بررسی نوت ۱۰ و شناخت ویژگی های خیره کننده پرچمدار سامسونگ

بررسی نوت ۱۰ و شناخت ویژگی های خیره کننده پرچمدار سامسونگ


منبع: آرگا

92

1399/1/10

17:39


نوت ۱۰ یک گوشی حرفه ای با امکانات زیاد است که جزء خانواده ی گروه S سامسونگ می باشد. گلگسی نوت ۱۰ تنها یک گوشی هوشمند نیست. در واقع شرکت سامسونگ این محصول را جایگزین کنسول بازی استودیو ی حرفه ای و کامپیوتر کرده است. در ادامه با بررسی نوت ۱۰ این گوشی کیهانی سامسونگ با ما باشید.

نوت ۱۰ یک گوشی چشمگیر با طراحی فوق العاده است. این گوشی دز طراحی خود از ارگونومی بسیار عالی استفاده می کند که این باعث می شود این گوشی در دست کاربر بسیار راحت بنشیند. شما با نوت ۱۰ می توانید طعم استفاده از یک گوشی حرفه  ای را بچشید. در ادامه با بررسی نوت ۱۰ ، این گوشی فوق حرفه ای با ما باشید.

بررسی نوت ۱۰ و مشخصات این گوشی کره ای

همانطور که اشاره شد نوت ۱۰ یک گوشی چشمگیر با ظاهری بسیار خوب است. در مورد طراحی بدنه این گوشی فوق حرفه ای می توان گفت که بسیار خوش دست است. نوت ۱۰ دارای صفحه نمایش ۶.۳ اینچی است که حدود ۹۱ درصد از فضای جلویی را به خود اختصاص داده است. همچنین نوت ۱۰ با ضخامت ۷.۹ میلیمتری و وزن ۱۶۸ گرمی بسیار گوشی باریک و سبکی است.

بررسی طراحی ظاهری نوت ۱۰

در بررسی گوشی نوت ۱۰ مشخص شد که ایم گوشی در پنل جلو و پشتی خود از گوریا گلس ۶ استفاده کرده است که مقاومت بسیار خوبی دارد. از یک فریم فلزی نیز در این گوشی استفاده شده است که مقاومت این گوشی را تا حد زیادی افزایش داده است.

طراحی جذاب نوت 10

در پنل جلویی نوت ۱۰ شاهد یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی هستیم که تقریبا بیشتر این فضا را پوشانده است و در ان لبه های باریک تری را شاهد هستیم. لبه های پایینی و بالایی این گوشی بر خلاف بسیاری از گوشی های موجود در بازار و حتی در خود سامسونگ، تخت و بدون خمیدگی طراحی شده است شرکت سامسونگ با این طراحی گوشی متمایزی را نسبت به سایر گوشی ها عرضه کرده است. در لبه ی بالایی نوت ۱۰ شاهد یک درگاه ورودی سیم کارت و میکروفون حذف نویز هستیم. در لبه پایینی بدنه نوت ۱۰ نیز شاهد یک قلم سامسونگ یا همان S-Pen خواهیم بود. علاوه بر این قلم این بخش از گوشی دارای  درگاه USB-C و میکروفون مکالمه هستیم. جک هدفون در گوشی نوت ۱۰ حذف شده است که برای گوش دادن به آهنگ و یا مکالمه تئسط میکروفون دوم باید از هدفون قرار داده شده در کنار نوت ۱۰ استفاده کنید. در بررسی صورت گرفته گوشی سامسونگ گلگسی نوت ۱۰ از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند اما با حافظه ی داخلی که دارد می توانید اطلاعات زیادی را در ان ذخیره سازی کنید.

گلگسی نوت 10 و امکانات جالب ان

البته این گوشی در نسخه پلاس خود قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را نیز دارا می باشد. در پشت این گوشی شاهد وجود دوربین ها هستیم که به صورت عمودی در زیر یکدیگر و در کنار یک فلش LED قرار گرفته اند. این گوشی از نظر ابعاد برابر است با ۱۶۲*۷۷*۷۸ میلیمتر است.

بررسی صفحه نمایش نوت ۱۰

در بررسی نوت ۱۰ مشخص شد که این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۳ اینچی با خمیدگی در لبه ی چپ و راست است. شرکت سامسونگ با قرار دادن دوربین سلفی خود در حفره ای که در صفحه نمایش آن قرار دارد حاشیه های اصراف صفحه نمایش را تا حد زیادی کاهش داده است. نسبت اندازه صفحه نمایش به قسمت جلویی گوشی ۹۱ درصد است که این گوشی را با این ویژگی می توان یک گوشی تمام صفحه دانست. صفحه نمایش این گوشی دارای نسبت تصویر ۱۹:۹ است. همچنین رزولیشن این صفحه نمایش ۱۴۴۰*۳۰۴۰ است گه قابلیت نمایش تصاویر فوق العاده با کیفیت را دارد.

بررسی نوت 10 و صفحه نمایش این گوشی کره ای

در هنگام استفاده از این گوشی در زیر نور آفتاب اذیت نخواهید شد و عملکرد مناسبی را از این گوشی خواهید دید. همچنین این صفحه نمایش رنگ مشکی را با استفاده از خاموش کردن قسمت های رنگ مشی نماییش خواهد داد که در این صورت رنگ مشکی را با کیفیت عالی مشاهده خواهید کرد و همچنین خستگی چشم را تا حدی از بین خواهد برد. رنگ هایی که این صفحه نمایش مشاهده می شود بسیار به رنگ های واقعی نزدیک هستند.

بررسی مشخصات سخت افزاری نوت ۱۰

در گوشی گلکسی نوت ۱۰ از دو نوع پردازنده نسبت بازار عرضه می شود. این گوشی در بازار های جهانی با پردازنده مرکزی Exynos 9825 هشت هسته ای و با پردازنده گرافیکی Mali -G76 عرضه می شود. اما نوت ۱۰ در بازار های کشور چین و آمریکا با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ ، ۸ هسته ای و با پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۰ عرضه میشو. قائدتا نسخه ای که در بازار های جهانی عرضه می شود از قدرت کمتری نسبت به گروه دیگر است. این گوشی در هر دو نمونه با ۱۲ گیگابایت رم و با حافظه های داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می شود.

مشخصات سخت افزاری نوت 10

مشخصات نرم افزاری و رابط کاربری

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ نشان میدهد که این گوشی کره ای از سیستم اندروید ۹ و رابط کاربری Android One بهره میبرد. این رابط کاربری یکی از بهترین رابط های استفاده شده در گوشی های اندروید بین کاربر و سیستم عامل است.

بررسی دوربین گوشی نوت ۱۰

دوربین این گوشی به صورت چهرگانه طراحی شده است که با آن می توانید عکس های خوبی گرفت. دوربین اول دارای سنسور لنز ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین دوم نیز مانن دوربین اول دارای لنز ۱۲ مگاپیکسلی است که قابلیت زوم دوبرابری را به دوربین گوشی میدهد.دوربین سوم نیز دارای لنز ۱۶ مگاپیکسلی است که قابلیت عکاسی فوق عریض دارد که شما می توانید با این دوربین عکس هایی با عرض های فوق العاده زیاد ثبت کنید. همچنین در کنار این سه دوربین یک دوربین سه بعدی برای تشخیص عمق وجود دارد.

بررسی دوربین گلگسی نوت 10

تمامی این دوربین ها دارای لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار هستند که عکاسی را بسیار لذت بخش می کند. از قابلیت های این دوربین چهارگانه می توان به فلش HDR و قابلیت فلش خودکار در زمان عکاسی و همچنین عکاسی پاناروما اشاره کرد. همچنین با این دوربین ها می توانید فیلم هایی با کیفیت FHD+ ضبط کنید. دوربین سلفی گوشی نوت ۱۰ دارای لنز ۱۰ مگاپیکسلی است با قابلیت های ویژه ای است.

بررسی باتری نوت ۱۰

گوشی سامسونگ گلگسی نوت ۱۰ دارای باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر بر ساعت است که از نوع لیتیوم یونی و غیر قابل تعویض است. این باتری با شارژر ۴۵ واتی فوق سریع که دارد می تواند در کمترین مدت به شارژ کامل برسد و همچنین قابلیت این را دارد که از شارژ بیسیم نیز پشتیبانی کند. البته این قابلیت وابسته به کشوری است که نوت ۱۰ توسط سامسونگ در آن عرضه شده است. با کامل شارژ شدن این باتری شما این امکان را دارید که یک روز کامل از این گوشی استفاده کنید. البته در صورت استفاده از برنامه های سنگین این مدت زمان کاهش خواهد یافت.

نقاط قوت و ضعف گلکسی نوت ۱۰

در زیر به چند نمونه از نقاط قوت و ضعف گوشی سامسونگ گلگسی نوت ۱۰ اشاره خواهیم کرد.

نقاط قوت و ضعف نوت 10

نقاط مثبت

  • عملکرد عالی دوربین ها
  • نمایشگر بی نظیر با روشنایی عالی
  • سرعت بسیار عالی
  • شارژدهی و باتری خوب
  • سازگاری عالی با ویندوز

نقاط ضعف

  • نبود جک هدفون
  • عکاسی ضعیف در نور کم و شب
  • عدم وجود شارژر ۴۵ واتی در جعبه و خرید جداگانه این شارژر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو