به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این پیام آمده است: ارتحال فقیه  جلیل القدر حضرت آیت الله حاج سید جعفر کریمی یار دیرین و وفادار امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری و عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تالم و تاثر گردید. ایشان از مدرسان برجسته حوزه های علمیه نجف و قم  بودند که سالها در مقام تدریس دروس سطوح عالی حوزه  به تربیت طلاب علوم دینی پرداختند و تالیفاتی به یادگار گذاشتند.

این فقیه مجاهد از شاگردان حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه بودند  که از سال ۱۳۴۴ تا زمان ارتحال ایشان در محضر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده و بعد از آن نیز همواره‌ بر حمایت‌ بر اصل‌ مترقی‌ و ارزشمند ولایت‌ فقیه‌ و خدمت‌ در نظام‌ مقدس‌ جمهوری‌ اسلامی‌ پای می ‌فشرد  و پس از پیروزی انقلاب از جمله‌ روحانیون نامداری بودند که در مسئولیت های مختلف ایفاء نقش نمودند.

در ادامه این پیام تاکید شده است: سالها حضور در دفتر استفتائات امام خمینی و مقام معظم رهبری نشان از مقام رفیع علمی و فقهی و وجود مغتنم و ذی قیمت این عالم بزرگوار دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم بزرگوار را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.