معافیت تحریم‌های آمریکا، عراق اجازه دارد تا به تراکنش ماتلی مربوط به واردات برق از ایران بپردازد. هدف از این معافیت، که آمریکا آن را امروز تحدید کرده،‌ پاسخ به نیازهای انرژی فوری مردم عراق است.»

تمدید این معافیت برای 30 روز است که کوتاه‌ترین مدن زمان تمدید آن برای عراق بوده و بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ این تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا برای آخرین بار خواهد بود.

تا پیش از این مدت زمان معافیت تحریمی عراق برای خرید گاز و برق از ایران، ۴۵ روزه بود اما با تصمیم جدید واشنگتن، این مدت به یک ماه کاهش یافته است.

اورتاگوس در این بیانیه به تحریم امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه 15 فرد و نهاد مرتبط با ایران نیز اشاره کرد و مدعی شد که این نهادها به تامین مالی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پردازند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو