نحوه موم انداختن واژن ، آیا وکس ناحیه تناسلی ضرر دارد؟

منبع: نیک شو

70

1399/1/9

02:10


نحوه موم انداختن واژن ، آیا وکس ناحیه تناسلی ضرر دارد؟

نحوه موم انداختن واژن ، آیا وکس ناحیه تناسلی ضرر دارد؟

اپیلاسیون یکی از مهمترین کارهایی است که خانم ها برای از بین بردن موهای زائد انجام می دهند. واژن یکی از نقاط حساس بدن است که برای اپیلاسیون آن باید دقت زیادی داشته باشیم. در ادامه مقاله با روش درست و صحیح موم انداختن (وکس wax) واژن آشنا می شویم.

 

درمورد موم انداختن که به آن وکس هم می گویند ، ناحیه بیکینی یکی از حساس ترین و پرکاربردترین قسمت های بدن برای انجام این کار است.

 

چرا باید موهای زائد ناحیه تناسلی را از بین ببریم؟

موهای زائد بدن دخترها و پسرها در سنین نوجوانی شروع به رشد می کند و رفع موهای زائد مسئله ای مهم به شمار می رود زیرا ناحیه تناسلی در محیطی بسته قرار دارد و با تعریق در طول روز باعث ایجاد بیماری های عفونی می شود و سلامت انسان را به خطر می اندازد.

 

روش های مختلف اپیلاسیون 

برای از بین بردن موهای زائد روش های مختلفی از جمله تیغ، موبر و موم وجود دارد که هر کدام علاوه بر مزایا، معایبی را نیز به همراه دارد برای مثال استفاده از تیغ می تواند خراشیدگی، تحریک و بریدگی را به همراه داشته باشد. در روش موبر نیز ممکن است حساسیت های پوستی نسبت به موبر داشته باشیم. پس در واقع بهترین روش موم است که به راحتی می توان از آن استفاده کرد و در ادامه چگونگی استفاده از موم را آموزش می دهیم تا به آسانی و بدون درد بتوانید موهای زائد ناحیه تناسلی خود را از بین ببرید. در ضمن یکی از مزایای مهم موم انداختن در طول مدت باعث نازک شدن مو شده و رشد آن را تا حدودی کمتر می کند.

 

روش درست موم انداختن در منزل

1- در مرحله اول باید حتما در زمانی از این روش استفاده کنید که موهای شما حدود 4 الی 5 میلی متر رشد کرده باشد تا هنگام موم درد کمتری داشته باشد. توجه داشته باشید اگر موهای تان کمتر و یا بیشتر از این مقدار باشد موم انداختن به راحتی انجام نمی شود.

 

2- لازم است که قبل از اپیلاسیون حدود 24 ساعت قبل از آن ناحیه تناسلی را از لایه های مرده پاک کنید (لایه برداری کنید) تا در هنگام اپیلاسون پوست در برابر التهاب و تحریک مقاومت داشته باشد.

نحوه موم انداختن واژن ، آیا وکس ناحیه تناسلی ضرر دارد؟

3- موم را تا درجه حرارتی که گرم شود برسانید و در همان دما نگه دارید. یادتان باشد که اگر موم بسیار داغ شود باعث سوختن پوستتان می شود و اگر خیلی سرد باشد باعث می شود به سختی روی پوست مالیده شود و اصلا موها را نمی گیرد. پس برای اطمینان از دمای آن مقداری را روی پوست دست خود امتحان کنید.

 

4- در این مرحله با استفاده از کاردک مقداری موم را در جهت رویش مو بر روی پوست بمالید سپس بر روی آن پد و یا پارچه قرار دهید و دستتان را روی آن حرکت دهید تا کامل بچسبد. پس از آن با یک دست پوستتان را نگه دارید (برای آسان تر کنده شدن) و با دست دیگر انتهای پارچه یا پد را گرفته و برخلاف رویش مو بکشید.

 

به یاد داشته باشید لازم نیست که لایه ضخیمی از موم را روی پوست قرار دهید. شما با مالیدن مقدار کم در ناحیه کوچک تری از پوست نتیجه خوبی خواهید گرفت.

 

5- یکی از مهمترین مرحله ها بعد از موم مرطوب سازی است که باید مقداری روغن بچه را روی پارچه نرم ریخته و روی پوست بمالید تا موم ها مانده از روی پوست برداشته شوند.

 

6- بعد از موم انداختن نباید لباس های تنگ بپوشید زیرا پوست تا ساعت ها امکان ملتهب شدن را دارد.

نحوه موم انداختن واژن ، آیا وکس ناحیه تناسلی ضرر دارد؟

نتیجه گیری : تا اینجا روش های استفاده از موم برای از بین بردن موهای زائد را مرور کردیم. با این حال حتما توجه داشته باشید که هر روشی برای از بین بردن موهای زائد علاوه بر مزایا، معایبی را به همراه دارد. موم انداختن در طول مدت طولانی تر با توجه به اینکه باعث کم و نازک شدن موها می شود از آن طرف نیز باعث شل شدن پوست نیز می شود که باید آن را در نظر گرفت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو