روایت سفیر لبنان از نیافتن ماسک در نیویورک

منبع: برترین ها

36

1399/1/10

12:54


نماینده دائم لبنان در سازمان ملل متحد، نارضایتی خود را از کمیاب شدن ماسک صورت برای حفاظت در برابر ویروس جدید کرونا در نیویورک، با این جمله نشان داد که "سفرا از این بیماری مصون نیستند".

ایرنا: نماینده دائم لبنان در سازمان ملل متحد، نارضایتی خود را از کمیاب شدن ماسک صورت برای حفاظت در برابر ویروس جدید کرونا در نیویورک، با این جمله نشان داد که "سفرا از این بیماری مصون نیستند".

«امل مدللی» شامگاه شنبه در صفحه توئیتری خود با انتشار تصویر کاریکاتوری از شرایط دیپلمات‌های سازمان ملل متحد در نیویورک، نوشت: یافتن ماسک صورت غیر ممکن است.

روایت سفیر لبنان از نیافتن ماسک در نیویورک

وی ادامه داد: اکنون می‌گویند که آن‌ها حتی برای افراد سالم هم ضروری است. من از فروشگاه اینترنتی آمازون سفارش دادم، نزدیکترین زمانی که آن‌ها می‌توانند برسند، دوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) است.

نماینده دائم لبنان در سازمان ملل متحد با اشاره به مصونیت سیاسی دیپلمات‌ها اضافه کرد: در این مدت چه کار باید کنیم؟ سفیران مصون نیستند.

با شروع کرونا در نیویورک، به سرعت ماسک و مواد ضد عفونی کننده در فروشگاه‌های این ایالت نایاب شد و قفسه‌های مربوطه در همه فروشگاه‌ها خالی بود.

برخی از فروشگاه‌ها هم با این جمله که به دلیل تقاضای زیاد، امکان تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده همچون الکل میسر نیست، از مشتریان خود عذرخواهی کرده‌اند.

بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی آمازون هم با تاخیر بسیار زیاد این اقلام را ثبت سفارش می‌کند و حتی ممکن است این زمان هم باز طولانی‌تر شود.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیویورک هم به ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی به شدت نیازمند هستند و بار‌ها از دولت فدرال خواسته‌اند برای تامین این لوازم از قانون تولید دفاع ملی استفاده کند.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا تا این ساعت به ۱۲۴ هزار و ۲۱۷ نفر رسیده است که ۲ هزار و ۱۴۷ نفر آن‌ها جان باخته‌اند و تنها یکهزار و ۷۳ نفر بهبود یافته‌اند.

شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایالت نیویورک هم ۷۲۵ نفر اعلام شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو