بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه


منبع: تالاب

172

1399/1/10

04:04


بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

نوشیدنی چربی سوز برای کاهش وزن

نوشیدنیها میتواند کمک بزرگی بـه چربی سوزی بدن شما بکنند و در رژیم غذایی کاهش وزن را سرعت ببخشند. در این جا ما قصد داریم چندین نممونه از نوشیدنی های‌ مفید در کاهش وزن و چربی سوزی را بـه شما معرفی نماییم.

 

قبل از خواند مقاله نوشیدنی های لاغری این مطلب کوتاه را هم بخوانید:

 

بهترین رژیم لاغری برای یک خانم

خانم ها زمانی که تصمیم به شروع رژیم می گیرند بدون توجه به سیستم بدنی شان همراه با وزن زیبایی پوست و موی و همچنین سرزندگی را هم از دست می دهند.

زمانی که صحبت از رژیم میاید باید نوع رژیم را بر اساس جنسیت جدا کرد چراکه تفاوت هایی میان متابولیسم بدن زنان و مردان وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

1- به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید:

به جای استفاده از گوشت قرمز گوشت سفید و بخار پز شده استفاده کنید اما آن را حذف نکنید.

 

2 – کلسیم را از یاد نبرید:

یک پایه اصلی برای حفظ سلامت پوست و مو ومهمتر از همه استخوانها مصرف به اندازه کلسیم است که در زمان رژیم از نوع کم چرب استفاده کنید.

3- بهترین سبزیجات را انتخاب کنید:

به عنوان مثال کلم یک سبزی فوق العاده در زمان رژیم هم برای حفظ نشاط بدن و هم برای کمک به چربی سوزی است.
هویج را فراموش نکنید که مانند یک لودر قوی چربی ها را از بین میبرد.

4- قند خونتان را کنترل کنید:

پاپین آمدن قند خون عوارض جبران ناپذیری را برای قلب و مغز انسانها به خصوص خانم ها می تواند به بار آورد اما به دلیل کالری بالای شیرینی جات از قندهای طبیعی موجود در میوه ها مانند سیب استفاده کنید.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز

نوشیدنی‌های این مجموعه کاملا متعادل هستند و طبع سرد یا گرم را دچار مشکل نمی‌کنند. البته باید بگویم این دستورالعمل‌ها، شیوه‌ی پایه‌ی تهیه‌ی این نوشیدنی‌ها هستند و دست شما کاملا باز است تا طبق ذائقه و سلیقه‌ی خود موادی را به ان ها اضافه یا از آنها کم کنید.

برای نمونه میتوانید کمی شکر بـه ان ها اضافه کنید. یا خوراکی راکه با ذائقه‌تان هماهنگ نیست از نوشیدنی‌ تان حذف کنید تا باب طبع‌تان شود.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

1- نوشیدنی چربی سوز سیب تازه

برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه و مفید بـه این مواد نیاز داریم:

۱ لیتر آب سیب

نعناع

۱۰۰میلی‌لیتر آب لیمو

۱ عدد لیمو

یخ

اول لیموها را حلقه حلقه کنید. بعد آب لیمو و آب سیب را با هم مخلوط کنید و برش‌های لیمو، نعنا و یخ را به آب میوه‌ اضافه کنید و از نوشیدن این معجون گوارا لذت ببرید. میتوانید این نوشیدنی را همراه با برش‌های سیب بخورید. نوشیدنی رژیمیِ چربی‌سوز، خوشمزه‌تر و ساده‌تر از این میخواهید؟!

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

2- نوشیدنی گیاهی برای چربی سوزی

مواد مورد نیاز برای تهیه‌ی این نوشیدنی خوش طعم و پرطرفدار نیاز داریم عبارتند از:

۱ لیتر آب

مقدار کمی شکر «در صورت تمایل»

۳ عدد خیار

۱ عدد فلفل سبز بزرگ

۴ عدد لیمو ترش

نعناع

فلفل‌ و ۲ عدد خیار را خرد کنید، روی ان ها شکر بپاشید و بگذارید یک ساعت بماند. سپس کمی ان ها را بپزید. 1 عدد خیار و لیمو را حلقه حلقه کنید و کنار بگذارید. آب بقیه‌ی لیموها را هم بگیرید. فلفل، خیار و آب لیمو را در یک پارچ با آب و نعناع مخلوط کرده و با یخ، لیمو و خیار حلقه حلقه شده میل کنید.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

3- نوشیدنی آناناس برای چربی سوزی

نوشیدنی‌  اناناس مثل نوشیدنی سیب بسیار ساده است و مواد مورد نیاز ان تقریبا همیشه و در دسترس همه ی ی وجود دارد:

۱ لیتر آب

۱ عدد لیمو

۱ عدد کمپوت آناناس

کمی نعناع

کمی شکر

آب را در یک ظرف روی شعله‌ی گاز قرار بدهید تا جوش بیاید. سپس شکر را به آب‌ جوش اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. آبِ لیموها را بگیرید و بـه آب اضافه کنید.

