فواید رابطه جنسی برای سلامت همسران؛ هر چه بیشتر باشد، بهتر است!

منبع: روزیاتو

115

1399/1/10

01:42


فواید رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی بسیار فراتر از چیزی است که در اتاق خواب اتفاق می‌افتد.

رابطه جنسی نه تنها حس خوبی در فرد ایجاد می‌کند بلکه برای سلامت او هم خوب است. در این مطلب روزیاتو، می‌خواهیم شما را با مزایای رابطه جنسی و فوایدی که برخورداری از زندگی جنسی سالم برای شما دارد آشنا کنیم.

۱-  رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن شما را فعال نگه می‌دارد

پزشکان معتقدند افرادی که رابطه جنسی فعالی دارند کمتر مبتلا به بیماری می‌شوند.

افرادی که رابطه جنسی خوبی دارند میزان بالاتری از چیزی را دارند که از بدن در برابر میکروب‌ها، ویروس‌ها و دیگر مهاجمان دفاع می‌کند. محققان دانشگاه وایلکز در پنسیلوانیا به این نتیجه رسیدند که یک یا دو بار رابطه جنسی در هفته باعث می‌شود میزان بیشتری از یک آنتی بادی یا پادتن خاص در مقایسه با افرادی از رابطه جنسی کمتری برخوردارند تولید کنند.

شما باید هنوز همه کارهای دیگری که برای شاد و سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن لازم است را انجام دهید. مثلا:

  • خوب غذا بخورید.
  • فعالیت بدنی خود را حفظ کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • واکسن‌های خود را به موقع بزنید.
  • اگر نمی‌دانید یا مطمئن نیستید که شما و همسرتان بیماری مقاربتی دارید، از کاندوم استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید: مراقب انتقال «سیفلیس» از راه آمیزش جنسی باشید

۲- رابطه جنسی میل جنسی را افزایش می‌دهد

می‌خواهید طول رابطه جنسی و نشاط آن را بیشتر کنید؟ داشتن رابطه جنسی باعث بهتر شدن آن می‌شود و میل جنسی شما را افزایش می‌دهد.

رابطه جنسی برای زنان باعث لیز شدن واژن، افزایش جریان خون و بیشتر شدن انعطاف‌پذیری و کشسانی می‌شوند. همه اینها باعث بهتر شدن رابطه جنسی شده و در نهایت شما بیشتر دلتان می‌خواهد دوباره و به دفعات آن را تجربه کنید.

۳- رابطه جنسی کنترل مثانه را در زنان بهتر می‌کند

کف لگنی قوی برای پیشگیری از بی اختیاری ادرار حائز اهمیت است؛ مشکلی که تقریبا ۳۰ درصد از زنان در برهه‌ای از زندگی آن را تجربه می‌کنند.

رابطه جنسی خوب برای عضلان کف لگن شما مانند یک ورزش جانانه است. وقتی شما ارگاسم داشته باشید، باعث انقباض عضلات می‌شود و در نهایت آنها را تقویت می‌کند.

۴- رابطه جنسی فشار خون را کاهش می‌دهد

محققان می‌گویند رابطه جنسی و کاهش فشار خون با هم در ارتباط هستند. تحقیقات زیادی در این زمنیه انجام شده است. بر اساس یکی از این تحقیقات، رابطه جنسی (نه خودارضایی) باعث کاهش فشار خون سیستولیت می‌شود؛ یعنی اولین رقمی که دستگاه تست فشار خون نشان می‌دهد.

۵- رابطه جنسی نوعی ورزش به شمار می‌رود

رابطه جنسی یک شکل واقعا عالی از ورزش است. این فعالیت بدنی مانند تردمیل نیست اما خودش نوعی ورزش به حساب می‌آید.

رابطه جنسی در دقیقه ۵ کالری می‌سوزاند؛ یعنی ۴ کالری بیشتر از تماشای تلویزیون. این کار باعث افزایش ضربان قلب و استفاده از عضلات مختلف بدن می‌شود.

بنابراین، مشغول شوید! شاید دلتان بخواهد برنامه خاصی را برای رابطه جنسی خود مشخص کنید تا آن را به صورت منظم انجام دهید. دوام رابطه جنسی درست مثل ورزش مزایای آن را نیز بیشتر می‌کند.

فواید رابطه جنسی

۶- رابطه جنسی خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد

زندگی جنسی خوب برای قلب شما هم خوب است. علاوه بر این که رابطه جنسی ضربان قلب را افزایش می‌دهد، به حفظ تعادل سطح استروژن و تستسترون نیز کمک می‌کند. هر گاه یکی از این دو هورمون کم شود، مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌شود؛ مشکلاتی مانند پوکی استخوان و حتی بیماری قلبی.

هر چه دفعات رابطه جنسی بیشتر باشد، کمک بیشتری می‌کند. در طی یکی از تحقیقات، مشخص شد مردانی که دست کم دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، نسبت به کسانی که از دفعات رابطه جنسی کمتری برخوردارند، نیم برابر کمتر احتمال دارد در اثر حمله قلبی بمیرند.

۷- رابطه جنسی درد را کم می‌کند و تسکین می‌دهد

قبل از این که به سراغ آسپرین بروید، سعی کنید ارگاسم یا ارضای جنسی داشته باشید. ارگاسم درد را از بین می‌برد. در هنگام ارگاسم، هورمونی ترشح می‌شود که باعث افزایش آستانه تحمل درد در شما می‌شود.

تحریک بدون ارگاسم نیز می‌تواند مفید باشد. محققان به این امر پی برده‌اند که تحریک واژن می‌تواند دردهای مزمن کمر و پا را از بین ببرد. زنان بسیاری اذعان داشتند که خودتحریکی واژن توانسته انقباضات یا گرفتگی قاعدگی، درد آرتروز و در برخی مواد حتی سردرد را کاهش دهد.

این مطلب را هم بخوانید: پاسخ به سؤال‌هایی در مورد ارضای جنسی یا ارگاسم که خجالت می‌کشید بپرسید!

۸- رابطه جنسی احتمال ابتلا به سرطان پرستات را کمتر می‌کند

رابطه جنسی باعث دور شدن سرطان پرستات می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که به دفعات زیاد انزال دارند (دست کم ۲۱ بار در ماه) کمتر احتمال دارد به سرطان پرستات مبتلا شوند.

البته، احتلام شبانه و داشتن رابطه جنسی با همسر یا حتی نعوظ صبحگاهی می‌تواند همین اثر را داشته باشد. ناگفته نماند عوامل زیادی هستند که بر خطر ابتلا به سرطان تاثیر می‌گذارند. اما داشتن رابطه جنسی بیشتر به شما آسیبی نمی‌رساند.

۹- رابطه جنسی خواب را بهتر می‌کند

این احتمال وجود دارد که به سرعت بعد از رابطه جنسی خوابتان بگیرد و چرت بزنید و برای بروز این حالت، یک دلیل خوب وجود دارد: بعد از ارگاسم، هورمون پرولاکتین ترشح می‌شود که مسئول احساس آرامش و خواب‌آلودگی است.

۱۰- رابطه جنسی استرس را از بین می‌برد

نزدیک بودن به همسر که همان شریک جنسی شماست باعث کم شدن استرس و اضطراب می‌شود.

لمس کردن و در آغوش کشیدن همسر می‌تواند «هورمون حس خوب» را در بدن ترشح کند. تحریک جنسی یک ماده شیمیایی را در مغز آزاد می‌کند که حس رضایت مغز و سیستم پاداش را فعال می‌کند.

رابطه جنسی و هم‌آغوشی می‌تواند اعتماد به نفس و حس خوشبختی را در فرد بیشتر کند. این تنها نسخه موجود برای داشتن یک زندگی سالم نیست اما قطعا داشتن رابطه جنسی خوب و سالم می‌تواند یک نسخه شاد برای شما باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو