یک تمهید برای خودتسلیمیِ فراری‌های زندان سقز

منبع: برترین ها

82

1399/1/9

22:53


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در پی فرار ۷۴ نفر از زندانیان زندان مرکزی سقز گفت: بازگشت با رغبت زندانیان متواری شامل عفو خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در پی فرار ۷۴ نفر از زندانیان زندان مرکزی سقز گفت: بازگشت با رغبت زندانیان متواری شامل عفو خواهد شد.

محمد جباری روز شنبه در پی فرار ۷۴ نفر از زندانیان زندان مرکزی سقز در جلسه شورای تامین سقز با حضور معاون سیاسی استاندارکردستان، فرماندار ویژه و جمعی از اعضای شورای تامین استان در سقز اظهار داشت: عصر جمعه ۷۴ زندانی از زندان مرکزی سقز متواری شدند و تا این لحظه ۹ زندانی متواری زندان مرکزی سقز دستگیر و ۲ زندانی خود را تحویل داده‌اند.

وی اضافه کرد:این زندانیان از غفلت نگهبانان این زندان سوءاستفاده کرده و با طراحی نقشه‌ای، موفق به فرار شدند که به محض اطلاع موضوع در شورای تامین شهرستان و استان مطرح و جلسه ای در سقز برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با بیان اینکه علل و منشاء فرار از زندان در دست بررسی است، تاکید کرد: علل و عوامل تبانی به زودی مشخص و با عوامل برخورد می شود.

جباری خطاب به خانواده زندانیان و زندانیان گفت: در صورتی که زندانیان با رغبت برگردند در خصوص مجازات جرم جدید( تمرد یا تخریب) که مرتکب شده اند برابر مقرارت، بزه ارتکابی جدید مشمول رافت اسلامی و تخفیفات قانونی و در خصوص جرم قبلی هم شامل بخشنامه اخیر عفو زندانیان می شوند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو