حمله به پزشکان هندی به دلیل نگرانی از کرونا

منبع: برترین ها

39

1399/1/8

20:58


از پزشکان و پرستاران هندی به عنوان «قهرمان» در رسانه های هندی یاد می شود، اما برخی از مردم محلی و همسایه هایی که از ابتلای این گروه به ویروس کرونا نگران هستند، با «قهرمانان مبارزه با کرونا» رفتار خشونت آمیزی داشته اند.

ایرنا: از پزشکان و پرستاران هندی به عنوان «قهرمان» در رسانه های هندی یاد می شود، اما برخی از مردم محلی و همسایه هایی که از ابتلای این گروه به ویروس کرونا نگران هستند، با «قهرمانان مبارزه با کرونا» رفتار خشونت آمیزی داشته اند.

به گزارش رسانه های هند، گزارش های حمله و رفتار خشونت آمیز در مقابل پزشکان و پرستاران و همچنین کارمندان شرکت های اینترنتی در سرتاسر هند افزایش یافته است.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند روز چهارشنبه اعلام کرد که سرتاسر هند به مدت ۲۱ روز در قرنطینه کامل قرار می گیرد. اگرچه وی هفته گذشته از مردم خواست تا برای ادای احترام به پزشکان، پرستاران و نیروی پلیس دست بزنند، اما واقعیت برای پزشکان هندی به شکل تلخی پیش رفته است.

از تعدادی از پرستاران و پزشکان هندی خواسته شده است تا محل زندگی خود را ترک کنند. تعدادی از شرکت های اینترنتی بزرگ هند که وظیفه انتقال کالا به خانه مشتریان را دارند اعلام کرده اند که کارمندان آنها توسط افراد محلی مورد حمله قرار گرفته اند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز گذشته اعلام کرد که بی احترامی و حمله به پزشکان و پرستاران به یک مساله بزرگ تبدیل شده است. وی اعلام کرد لباس این افراد مقدس است و مردم باید به پزشکان احترام بگذارند.

پلیس هند نیز متهم به بد رفتاری با این افراد است. در آخرین مورد پلیس یکه مامور انتقال دارو را مورد ضرب و شتم قرار داد. همچنین در موردی دیگر، یک فرد که مشغول انتقال شیر به خانه خود بود به دلیل حمله پلیس جان خود را از دست داد. پلیس اعلام کرده است که این فرد به دلیل حمله قلبی جان باخته است.

«سانجی بانی پانیگراهی» یک پزشک در شهر «سورات» گفت: تعدادی از همسایه ها جلوی من را در مقابل آپارتمان گرفتند. آنها گفتند کار من عواقبی را به دنبال خواهد داشت. پیش از این من به این افراد کمک کرده بودم. مردم هراس دارند و من قربانی این هراس شده ام.

پزشکان در هفته جاری خواستار دخالت دولت هند در این مساله شدند. انجمن پزشکان و پرستاران هند اعلام کرده است که صاحب خانه ها و شوراهای محلی خواهان اخراج پرستاران و پزشکان مستاجر شده اند.

در بیانیه این انجمن آمده است: وسایل بسیاری از پزشکان به خیابان ها ریخته شده است. آنها اکنون جایی ندارند.

کارکنان بهداشت و درمان تنها کسانی نیستند که در جامعه ای که اطلاعات غلط و شایعات در آن بسیار فراوان است، با خشم مردم وحشت زده روبرو هستند.

کارکنان شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها که هنوز هم برای تخلیه اتباع هندی گرفتار در خارج مجبور به حضور در محل کار خود هستند نیز تهدید شده اند.

یک مهماندار شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» گفت: همسایه ها من را تهدید به اخراج از آپارتمانم کرده اند. آنها می گویند من همه را به ویروس کرونا مبتلا می کنم.

وی افزود: با وجود حجم زیادی از اطلاعات غلط و شایعات، این افراد سردرگم هستند و نمی دانند چگونه رفتار کنند.

کارگران حمل و نقل که در انتقال وسایل ضروری شرکت دارند و همچنین کارگران تحویل کالا که وظیفه حمل دارو و مواد غذایی هستند نیز در هند با حمله روبرو شده اند.

در هفته جاری فروشگاه بزرگ اینترنتی هند موسوم به «فلیپ کارت» فعالیت خود را متوقف کرد. فروشگاه اینترنتی «آمازون» نیز فعالیت خود را در هند متوقف کرده است.

این شرکت ها اعلام کرده اند که برای ادامه فعالیت خود در طول دوره قرنطینه با دولت هند مذاکره خواهند کرد.

نگرانی از شیوع ویروس کرونا در میان مردم هند افزایش یافته است. بسیاری از مردم با هجوم به فروشگاه ها اقدام به خرید گسترده کالا کرده اند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تا عصر روز جمعه ۷۹۸ نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو