به گزارش  رویترز، قرنطینه دوماهه شهر ووهان چین که اولین بار ویروس کرونا در آنجا پدیدار شد و به مرور در نقاط دیگر و کشورهای جهان شیوع پیدا کرد، از امروز (شنبه) لغو شده و مرز‌های این شهر با ازسرگیری فعالیت مترو بازگشایی شدند.

بازگشایی شهر ووهان بعد از دو ماه قطع ارتباط با دیگر نقاط چین، نمایانگر یک نقطه عطف در مبارزه چین با ویروس کرونا به حساب می‌آید.

اواخر دسامبر ۲۰۱۹، با شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان با ۱۱ میلیون جمعیت، مقام‌های چین اقدامات بسیار شدیدی را برای توقف ورود و خروج افراد از این شهر مرکزی چین در پیش گرفتند. خانواده‌ها در خانه‌های خود محبوس شدند و خدمات اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی تعطیل شد و فط برخی فروشگاه‌های ضروری اجازه باز بودن داشتند.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز اعلام کرد که ۵۴ مورد جدید ابتلا به کرونا روز گذشته در این کشور ثبت شده است که همگی آن‌ها جزء آن‌هایی بودند که از کشور‌های دیگر وارد چین شده بودند.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که در حال حاضر ۸۱ هزار و ۳۹۴ مورد ابتلا به کرونا در چین ثبت شده است و تعداد قربانیان این ویروس در این کشور سه هزار و ۲۹۵ مورد است.

۶۰ درصد از آمار مبتلایان به کرونا در چین مربوط به شهر ووهان است که در هفته‌های اخیر، تعداد افراد آلوده به کرونا در این شهر سیر نزولی داشته است و آنطور که رویترز گزارش می‌دهد، کاهش سریع تعداد مبتلایان به کرونا در این شهر نمایانگر آن است که سیاست‌های مقام‌های چینی در مهار این ویروس مؤثر عمل کرده است.

این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرعت انتشار نوع جدید ویروس کرونا که آن را با نام کووید ۱۹ می‌شناسند به صورت تصاعدی در حال افزایش است و با آنکه بیش از دو ماه طول کشیده بود که تعداد مبتلایان به آن به ۱۰۰ هزار نفر برسد در کمی بیش از دو روز (از چهارشنبه شب) بیش از ۱۰۰ هزار نفر مبتلای جدید دیگر به آن اضافه شد و تعداد مبتلایان در سراسر جهان تا لحظه نگارش این خبر به ۶۰۱۲۳۸ نفر رسید.