سپس آب را از روی شعله بردارید و بگذارید خنک شود. بعد آب آناناس را به ان اضافه کنید. برش های آناناس را هم بـه مخلوط‌‌تان اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا سرد شود. نوشیدنی جذاب‌تان آماده‌ است.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

4- نوشیدنی چربی سوز توت‌ فرنگی و سبزی‌ های تازه

بی‌شک این نوشیدنی خوشمزه هم طرفداران زیادی خواهد داشت. برای درست کردن این نوشیدنی انرژی‌بخش و چربی‌سوز بـه این مواد نیاز داریم:

۱ عدد لیمو

نعناع یا هر سبزی دیگری که طعم آن را دوست دارید

مقداری توت‌فرنگی

۱ لیتر آب

یخ

آب لیموها را بگیرید و کنار بگذارید. سبزی‌‌ها و توت‌فرنگی را خرد کنید و در آب داغ بخوابانید تا طعم و عطر آن ها بیرون بیاید. میوه‌ها و سبزی‌ها را از آب جدا کنید و بگذارید آب خوب خنک شود. آب خنک شده را با آب لیمو مخلوط کرده و با یخ و هر چاشنی دیگری که دوست دارید میل کنید.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

5- آب برای چربی سوزی

نوشیدن آب با دریافت کالری همراه نیست و زمانی که موضوع کاهش وزن مطرح است، این شرایط همواره مفید خواهد بود. نتایج یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب میتواند بـه افزایش کیفیت خواب و خواب آلودگی کمتر در طول روز مرتبط باشد. خواب کافی و با کیفیت میتواند بـه کاهش وزن نیز کمک کند.

 

البته در مصرف آب پیش از خواب نباید زیاده‌روی کنید، زیرا این کار بـه معنای نیاز بـه دفع ادرار بیشتر خواهد بود. پس بدن خود را در طول روز هیدراته نگه داشته و مقادیر معقول از آب را پیش از خواب مصرف کنید.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

6- نوشیدنی خیار مفید برای چربی سوزی

این نوشیدنی گوارا شامل مواد زیر است:

1 عدد خیار

1 دسته‌ی کوچک جعفری

1 عدد لیمو

1 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه‌ی رنده شده

1 قاشق غذاخوری آب آلوئه‌ورا «صبرزرد»

نصف لیوان آب

تمام این مواد را با هم مخلوط کنید «می‌توانید ان ها را در مخلوط‌کن بریزید و خوب میکس کنید». این نوشیدنی را میتوانید بـه مدت 1 ماه هر شب قبل از خواب میل کنید. بعد از یک ماه اگر فکر کردید که بهتر است مصرف آن را ادامه بدهید، میتوانید با یک هفته وقفه، خوردن آن را برای یک دوره‌ی یک‌ ماهه‌ی دیگر شروع کنید.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

7- نوشیدنی لاغری خیار تازه و لیمو ترش

موادی که در این نوشیدنی بـه‌کار رفته است عبارتند از:

۱ عدد لیمو ترش

۲ عدد خیار

۱ عدد پرتقال بزرگ

مقداری عسل و نعنا

حدود ۱ لیتر آب یا آب گازدار

یکی از خیارها را رنده کنید و در مخلوط‌کن بریزید، آب پرتقال و لیموترش را به ان اضافه کنید و با آب و عسل خوب مخلوط کنید. خیار دیگر را حلقه حلقه کنید و بـه همراه تمام مواد دیگر در یک پارچ یا لیوان بزرگ بریزید. اگر طعم تند و تروتازه‌ای مثل نعناع را با این ترکیبات می‌پسندید، مخلوط‌تان را با برگ‌های نعنا بـه‌عنوان چاشنی تزئین و میل کنید.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

8- نوشیدنی لاغری گلابی و مریم‌ گلی برای چربی سوزی

برای نوشیدنی خوش طعم مریم‌گلی و گلابی باید این مواد را در اختیار داشته باشید:

۱۰ عدد برگ تازه‌ی مریم‌گلی

۱ عدد لیموترش

۲۵۰ میلی‌لیتر آب گلابی

۲۵۰ میلی‌لیتر آب یا آب گازدار

۱عدد گلابی

کمی یخ

لیموها را حلقه‌ حلقه و گلابی را نگینی خرد کنید و در یک پارچ بریزید و کنار بگذارید. مریم‌گلی‌ها را ریز کنید یا در میکسر خرد کنید تا بـه‌ صورت خمیر در بیاید. یخ‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و خرد کنید. آب گلابی و نعنا را هم اضافه و مخلوط کنید. سپس مخلوط‌تان را به لیموها و گلابی‌های خرد شده اضافه کرده، میل کنید و لذت ببرید.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

9- نوشیدنی چربی سوز گریپ‌ فروت و دارچین

این ‌هم یکی دیگر از نوشیدنی‌های محبوب مـن است که از این مواد تشکیل شده است:

۵۰۰ میلی‌لیتر «نیم لیتر» آب گریپ‌فروت

۵۰۰ میلی‌لیتر آب گازدار

۱ لیوان آب

۲ عدد چوب دارچین

مقدار خیلی کمی تخم رازیانه

برگ نعناع

مقداری یخ

کمی شکر

آب، دارچین و شکر را در ظرفی مخلوط کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت بگذارید تا شکر کاملا حل شود و ترکیب بـه‌ صورت شربت دربیاید. شربت را کنار بگذارید تا سرد شود. آب میوه، نعنا و رازیانه را به ان اضافه کنید و در پارچی بـه همراه یخ با هم مخلوط کنید. نوشیدنی شما آماده است.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

10- نوشیدنی لاغری انرژی‌ بخش لیمو

لیمو ترش بخاطر در دسترس بودن، طعم و مزه‌ی بی‌نظیر و خاصیت‌های زیادی که دارد در تهیه‌ی اکثر نوشیدنی‌های انرژی‌ بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید بدانید لیمو میزان قابل توجهی قند دارد و آن را در نظر بگیرید. حالا ببینیم در این نوشیدنی خوش طعم چـه خوراکی‌های دیگری وجود دارد:

۵ عدد لیمو

۱ لیتر آب یا آب گازدار

یخ

کمی نعنا

لیمو بـه تنهایی ان‌قدر جذاب است که احتیاج بـه همراهی خوراکی خاص دیگری ندارد. آب ۴ عدد از لیموها را بگیرید و یکی را حلقه حلقه کنید و کنار بگذارید، آب لیموها را با آب مخلوط کنید و همراه با یخ، نعنا و لیموهای حلقه شده میل کنید.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

11- نوشیدنی تند هندی برای کاهش وزن

همان‌طور که می‌بینید هرچه پیش میرویم دستورالعمل‌هایی که در این نوشته به شما تقدیم می‌شود جذاب‌تر و انرژی‌بخش‌تر می‌ شوند. این نوشیدنی تند هندی هم یکی از همین نوشیدنی‌های گواراست که شامل مواد زیر است:

۴ عدد لیمو

کمی زنجبیل

نعناع

۱ لیتر آب یا آب گازدار

یخ

مقداری شکر

آب لیموها را بگیرید و با نصف لیوان آب و شکر روی شعله بگذارید تا شکر حل شود و یک شربت رقیق بـه‌دست بیاید. زنجبیل را رنده کرده و بـه شربت اضافه کنید. وقتی محلول‌ جوش آمد، آن را از روی شعله بردارید و بگذارید تا خنک شود. سپس ان را با آب و یخ مخلوط کرده و با نعناع و برش‌های لیمو سرو کنید.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

12- شیک پروتئین کازئین برای کاهش وزن

مصرف پروتئین پیش از خواب – اگر در طول روز ورزش کرده اید – میتواند بـه بازسازی عضلات هنگام خواب کمک کند. بازسازی عضلات موجب افزایش قدرت ان‌ها میشود. هرچه عضله بیشتری داشته باشید، بدن شما به طور طبیعی کالری بیشتری در طول روز می‌سوزاند.

 

در این شرایط بدن شما نسبت بـه افرادی که از میزان چربی بیشتری برخوردار هستند، کالری‌ها را سریع‌تر می‌سوزاند. اما بازسازی ماهیچه‌ها طی شب بـه سطح اسید آمینه‌های موجود بستگی دارد.

 

به گزارش تالاب طی یک مطالعه که در نشریه Nutrients منتشر شد، شرکت کنندگان بـه دو گروه تقسیم شده و پیش از خواب، یک گروه نوشیدنی پروتئینی و گروه دیگر دارونما دریافت کردند.

 

نرخ سنتز پروتئین در گروهی که شیک پروتئینی دریافت کرده بودند، نسبت بـه گروه دیگر حدود ۲۲ درصد بیشتر بود. هم چنین، به نظر میرسد پروتئین کازئین ممکن است مفیدتر از پروتئین وی باشد، زیرا آرام‌تر گوارش میشود، از این رو، بدن برای مدت زمان طولانی‌تری بـه ان دسترسی دارد. با این وجود، برای ارائه نتایج قطعی بـه پژوهش‌های بیشتری در این زمینه نیاز است.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

13- شیر برای چربی سوزی

یک لیوان شیر «گرم یا ولرم» بـه لطف محتوای تریپتوفان و کلسیم خود میتواند بـه خواب بهتر و راحت‌تر کمک کند. خواب بیشتر و با کیفیت میتواند بـه معنای هوس‌های غذایی کمتر در روز بعد باشد. هم چنین، شیر حاوی پروتئین است که از رشد و تقویت عضلات پشتیبانی می‌کند.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

14- آب انگور برای چربی سوزی

نوشیدن یک لیوان کوچک آب انگور ۱۰۰ درصد خالص پیش از خواب ممکن است بـه خواب بهتر و چربی سوزی طی این مدت کمک کند. پژوهشی که در نشریه Cell Reports منتشر شد، نشان داد که ترشح انسولین در شب «ناشی از مصرف کربوهیدرات‌های ساده مانند آبمیوه» ریتم‌های شبانه روزی بدن را تنظیم میکند.

 

به گزارش تالاب مطالعه‌ای دیگر که در سال ۲۰۱۵ در نشریه International Journal of Obesity منتشر شد، نشان داد که رزوراترول «Resveratrol»؛ آنتی اکسیدانی موجود در انگور، چربی سفید ذخیره کننده کالری را به چربی قهوه‌ای کالری سوز تبدیل میکند.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

15- چای بابونه برای چربی سوزی

یک لیوان یا فنجان چای بابونه گرم می‌تواند سطوح گلیسین در بدن را افزایش میدهد. این انتقال دهنده عصبی بـه آرامش اعصاب کمک کرده و به عنوان یک ارام بخش عمل میکند.

 

هم چنین، چای بابونه دمای بخش مرکزی بدن را افزایش می‌دهد، از این رو، بدن برای کاهش دمای خود وارد عمل شده و این شرایط میتواند بـه خواب رفتن را تسهیل کند. افزون بر این، چای بابونه بـه نظارت بهتر قند خون و کاهش وزن کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که هرگونه چای مصرفی شما پیش از خواب فاقد کافئین باشد.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

16- کفیر برای کاهش وزن

کفیر که از تخمیر شیر بـه دست می‌آید، یک نوشیدنی سرشار از پروبیوتیک است و میتواند بـه افزایش سطوح باکتری‌های خوب در روده بزرگ، بهبود گوارش، و جذب موثرتر ویتامین‌ها و مواد معدنی کمک کند.

 

پژوهشی که در نشریه the British Journal of Sports Medicine منتشر شد، نشان داد که کفیر با بهبود شرایط خواب و عملکرد ورزشی نیز پیوند خورده است.

 

بهترین نوشیدنی های چربی سوز طبیعی + طرز تهیه

17- شیک پروتئین سویا

سویا، بـه شکل شیر یا پودر پروتئین، اسید آمینه تریپتوفان را در اختیار بدن شما قرار میدهد. بنابر پژوهشی که توسط دانشگاه بیرمنگام انجام شد، تریپتوفان می‌تواند به عنوان یک پیش ماده برای تولید ملاتونین، هورمون خواب، عمل کند.

 

مجله تالاب: جدا از کمک بـه خواب راحت‌تر و با کیفیت بیشتر، تریپتوفان سطوح کورتیزول را نیز کاهش داده که بـه مبارزه با چربی شکم کمک می‌کند. برای کسب بهترین نتایج میتوانید مقدای ماست یونانی را در شیک پروتئین خود ترکیب کنید. ماست یونانی حاوی پروتئین کازئین است که بـه ریکاوری بهتر پس از ورزش و پشتیبانی از عضلات کمک می‌کند.

 

امیدواریم از طرز تهیه نوشیدنی برای چربی سوزی و کاهش وزن در این مقاله استفاده کرده باشید. چربی اضافه برای سلامتی شما اصلا خوب نیست. خوشحالیم که دبنال چربی سوزی طبیعی هستید.

دوستان عزیز می توانید درپایین از مقالات مفید دیگر درباره چربی سوزی و کاهش وزن بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو