همتی: تامین مالی از صندوق پول روند مثبتی دارد

منبع: برترین ها

55

1399/1/8

17:53


رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: در مورد این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است نه دارو و تجهیزات پزشکی، باید توضیح بدهم که تلاش ما صرفاً در جهت برداشتن محدودیت‌ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی برای تداوم تامین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.

خبرگزاری ایلنا: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: در مورد این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است نه دارو و تجهیزات پزشکی، باید توضیح بدهم که تلاش ما صرفاً در جهت برداشتن محدودیت‌ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی برای تداوم تامین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.

عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد: این روزها زندگی اقتصادی مردم تحت فشار تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه و شیوع ویروس کرونا، نیازمند پشتیبانی و تلاش جدی مسئولان می‌باشد. بانک مرکزی، در ادامه رویکرد فعال و تلاش‌های خود با همراهی و پشتیبانی وزیر محترم امور خارجه تمام توان و همت خودش را صرف تامین منابع ارزی مورد نیاز کشورمان از محل منابع متعلق به ایران، برای تدارک دارو، تجهیزات پزشکی و انسان‌دوستانه نموده و به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: تلاش برای دسترسی به تامین مالی سریع از صندوق بین المللی پول، به عنوان حق قانونی و قطعی ایران و پیگیری آزاد‌سازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران که به ناحق و با اعمال فشار دولت امریکا، مسدود شده است، همگی در این راستا است به همین دلیل پیگیری‌ها در هر دو مورد تاکید کرد تاکنون روند مثبتی داشته است.

همتی متذکر شد: در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش‌های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود شده بود خودش برای تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم، و این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است نه دارو و تجهیزات پزشکی، باید توضیح بدهم که تلاش ما صرفاً در جهت برداشتن محدودیت‌ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی برای تداوم تامین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: همه می‌دانند که شرایط خطیر کنونی ایجاد می‌کند که کشورها در مبارزه جهانی با این معضل در تامین نیازهای ضروری و انسان دوستانه خود با محدودیت مواجه نباشد مطمئنا، بانک مرکزی، تمام تلاش خود را در جهت گشایش‌های بیشتر در رفع مشکلات و تأمین نیازهای مردم انجام خواهد داد. همانطور که قبل از شیوع کرونا مسیر رو به بهبود در رشد اقتصادی و تورم را بدون استفاده از منابع مسدود شده شکل داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو