رکورد کتاب "صد سال تنهایی" در روزهای کرونایی

منبع: ایران آرت

150

1399/1/10

19:00


بر اساس گزارش‌ها فروش رمان‌های کلاسیک 35درصد در طول هفته‌های گذشته افزایش یافته است. "صد سال تنهایی" گارسیا مارکز در صدر این فهرست قرار دارد.

ایران آرت: خانه‌نشین کردن مردم بیشتر کشورهای جهان موجب تغییر بسیاری در سبک و سلیقه زندگی شخصی افراد شده است که کتاب و کتاب‌خوانی نیز از این قضیه مستثنی نیست. با وجودی که بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها تعطیل شده ولی هنوز مردم از سایت‌های اینترنتی خرید می‌کنند و نکته جالب این است که علاقه به رمان‌های طولانی و کلاسیک قدیمی دوچندان شده است.

بر اساس این گزارش فروش رمان‌های کلاسیک 35درصد در طول هفته‌های گذشته افزایش یافته است. مردم وقت اضافی زیادی پیدا کرده و از این فرصت برای خواندن رمان‌های طولانی و حتی تکراری پیدا کرده‌اند. در بریتانیا بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها مغازه‌های خود را تعطیل کردند ولی کارمندانشان در فضای مجازی همچنان کتاب می‌فروشند. کتابفروشی واتراستون در سایت اینترنتی خود 400درصد افزایش گزارش کرده است که بیشتر آنها نیز شامل داستان و رمان می‌شود.

به گزارش ایبنا، مسئولان این کتاب‌فروشی و انتشارات معتبر در بریتانیا می‌گویند در هفته گذشته تمام نسخه‌های موجود از رمان‌های کلاسیک این انتشارات فروش رفته است. طبق آمارهای این انتشارات صدسال تنهایی گابریل گارسیا مارکز، رمان دلبند تونی موریسون و گتسبی بزرگ فیتسجرالد بیشترین فروش را در میان رمان‌های کلاسیک داشته است.

واتراستون می‌گوید فروش رمان‌های طولانی مدرن چاپ شده توسط این انتشارات نیز افزایش یافته است و آثار هیلاری منتل از جمله آنهاست. سهره نوشته دونا تارت و تاریخ مرموز دیوید فاستر والاس، سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود، 1984 جرج اورول نیز فروش بالایی داشتند.

طبق گزارش نیلسن بوک‌اسکن موسسه تحقیقاتی بازار کتاب بریتانیا رمان جنگ و صلح لئو تولستوی، ارباب حلقه‌ها تالکین و در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست در سراسر این کشور بیشترین فروش را در طول یک دهه گذشته داشته‌اند. بی کاروالهو از انتشارات واتراستون می‌گوید تا پیش از این رمان‌های طولانی 900صفحه‌ای هیلاری منتل فروش نمی‌رفت ولی کرونا باعث پرفروش‌ شدن این رمان‌ها شده است.  

آنطور که در گزارش موسسه نیلسن آمده در طول هفته‌های گذشته با وجود تعطیل بسیاری از فروشگاه‌‌ها فروش کتاب‌های چاپی تا 6درصد افزایش یافته است. در مورد کتاب‌های خودآموز این افزایش به 212 درصد و کتاب‌های درسی به 77درصد می‌رسد. کتاب‌های داستان نیز حدود 35درصد افزایش داشته‌اند.

فیلیپ استون عضو موسسه نیلسن می‌گوید از فروش کتاب‌ها اینگونه به نظر می‌رسد که مردم بریتانیا و دیگر کشورها انتظار قرنطینه طولانی را می‌کشند. مثل استیون کینگ نیز در پیامی خطاب به طرفدارانشان از خواندن رمان ادیسه جیمز جویس خبر داده است. او در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: این روزها در قرنطینه خانگی بالاخره فرصت خواندن این رمان را پیدا کردم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو