جاهای دیدنی تاکستان قزوین را بیشتر بشناسید

جاهای دیدنی تاکستان قزوین را بیشتر بشناسید


منبع: تاپ تراول

306

1399/1/11

13:25


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی تاکستان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شهرهای استان قزوین درباره جاهای دیدنی تاکستان که یکی از شهرهای این استان است سخن خواهیم گفت. پس اگر تصمیم دارد تا به استان قزوین سفر کنید تا آخر این مقاله با مجله سفر تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی شهر تاکستان آشنا شوید.

مختصری درباره شهر تاکستان بدانید :


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


شهرستان تاکستان یکی از شهرستان های استان قزوین می باشد که در شمال غربی کشور عزیزمان ایران قرار دارد و فاصله تاکستان تا قزوین ( مرکز استان ) حدودا 35 کیلومتر است . این شهرستان یکی از بزرگترین شهرهای تات نشین و تات زبان ایران و جهان به حساب می آید.شهرستان تاکستان با داشتن بیش از ۳۵ هزار هکتار باغ انگور دومین شهر تولیدکنندهٔ انگور در کشور به‌شمار می‌رود و به همین منظور در سال ۱۳۱۷ خورشیدی در دورهٔ پهلوی اول از سوی فرهنگستان زبان نام این شهر به‌طور رسمی از سیادن به تاکستان تغییر یافت.

تخفیفان

روستای خورهشت

خورهشت، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تاکستان در استان قزوین ایران است. این روستا در دهستان قاقازان شرقی قرار دارد . نام روستا که معنای ” مهر ” را می دهد ، ریشه در آئین های گذشتگان و ایرانیان قدیم دارد

منطقه شکار ممنوع خراسانلو

منطقه شکار ممنوع خراسانلو با منطقه حفاظت شده باشگل تاکستان همجوار می باشد.در منطقه تیراندازی و شکارممنوع خراسانلو بیش از ۱۷۰ گونه گیاهی و ۳۵ گونه جانوری شناسایی شده است. وشش گیاهی منطقه تقریباً خوب، اما تا حدی فقیر است و شامل ۹ تیپ گیاهی می باشد که ۴۴ روستا در این منطقه وجود دارند و از ۲۵ کیلومتری شمال غربی ابهر شروع و تا حدود ۳۰ کیلومتری شرق این شهرستان ادامه دارد. با توجه به اینکه نزدیک به یک دهه از ممنوعیت شکار در این منطقه می گذرد، این اقدام در حفظ گونه های جانوری کاملاً مؤثر بوده است.

مطالب بیشتر بخوانید
غار چال نخجیر دلیجان

جاهای دیدنی تاکستان

امامزاده کمال

امامزاده کمال در ۵۶ کیلومتری جاده قزوین- همدان در ضیاءآباد از توابع بخش دودانگه شهرستان تاکستان قرار دارد. ساختمان این امامزاده بنایی شش ضلعی است که تماماً از آجر ساخته شده و طول هر ضلع آن ۳/۹۵ متر می‌باشد. در قسمت فوقانی بنا گنبد مخروطی شکلی واقع شده است.

جاهای دیدنی تاکستان

امامزاده هفت صندوق

امامزاده هفت صندوق در میان گورستان روستای هفت صندوق شهر ضیاءآباد در ۲۱ کیلومتری جاده ضیاءآباد به تاکستان قرار دارد. ساختمان این امامزاده به شکل مستطیل بوده و دارای حرمی مربع شکل است که ایوان و درِ ورودی آن در قسمت جنوبی قرار دارد.

امامزاده ولی

امامزاده ولی مدفن یکی از از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می‌باشد که در بخش ضیاءآباد شهرستان تاکستان قرار دارد و از آثار دوره ایلخانی است.

بقعه پیر تاکستان

بقعه پیر بنایی است به شکل مربع مستطیل به ابعاد ۶/۶۵×۶/۴۵ متر که در جنوب شرقی تاکستان واقع شده است. این بنا در نهایت سادگی شیوه معماری استواری دارد و از استحکام و زیبایی آجرکاری‌های دوره سلجوقی بهره‌مند است.

جاهای دیدنی تاکستان

قلعه دختر تاکستان

قلعه دختر در ۲۰ کیلومتری شهرستان تاکستان در حوالی ضیاءآباد و در مجاورت روستای آبکلو بر بالای یک کوه سنگی قرار دارد. این قلعه که بقایای دژ عظیم و شکوهمندی متعلق به دوره ساسانی می‌باشد از کیلومترها مسافت قابل مشاهده است.

جاهای دیدنی تاکستان

امامزاده عبدالله تاکستان

امامزاده عبدالله در مجاورت روستای فارسجین از توابع بخش ضیاءآباد شهرستان تاکستان قرار دارد و از آثار به جا مانده از قرن ششم هجری قمری می‌باشد.

بازار سنتی تاکستان

بازار سنتی امام رضا(ع) تاکستان که بعد از چندین سال و طی مشکلات فراوان چندسالی است که رونق گرفته و به کار با فعالیت در دو فاز ادامه می دهد.

  از دیگر جاهای دیدنی تاکستان میتوان به موارد زیر نیز اشاره نمود :

آثار زندگی پیش از تاریخ در تپه‌ های باستانی، از جمله خله کو (کوه خاکستر)، منطقه ارزشمند حفاظت شدهٔ باشگل با تنوع شگفت‌ انگیز گیاهی و جانوری، برج‌ ها و بناها، قلعه‌ ها، پل‌ها، دشت‌ها، کوهستان‌ های زیبا، شهرها و آبادی‌ ها و محیط‌ های بکر طبیعی، غارها، چشمه‌ های آب معدنی و بیش از ۳۰۰ اثر شناسایی شده  از ویژگی‌ های شهرستان تاکستان می‌باشد.

مطالب بیشتر بخوانید
بام لند تهران

مقالات بیشتر بخوانید :


   

| لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو