قنداق کردن نوزاد چه اصول و فوایدی دارد؟

منبع: آرگا

135

1399/1/10

13:34


در این مقاله می توانید درباره قنداق کردن نوزاد مطالب مفیدی را مطالعه کنید و از مزایای این کار مطلع شوید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

قنداق کردن مانند رحم مادر است و می تواند باعث شود که نوزاد احساس امنیت کرده و خواب راحتی را تجربه کند. باید بدانید که قنداق از دست و پا زدن الکی و بی دلیل نوزاد جلوگیری می کند و از آسیب زدن نوزاد به صورت خود جلوگیری می کند در واقع کمک می کند تا نوزاد از خواب نپرد و همچنین می توانید او را به راحتی بغل کنید و سر و بدن نوزاد را به راحتی کنترل کنید.

قنداق کردن نوزاد

قنداق کردن نوزاد

در بسیاری از موارد وقتی شما نوزاد خود را قنداق می کنید با واکنش شدید اطرافیان خود مواجه می شوید. باید بدانید که این نوع بستن نوزاد می تواند برای او هم مفید بوده و هم مضر باشد. در ادامه به فواید قنداق کردن نوزاد می پردازیم.

فواید قنداق کردن

  • قنداق باعث می شود دست و پای کودک حرکت نکند.
  • نوزاد احساس امنیت بیشتری می کند.
  • خواب نوزاد با این روش بسیار راحت می شود

نکته : باید بدانید که نوزاد در ماه های اول دست و پایش را بسیار تکان می دهد و می تواند به صورت خود آسیب برساند بهتر است از قنداق کردن نوزاد استفاده کنید تا بتوانید علاوه بر محافظت از نوزاد امنیت آن ها را در خواب تامین کنید.

نکات قنداق کردن

نکاتی برای قنداق کردن

برای این که نوزاد را قنداق کنید بهتر است نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آم ها می پردازیم.

استفاده از یک پارچه نرم و لطیف

برای این که وقتی پارچه را به عنوان قنداق می پیچید نوزاد راحت باشد و پارچه بتواند فرم بدن نوزاد را بگیرد و باعث آزار او نشود باید از یک پارچه نرم و لطیف استفاده کنید. باید بدانید که پیدا کردن پارچه مناسب خیلی آسان نیست و به راحتی پیدا نمی شود. البته می توانید از پارچه های معمولی هم استفاده کنید.

کمک بگیرید

در نظر داشته باشید که برای بهتر انجام دادن این کار می توانید از دیگران کمک بگیرید. درواقع برای این که دست و پای نوزاد را نگه دارید نیاز به کمک خواهید داشت.

همه بدن را نبندید

بهتر است بدانید که نیازی نیست همه بدن نوزاد را ببندید. بسیاری از نوزادان همین که دست هاشان را ببندید آرام می گیرند و می توانند به راحتی بخوابند

بند قنداق را کنار بگذارید.

می توانید قنداق را روی لباس ها هم ببندید. البته باید بند قنداق را کنار بگذارید و مانند قدیمی ها از آن استفاده نکنید. باید بدانید که می توانید برای قنداق کردن فقط نوزاد را پوشک کنید و بعد پارچه را دورش بپیچید.

همه سنت ها اشتباه نیستند

باید بدانید که نمی توانید سنت ها را زیر سوال ببرید. بسیاری از کار ها را می توان از آن ها الگو بگیرید. در واقع یک تفکر غلط در جامعه بوجود آمده است که هرچه غرب می گوید صحیح است و هر چه مربوط به سنت شرقی ها می باشد اشتباه است.

از بند قنداق استفاده نکنید

نکته : باید بدانید که نباید بزرگ تر ها را در کار های بچه هایمان دخالت بدهیم ولی می توان از  توصیه های آن ها برای نگه داری از کودکانتان استفاده کنید.

می توانید با کلیک بر روی لینک سایر مقالات مربود به نوزادان، نحوه از پوشک گرفتن کودک   و عواقب تنبیه بدنی را در بخش کودک و والدین آرگا مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو