معنی اسم بوژنه چیست؟ (ریشه و اسم های مشابه بوژنه)

منبع: ستاره

205

1399/1/10

06:30


معنی اسم بوژنه، "شکوفه، غنچه" ذکر شده است. بوژنه یکی از اسامی دخترانه با ریشه فارسی بوده که در حال حاضر، در فهرست نام‌های مجاز و قابل پذیرش در سازمان ثبت احوال نیست.

 اسم بوژنه

 

ستاره | سرویس مادر و کودک - در میان اسامی دلنشین دخترانه، بوژنه یکی از اسامی زیبا و خوش آوای دخترانه است که طرفداران خاص خود را دارد. در این مطلب معنی اسم بوژنه، اسم‌های مشابه، فراوانی، ریشه آن و عکس‌نوشته این اسم، آورده شده است؛ با ما همراه باشید.


آنچه در این مطلب آورده شده است:


معنی اسم بوژنه

اسم بوژنه /Boozhne/ "شکوفه، غنچه"، معنا شده است. 

سایر معانی

  • شکوفه و بهار درخت را گویند که هنوز نشکفته باشد و در زبان عربی آن‌ را "کُم" خوانند.
نوع اسم دخترانه
ریشه اسم فارسی
قابلیت ثبت در اداره ثبت احوال این نام در فهرست نام‌های سازمان ثبت احوال وجود ندارد.
فراوانی _

 

اسم‌های مشابه

 اسم‌های پسرانه مشابه

بوژنه

برسام، باتیس، باراد، باربد، بارمان، بارِزان، بامداد، برایان، بهدین، بهراد، بهرنگ، بهفر، بهمنش، بهرام، بهروز، بهزاد، بهشاد، بهنام، بابک، برزام، برزمند، برزمهر، برزین‌مهر، برسیان، برشان، برومند

اسم‌های دخترانه مشابه

بوژنه

باران، بالین، بامین، باوان، بهارین، بهامین، بهار، بانو، بارانا، باهِره، بهدیس، بهنوش، بهناز، بهکامه، بهین، بهشید، برهون، بریا، بنیتا، بهرخ، بهرو، بهشته، بهنوش

 

همچنین بخوانید: فهرست کامل اسم دختر که با حرف ب شروع می‌شود

 

ابجد اسم

بوژنه

  • ابجد کبیر اسم

    بوژنه برابر است با: ۷۰

  • ابجد صغیر اسم

    بوژنه برابر است با: ۲۵

 

 اسم بوژنه

 

متن و عکس نوشته اسم

بوژنه

 

 بوژنه جانم؛

وقتی سردم می‌شود کافیست حریر نازک خیالت را دور تا دور خودم بپیچم؛ تا ابد گرم گرمم.

♥❤♥❤♥❤♥❤♥❤♥❤♥
 بوژنه عزیزم؛ محبوب همیشگی من؛
کاش بدانی دوست داشتنت خورشید نیست، که لحظه‌ای بیاید و لحظه‌ای برود؛ ماه نیست، که یک شب باشد و یک شب نباشد؛ ستاره نیست، که شبی پر شور باشد و شبی کم فروغ؛ باران نیست، که گاه شدت گیرد و گاه نم نم ببارد. مثل نفس می‌ماند همیشه با من است.
دوست دارم تا آخرین باقیمانده جانم تو را عاشق کنم. زندگی من در زلالی چشمان تو خلاصه شده. زندگی من در نفس‌های بازدم تو جاری شده. زندگی من در همین از تو نوشتن‌ها وسعت یافته. نفس کشیدن من تنها با یاد آوری زنده بودن تو امکان پذیر است.
 

عکس نوشته اسم بوژنه

 
 دختر نازنینم؛ بوژنه قشنگم؛
امروز سال جدیدی از زندگی روشن توست. بزرگ می‌شوی و تجربه می‌کنی.
یادگیری را هیچگاه متوقف نکن عشق زندگی من. من همیشه اینجا برای تو خواهم ماند...
 

 سخن آخر

 به یاد داشته باشید که شما مجاز نیستید هر اسمی را برای کودک خود انتخاب کنید. در فرهنگ کشور ما انتخاب اسم با توجه به لیستی که هرساله سازمان ثبت احوال از اسامی مجاز و قابل ثبت دخترانه و پسرانه، ارائه می‌دهد، انجام می‌شود و اسامی خارج از این لیست یا مورد قبول نیستند و یا نهایتا به سختی و طی فرآیندی طولانی مورد قبول واقع می‌شوند. البته باید به این موضوع اشاره داشت که اسم‌های عجیب و نامتعارف زیادی هم به سازمان ثبت احوال مراجعه کرده‌اند و با طی کردن مسیر طولانی در نهایت موفق به نامگذاری فرزند خودشان، به آن نام مورد نظر شده‌اند و برای آن‌ها شناسنامه صادر شده است.

بوژنه جزء اسامی دخترانه ختم شده به حرف ه، بوده با وجود اینکه یک اسم دخترانه خوش آوا است، در حال حاضر مورد تایید سازمان ثبت احوال نیست. نظر شما در مورد اسم بوژنه چیست؟ آیا این اسم را برای فرزند خود می‌پسندید؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال نام‌های زیبا و ایده‌های بیشتری برای اسم فرشته دوست داشتنی خود هستید، با نام‌های اصیل دخترانه ایرانی به همراه معنی آن‌ها نیز در ستاره آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو