کوروش خلعتبری مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: در سه استان شمالی کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان ۱۳۸ پارک جنگلی و تفرجگاه داریم که مساحت آن ها بالغ و ۴۵ هزار و ۸۷۷  هکتار است.

مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: قبل از تعطیلات نوروزی و بعد از هفته منابع طبیعی، با توجه به شیوع کرونا با مسئولین کلیه ادارات شمال کشور به صورت تلفنی صحبت شد تا از ورود افراد به این مناطق برای جلوگیری از شیوع بیماری جلوگیری به عمل آید.

وی اظهار داشت: نوبخت معاون جنگل، سازمان جنگلها  نیز به کلیه استان ها نامه نوشت که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور، از ورود افراد به کلیه پارک های جنگلی جلوگیری شود به طوری که اکنون اغلب پارک‌های کشور با وجود اینکه مدیریت آنها به بخش خصوصی سپرده شده، تعطیل هستند.

وی اظهار داشت: بر اساس تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا برای جلوگیری از شیوع  این بیماری، با کمک ستادهای کرونای استانها، پارک های جنگلی همه استان ها در ایام تعطیلات نوروزی تعطیل شدند.

مدیرکل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر نیز تقریبا تمام  پارک های جنگلی کشور درب خود را به روی افراد بسته اند و اجازه ورود به کسی داده نمی شود.