گلدن گلوب

«اتحادیه خبرنگاران خارجی هالیوود» (HFPA) پنجشنبه اعلام کرد که در بعضی قوانین خود برای پذیرش فیلم‌ها تغییراتی به وجود می‌آورد. این تغییرات ممکن است شامل پذیرش فیلم‌هایی شود که در تلویزیون پخش شده‌اند. با این حال، تهیه‌کنندگان و استودیوها باید ثابت کنند که فیلم‌ها را روی پرده می‌برند.

این اتحادیه برخلاف دیگر اتحادیه‌های مطبوعاتی، در اغلب موارد فیلم‌ها را به صورت خصوصی می‌بینند. برای رهایی از وضع موجود، سازمان می‌گوید موقتاً قانون دعوت شدن رأی‌دهندگان منتخب برای دیدن فیلم در شهر لس‌آنجلس به فاصله‌ی یک هفته پس از عرضه‌ی فیلم در این شهر را لغو می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، به این ترتیب اولاً پخش‌کنندگان باید با اتحادیه تماس بگیرند تا فیلم‌ها را در تقویم رسمی اتحادیه برای اعضا اکران کنند و ثانیاً تا آن تاریخ، پخش‌کنندگان باید برای تمامی اعضای اتحادیه فیلم را به صورت دی‌وی‌دی یا لینک نمایش آنلاین که امکان دیدن آن در خانه باشد ارسال کنند. این روند اکران جایگزین از ۱۵ مارس تا ۳۰ آوریل اعمال می‌شود.

علاوه بر تغییرات در نحوه‌ی اکران فیلم‌ برای اعضا، مقررات نمایش نیز به استثنای اینکه فیلم باید حداقل هفت روز پیش از نیمه شب ۳۱ دسامبر روی پرده رفته باشد، موقتاً به حالت تعلیق درمی‌آید. برخلاف گذشته فیلم‌ها موقتاً علاوه بر سرویس‌های نمایش آنلاین و سالن‌های سینما، امکان انتشار برای اولین بار از طریق فرمت تلویزیونی شامل شبکه‌های کابلی، ماهواره‌ای و غیره را نیز خواهند داشت. ژانویه گذشته اعلام شد که «تینا فی» و «امی پولر» برای میزبانی گلدن گلوب‌ آینده بازخواهند گشت. گلدن گلوب بعدی در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ از شبکه‌ی NBC پخش می‌شود.

انتظار می‌رود دیگر مراسم اهدای جوایز از جمله «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» به زودی در قوانین خود تغییراتی دست کم به صورت موقت به وجود آورند. اسکار نود و سوم قرار است ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۱ برگزار شود.