۹ زندانی فراری دیگر در سقز خود را معرفی کردند

منبع: برترین ها

93

1399/1/10

18:29


دادستان عمومی و انقلاب کردستان با بیان اینکه تاکنون ۲۰ تن از زندانیان متواری زندان سقز به ندامتگاه بازگشته‌اند، گفت: ۱۱ نفر از این افراد خود معرف هستند که ۹ نفر آن‌ها از شب گذشته تا امروز خود را معرفی کرده‌اند.

ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب کردستان با بیان اینکه تاکنون ۲۰ تن از زندانیان متواری زندان سقز به ندامتگاه بازگشته‌اند، گفت: ۱۱ نفر از این افراد خود معرف هستند که ۹ نفر آن‌ها از شب گذشته تا امروز خود را معرفی کرده‌اند.

محمد جباری اظهار داشت: در صورتی که زندانیان با رغبت و تمایل خود برگردند در خصوص مجازات جرم جدید که مرتکب شده‌اند برابر مقرارت، بزه ارتکابی جدید مشمول رافت اسلامی و تخفیفات قانونی و در خصوص جرم قبلی هم شامل بخشنامه اخیر عفو زندانیان خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین افرادی که تعمدا در ادامه روند فرار به زندانیان متواری خواه در تامین وسیله و یا محل اختفای آنان کمک کنند از منظر قانونی مجرم شناخته شده و با اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان یادآور شد: پیرو دستور رییس قوه قضاییه و تاکید رییس کل دادگستری کردستان بررسی علل و عوامل فرار این زندانیان از ندامتگاه سقز در حال بررسی است و در این ارتباط نیز تعدادی از عوامل زندان از سوی مرجع قضایی (سازمان قضایی نیرو‌های مسلح) بازداشت شده‌اند.

جباری با رد اینکه این زندانیان به علت ترس از ابتلا به بیماری کرونا از ندامتگاه متواری شده‌اند، تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوک یا قطعی ابتلا به ویروس کرونا در ندامتگاه سقز و دیگر ندامتگاه‌های این استان مشاهده و گزارش نشده است.

عصر جمعه هشتم فروردین، ۷۴ زندانی از زندان سقز با ضرب و شتم نگهبانان متواری شدند که همان شب پنج نفرشان دستگیر و یک نفر نیز خود را تسلیم ماموران کرد، تا ظهر شنبه نیز چهار زندانی دیگر دستگیر و یک نفر هم خود تسلیم ماموران کرد و در شبانه روز گذشته نیز ۹ زندانی دیگر خود را معرفی کردند، ولی کماکان ۵۴ نفر از زندانیان متواری هستند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو