بی‌توجهی مردم به پرهیز از سفرهای نوروزی کشور را به قرنطینه کشاند

70

1399/1/8

16:11


بی‌توجهی مردم به پرهیز از سفرهای نوروزی کشور را به قرنطینه کشاند

سلامت نیوز:بی‌توجهی برخی از مردم نسبت به پرهیز از سفرهای نوروزی باعث شد تا تصمیمات اتخاذ شده در نیمه دوم تعطیلات نوروزی سخت‌گیرانه‌تر باشد به‌طوری‌که رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران معتقد است در سال ۹۹ می‌بایست محدودیت‌های اجتماعی و مدنی را تجربه کنیم.

ه گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، با به اتمام رسیدن نیمه اول تعطیلات نوروزی به‌نظر می‌رسد درخواست‌های مسئولان وزارت بهداشت برای توقف سفرهای نوروزی به‌طور کامل مورد توجه قرار نگرفت به‌طوری‌که بنا به اذعان علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت ۴۰ درصد مردم و بسیاری از تهرانی‌ها به توصیه‌ها گوش ندادند و به سفر نوروزی رفتند.


نگرانی مسئولان ستاد مقابله با کرونا در این میان علاوه بر بازگشت موج اول و آغاز موج دوم سفرهای نوروزی افزایش تجمعات و حضور مردم در بوستان‌ها و پارک‌ها به‌مناسبت روز طبیعت یا همان سیزده به‌در در پایان تعطیلات نوروزی بود.


مجموع نگرانی‌های ستاد مقابله با کرونا در قالب طرحی به‌منظور اعمال محدودیت‌های بیشتر به رئیس جمهور ارائه شد و نتیجه آن از سوی علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام شد تا با اتخاذ تصمیمات سخت‌گیرانه‌تر همچون ممنوعیت سفرهای جدید، تعطیلی پارک‌ها، بوستان‌ها و محل‌های تراکم جمعیت سرعت بیشتری در راستای قطع زنجیره کرونا در پیش گرفته شود.


بنابر تصمیم دولت اقدامات محدودیت‌ساز و کنترل‌کننده از همان ساعات اولیه پس از اعلام رسمی این تصمیم در دستور کار دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیصلاح در شهرهای مختلف از جمله پایتخت قرار گرفت.


نخستین اقدام محدودیت‌ساز در پایتخت به نظر از سوی شهرداری تهران اعمال شد و براساس آن پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل شدند.
روز گذشته نیز انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران از طریق ویدئو کنفرانس با کلیه فرمانداران اجرای طرح محدودیت تردد جهت مقابله با شیوع کرونا سخن به‌میان آورد.


وی با بیان این‌که این اقدامات در راستای نجات هموطنان است، گفت: سلامت مردم خط قرمز ما محسوب می‌شود و باید این طرح با جدیت در استان تهران دنبال شود.


اعمال کنترل ۱۴ مبادی خروجی و راه‌های فرعی استان از طریق کنترل پلاک خودروها از جمله این اقدامات محدودیت‌ساز بود که از سوی استاندار تهران به فرمانداران ابلاغ شد.


علیرضا زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در ارتباط با این تصمیمات سخت‌گیرانه در ایام نوروز گفت: مردم ایران باید بپذیرند که در سال ۹۹ بخشی از رفتار روزمره و زندگی آنها باید کرونایی باشد. امسال به‌دلیل مشکلات موجود می‌بایست محدودیت‌های اجتماعی و مدنی را تجربه کنیم بنابراین مردم باید این آمادگی را داشته باشند.


وی با بیان این‌که برای صیانت از پاسداشت نفوس مردم در شهر تهران مداخلات بازدارنده و ممانعتی بیشتری به عمل می‌آید، عنوان کرد: در گام اول در کنار همه مداخلات قبلی که انجام شد مقرر شد تا به سرعت تعطیلی کلیه بوستان‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت از سوی شهرداری تهران انجام شود.


رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران ادامه داد: پیشنهاد ما همچنان کاهش فعالیت‌های روزمره است که یکی از اقدامات برای رسیدن به این مهم تعطیلی حمل و نقل عمومی از جمله مترو و ناوگان اتوبوس‌‌رانی شهری است.


زالی تصریح کرد: بررسی این موضوع در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفته و منتظر اعلام نظر نهایی آنها هستیم.
وی در ارتباط با این موضوع که علیرغم تصمیمات اتخاذ شده مبنی بر حذف ترددهای غیرضروری و تجمع‌های انسانی برخی به این موارد توجه نمی‌کنند نیز گفت: در جلسه اخیری که با حضور دادستان تهران برگزار شد تضامین حقوقی، قضایی و بازدارنده اعلام و مقرر شد هرگونه طرح مداخله ما از این پس از یک پیوست بازدارنده انتظامی، حقوقی و قضایی برخوردار باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو