طرز استفاده از ژل لوبریکانت

طرز استفاده از ژل لوبریکانت


منبع: اوما

359

1399/1/11

03:03


طرز استفاده از ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت در عمل های جراحی و روابط جنسی برای زنان کاربرد دارد. در رابطه جنسی باعث کاهش درد و لذت بخش تر شدن رابطه می شود. استفاده از ژل لوبریکانت آسان است اما ممکن است نیاز باشد چند ژل لوبریکانت مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب است، اما بعد از اینکه لوبریکانت مناسب خود را پیدا کنید، به شما کمک کننده خواهد بود. 

مقاربت دشوار همراه با خشکی و درد  نیاز به لوبریکانت واژینال دارد. اما در یائسگی و حتی قبل از یائسگی ، بسیاری از ما نمی توانیم در هنگام نزدیکی به مقدار کافی مواد روان کننده تولید کنیم. خشکی واژن یک مشکل رایج است. اما حتی زمانی که ما توانایی تولید رطوبت واژن را به میزان کافی داریم، ژل لوبریکانت می توانند نفوذ واژن را بهتر کنند.

ژل لوبریکانت از چی ساخته شده اند؟

انواع ژل لوبریکانت

- انواع  زیادی از ژل لوبریکانت وجود دارد که برای انواع مختلف نزدیکی جنسی طراحی شده اند. پیدا کردن ژل لوبریکانت مناسب بدن و تنظیمات جنسی شما نیاز به تجربه دارد. مطمئنا یکی از اینها مخصوص بدن یک زن است.

امروزه انواع مختلفی از ژل های لوبریکانت وجود دارد:  

  • ژل لوبریکانت بر پایه آب 
  • ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون

برای واژن، ژل لوبریکانت پایه آب بهترین انتخاب است. ژل لوبریکانت پایه روغن هرگز نباید به عنوان روان کننده واژن استفاده شوند. آنها pH واژن را تغییر خواهند داد و رشد باکتری را افزایش می دهند مخصوصا زمانی که شما قصد باردار شدن دارید. روغن ها همچنین کاندوم های لاتکس را خراب می کنند.

- بسیاری از ژل های لوبریکانت  پایه آب حاوی گلیسیرین هستند و اکثر ما با استفاده از لیتیم گلیسیرین مشکلی نداریم. اما اگر مستعد ابتلا به عفونت قارچی هستید، ژل لوبریکانت بدون گلیسیرین انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. ژل های لوبریکانت بر پایه سیلیکون طولانی مدت هستند و به خوبی تحت آب کار می کنند، اما هرگز نباید با ابزار سیلیکونی استفاده شوند. لوبریکانت سیلیکونی بر روی ابزار سیلیکونی سطح ابزار را خراب می کند. به یاد داشته باشید که ژل لوبریکانت سیلیکون هرگز خشک نمی شود و برای تمیز کردن آن ها از روی پوست باید از آب گرم و صابون استفاده کنید. برای پاک شدن سیلیکون از واژن، مدت زمانی نیاز است.

کدام بهتر است، ژل لوبریکانت برپایه آب یا سیلیکون؟

 

ژل لوبریکانت

این یکی از سوالاتی است که اغلب پرسیده می شود و پاسخ این است که نوع ژل لوبریکانت مناسب شما به عوامل بسیاری بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شخصی هستید که دوست دارید در آب نزدیکی جنسی داشته باشید، ویژگی های ضد آب لایه های سیلیکون ما مناسب شما است.

اگر دوست دارید با ابزار سیلیکون نرم نزدیکی جنسی داشته باشید بهتر است از ژل های لوبریکانت پایه آب استفاده کنید. ژل های لوبریکانت پایه آب به راحتی شسته می شوند و پوشش سیلیکون مورد استفاده در ابزارها را از بین نمی برند. توصیه می کنیم از ژل های لوبریکانت پایه روغن اجتناب کنید. دلیل اصلی نامناسب بودن آن ها تخریب کاندوم های لاتکس است. (این روانکارها باعث تخریب احتمالی و بارداری ناخواسته یا STD می شود). روان کننده های روغنی همچنین می توانند منافذ را از بین ببرند و به طور کلی از لحاظ لباس، بستر و پوست مناسب نیستند.

ژل لوبریکانت و بارداری

اطلاعات درست و دقیقی در مورد ژل های لوبریکانت در اقدام به بارداری وجود ندارد. اما ترجیح این است هنگام اقدام به بارداری ترجیحا از روغن های طبیعی استفاده کنید . البته روغن های طبیعی مثل زیتون هم برای اقدام مناسب نیست چون ممکنه باعث تغییر ph محیط واژن شود. اما در حد چند قطره کم استفاده کنید. 

در مورد بارداری که خشکی واژن هم زیاد است از ژل لوبریکانت بر پایه آب استفاده کنید. 

فعالیت جنسی و ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت می تواند به افزایش لذت و کاهش درد در حین مقاربت جنسی کمک کند و ممکن است قبل و یا در طول فعالیت برای روانکاری آلت تناسلی، مهبل (واژن)، مقعد استفاده شود. لوبریکانت ممکن است به همه قسمت های بدن، داخل و / یا خارج کاندوم، یا به دست یا انگشتان دست اعمال شود . لوبریکانت های شخصی مخصوصا برای مقاربت زمانی که همسر شما احساس خشکی یا گرفتگی بیش از حد (تنگی) مهبل (واژن) می کند مفید هستند. رابطه جنسی مقعد عموما نیازمند استفاده از لوبریکانت است زیرا آنزیم روانکاری طبیعی برای فعالیت جنسی ندارد. 

استمناء و خطرات استفاده از ژل لوبریکانت

برخی از لوبریکانت ها برای استمناء مردان استفاده می شود اما برای استفاده واژینال یا مقعد یا برای استفاده با کاندوم مناسب نیستند. لوبریکانت هایی که برای مقاربت جنسی ایمن هستند برای استمناء نیز ایمن هستند. لوسیون دست اغلب برای استمناء استفاده می شود و به عنوان جایگزینی برای لوبریکانت هایی که به طور خاص برای مقاربت جنسی ایجاد شده است، می باشد. کرم استمناء لوبریکانت های خاص برای استمناء مرد می باشد. لوبریکانت های شخصی می توانند در درمان اختلال نعوظ در مردان مسن تر استفاده شوند.

خطرات

 

طرز استفاده از ژل لوبریکانت

در دسامبر 2012، اداره غذا و داروی ایالات متحده به طور معمول نیازی به آزمایش لوبریکانت های شخصی در برای انسان نداشت. این آژانس آنها را به عنوان ابزار پزشکی طبقه بندی می کند، بنابراین آزمایش روی حیوانات مانند خرگوش و خوکچه انجام می شود. در سال 2012 گزارش شده است که افرادی که به طور مرتب از لوبریکانت های شخصی برای مقاربت مقعدی استفاده کردند، بیشتر دچار بیماری هایSTI ، مانند کلامیدیا شدند.

افزایش میزان انتقال ویروسی در مقایسه با حیوانات بدون استفاده از روانکار بیش از نه برابر بیشتر بود. در سال 2007 نشان داده شد که برخی از لوبریکانت ها می توانند موجب آسیب قابل توجهی به بافت مقعد شود. مطالعات انسانی نشان داد عمده سلول های نمونه های بافتی که از لوبریکانت استفاده کردند پس از 60 تا 90 دقیقه دچار انهدام شدند. برخی از لوبریکانت ها حاوی ماده کلرهگزیدین، یک عامل ضد باکتریایی، بود که سه گونه لاکتوباسیلوس را از بین برد و فلور طبیعی واژن را از حالت تعادل خارج کرد.

به طوری که این مسئله به عفونت هایی مانند واژینوز باکتریایی منجر می شود. لوبریکانت هایی با اسمولالیتهای نزدیکتر به بدن مانند لایه های مبتنی بر آگار، به نمونه های بافت آسیب نمی رسانند یا میزان آلودگی به ویروس ایدز را افزایش نمی دهند. 

بعضی از افراد در اثر استفاده از لوبریکانت های خاص دچار خارش می شدند. بعضی از لوبریکانت ها به سلول ها آسیب می رسانند یا حتی تکرار ویروس HIV را افزایش می دهند. نانوکسینول9، یک اسپرم کش در برخی از لوبریکانت ها، می تواند سلول غشای واژینال و رکتوم را از بین ببرد که ممکن است میزان انتقال عفونت STI و HPV را افزایش بدهد. کاندوم روان کاری شده به اندازه کافی اسپرم کش برای افزایش اثربخشی ضد بارداری ندارد اما استفاده از اسپرم کش به صورت جداگانه به طور معنی داری باعث کاهش نرخ بارداری می شود.

آیا واقعا باید از یک ژل لوبریکانت شخصی استفاده کنم؟

پاسخ های بسیاری به این سوال وجود دارد. اگر سالها بدون هیچ ژل لوبریکانت اضافی از نزدیکی جنسی لذت برده اید و مشکلی ندارید، نیازی به استفاده نیست.اما اگر درد و خشکی واژن دارید، می توانید از این ژل ها استفاده کنید.

چرا باید از یک ژل لوبریکانت شخصی استفاده کنم؟

اصطكاك  نيرويي است كه باعث مي شود سرعت جسم متحرك در هنگام حرکت کاهش یابد. هنگامی که غرق نزدیکی جنسی هستید، آخرین چیزی که می خواهید اتفاق بیفتد کاهش سرعت است. اثر لغزشی ژل لوبریکانت بر روی قسمت های بدن، می تواند لذت طولانی مدت را ادامه دهد و درد را که بعضی افراد بعد از فعالیت جنسی طولانی مدت دارند (و یا هر گونه فعالیت جنسی، به ویژه اگر خشکی واژن یک مسئله است) کاهش دهد.

آیا بدن به تنهایی ژل لوبریکانت تولید نمی کند؟

گرچه بدن انسان اغلب برای روان شدن روان کننده های طبیعی مناسب را فراهم می کند (مانند مایع اضافی که مهبل (واژن) زن تولید می کند زمانی که او از نظر جنسی تحریک می شود)، زمانی وجود دارد که این اتفاق نمی افتد و یا کافی نیست. بسیاری از عوامل می توانند به خشکی واژن کمک کنند از جمله عوارض جانبی دارو، کم آبی و یائسگی.

آیا ژل لوبریکانت باعث عفونت های مخمر می شوند؟

روان کننده های شخصی حاوی گلیسیرین می توانند منبع عفونت های مخمر باشند. برخی از درمان های عفونی مخمر در واقع حاوی گلیسیرین هستند. گلیسیرین حاوی قند است که منبع غذایی برای مخمر هستند.  استفاده از ژل لوبریکانت آسان است و باعث نزدیکی جنسی لذت بخش می شود.

طرز استفاده از ژل لوبریکانت

 

طرز استفاده از ژل لوبریکانت

  1. انتخاب ژل لوبریکانت موضوع فردی است. اگر برای اولین بار از ژل لوبریکانت استفاده می کنید، مقدار کمی از آن را بخرید و برای مدتی امتحان کنید. برای پیدا کردن یک ژل لوبریکانت مناسب برای خودتان و همسرتان وقت بگذارید.
  2. ژل لوبریکانت را در نزدیکی تخت نگه دارید، جایی که بتوانید آن را به آسانی پیدا کنید و به آن دسترسی داشته باشید. مقداری از آن را در کیف یا ماشین داشته باشید تا در هنگام نزدیکی رمانتیک ناگهانی استفاده کنید.
  3. با ژل لوبریکانت نفوذ راحت تر انجام می شود. اما دستورالعمل های ژل لوبریکانت را بررسی کنید. 
  4.  برای جلوگیری از شوک سرد، ابتدا ژل لوبریکانت را روی دستان خود قرار دهید. دست ها را به هم بمالید و سپس به بدن یا اعمال کنید. می توانید آن را در یک لیوان آب گرم  گرم کنید (در مایکروویو این کار را انجام ندهید – بدنتان می سوزد).
  5.  یک قطره ژل لوبریکانت در نوک کاندوم به مرد کمک خواهد کرد که در طول رابطه جنسی با کاندوم حس بیشتری داشته باشد. اما فقط یک قطره زیرا بیشتر از یک قطره باعث می شود کاندوم در جای خود قرار نگیرد.
  6. به یاد داشته باشید که آیا ژل لوبریکانت روان کننده برای شما و همسرتان مناسب است یا خیر. ژل لوبریکانت ساده ترین راه برای غلبه بر ناراحتی هستند و باعث جذابیت بیشتر نزدیکی  جنسی می شوند.

 Annamarya Scaccia. Everything You Need to Know About Vaginal Lubricants.on October 29, 2018 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو