راههای جلوگیری از ابتلا به کرونا

منبع: نمکستان

194

1399/1/10

03:36


نگرانی در مورد شیوع بیماری‌ها، به ویژه ویروس کرونا در ایران رو به افزایش است. با فرا رسیدن فصل آنفولانزا و آلرژی، بهار امسال، بسیاری از افراد سلامت خود را به دست خود گرفته و در مورد راه‌های محافظت از میکروب‌ها می‌آموزند.

مردم در جستجوی راه‌هایی برای سالم نگه داشتن خانواده‌های خود در برابر ویروس کرونا هستند. با کمبود ضدعفونی کننده دستی در سراسر کشور، ما به شما کمک می‌کنیم که چگونه می‌توانید خود آن را درست کنید.

نگرانی در مورد شیوع بیماری‌ها، به ویژه ویروس کرونا در ایران رو به افزایش است. با فرا رسیدن فصل آنفولانزا و آلرژی، بهار امسال، بسیاری از افراد سلامت خود را به دست خود گرفته و در مورد راه‌های محافظت از میکروب‌ها می‌آموزند.

ضدعفونی‌کننده‌های دستی الکل در بسیاری از فروشگاه ها کمیاب شده و به یک مورد رایج در بسیاری از اماکن عمومی تبدیل شده‌اند. ضدعفونی‌کننده دست از میکروب‌های دست شما خلاص می‌شود، اما همه انواع میکروب‌ها را از بین نمی‌برد. میکروب‌هایی مانند نورو ویروس و کلستریدیوم دیفیسیلسیل که باعث تهوع و اسهال می‌شوند، با ضدعفونی‌کننده دست نمی‌توانند کشته شوند.

اقدامات پیشگیرانه ای که می توانم جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا انجام دهم چیست؟

اقدامات پیشگیرانه ای که می توانم جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا انجام دهم چیست؟

برخی از اقداماتی که می توانید انجام دهید، بسیار آسان است که در کارهای روزمره خود دخیل باشید تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنید. دکتری امینی، مدیر بیماریهای عفونی بیمارستان فارابی، می‌گوید: “کارآمدترین روش برای جلوگیری از گسترش میکروب‌ها، شست‌وشوی ساده دست با آب و صابون است.”

شستن دستان بعد از استفاده از حمام، تهیه غذا و بعد از دمیدن بینی یا سرفه باعث ایجاد تفاوت در بروز بیماری می‌شود. افراد باید به مدت ۲۰ ثانیه قسمت‌های پشتی دستان خود و روی مشبک، دست خود را با صابون شست‌وشو دهند. قبل از شست‌وشو از دستان خود قبل از شست‌وشو مطمئن شوید که میکروب‌ها رفته‌اند. بهتر است پس از دست زدن به یک حوله کاغذی عمومی، در صورت امکان اجازه دهید دستان شما در هوا خشک شود.

اقدامات کوچک دیگری که می توانید به انجام آن‌ها بپردازید از لمس کردن چشم، دهان یا بینی و همچنین پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه یا سرفه یا عطسه به آرنج خود جلوگیری می‌کنید. اگر شما یا شخصی که می‌شناسید در زیر آب و هوا احساس می‌کنید، حتماً با آن‌ها در تماس نزدیک نخواهید بود و به آن‌ها اجازه دهید تا در خانه بمانند و بهبود یابند یا هنگام بیرون رفتن از نقاب، ماسک بپوشید.

چه مواد تمیز کننده ای برای ضد عفونی ویروس کرونا بهترین هستند؟

چه مواد تمیز کننده ای برای ضد عفونی ویروس کرونا بهترین هستند؟

از آنجا که ویروس کرونا نسبتاً جدید است و هنوز هم در حال تحقیق است، هیچ ضدعفونی‌کننده ثبت شده‌ای با نام EPA وجود ندارد که مخصوص ویروس باشد. با این حال، محصولات تمیز کننده خانگی وجود دارد که در برابر بیماری‌هایی مانند COVID-19 استفاده شده است. سطوح “لمسی بالا” مانند پیشخوان، میز کار، تلفن، و هر سطحی که ممکن است با مایعات بدن در تماس باشد باید به طور مرتب با استفاده از اسپری‌های تمیز کننده خانگی یا دستمال مرطوب تمیز شود.

حتماً دستورالعمل‌های برچسب را بخوانید تا از استفاده ایمن و موثر از محصول تمیز کننده مطلع شوید.

برای جایی برای شستن دستان در این نزدیکی وجود ندارد؟ ضدعفونی‌کننده دستی راهی آسان برای از بین بردن برخی از میکروب‌ها و آماده‌شدن برای ویروس کرونا در ایران است!

بسیاری از والدین این مشکل را دارند که بچه‌ها دست و انگشت خود را در دهان، بینی و چشم خود قرار می‌دهند، حتی بعد از اینکه چندین‌بار به آن‌ها گفته ایم که اینطور نیست.

داشتن ضدعفونی‌کننده دست در جیب یا کیف شما، کار کشتن میکروب ها را انجام می‌دهد تا زمانی که بتوانید دستان خود را به درستی بشویید. این به خصوص بعد از ترک مترو مهم است، به عنوان مثال، وقتی ممکن است سطحی را لمس کرده باشید که یک بیمار ممکن است لمس کرده باشد.

انواع ضدعفونی‌کننده دستی برای انتخاب وجود دارد، اما دکتر امیری توصیه می‌کند از یک ضدعفونی‌کننده حاوی الکل با حداقل ۶۰ درصد الکل استفاده کنید تا در کشتن میکروب‌ها و انتشار آن‌ها به دیگران مؤثر باشد.

دستور العمل ضدعفونی‌کننده دست:

اگر نتوانید یک ضدعفونی‌کننده را که دوست دارید در فروشگاه‌ها پیدا کنید، یا اگر خرید وحشت یا کمبودی وجود دارد، مانند آنچه در کشورهای دیگر دیده‌ایم، می‌توانید خود را در خانه درست کنید!

برخی از دستور العمل‌ها شامل آلوئه ورا یا انواع دیگر ژل برای مرطوب‌کردن دستان شما هستند.

ما دستورالعمل‌هایی را انتخاب کردیم که شامل عنصر اصلی، ایزوپروپیل الکل است، تا مطمئن شویم که میزان الکل به اندازه کافی برای از بین بردن ویروس کرونا است.

عناصر:

  • ۱ فنجان ایزوپروپیل الکل یا اتانول
  • ۶-۱۰ قطره روغن درخت چای یا گلیسیرین (اختیاری)
  • بطری اسپری

تمام مواد را داخل بطری بریزید، قبل از استفاده خوب ببندید و خوب تکان دهید. اگر دستان شما خشک شد، اجازه دهید الکل خشک شود و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

یادداشت‌های مهم:

اگر نمی‌توانید الکل ایزوپروپیل پیدا کنید از متانول (متیل الکل) استفاده نکنید. متانول بسیار قابل اشتعال و سمی است.

در هنگام استفاده از ضدعفونی‌کننده خود به دلیل مقدار الکل مراقب باشید.

ضدعفونی‌کننده را از دسترس کودکان خردسال دور نگه دارید زیرا در صورت بلعیدن می تواند خطرناک باشد.

از چه نوع دیگری از الکل می توانید برای ضدعفونی کردن دست استفاده کنید؟

اگر نمی‌توانید ایزوپروپیل پیدا کنید، می‌توانید به دنبال اتانول (اتیل الکل) باشید که در کشتن کرونا نیز مؤثر است. اگر قصد استفاده از اتانول را دارید، باید اطمینان حاصل کنید که محلول نهایی از ۷۰ درصد الکل ساخته شده است. برخی از محصولات اتانول صنعتی حاوی مقادیر کمی متانول هستند، بنابراین لطفاً اطمینان حاصل کنید که از اتانول دناتوره شده برای ضدعفونی‌کننده‌های دستی استفاده نمی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو