در ادامه متن و پست منتشر شده توسط صفحه ایران و جهان را مشاهده می‌کنید:

" شهریه آیت‌الله بروجردی و محک خوردن توانایی علمی آیت‌الله خامنه‌ای

برداشتی از کتاب شرح اسم

بالاترین شهریه حوزه علمیه قم از طرف آیت‌الله بروجردی پرداخت می‌شد؛ طلبه‌های مجرد دوره خارج، ماهیانه ۳۰ تومان، و متأهلین ۶۰ تومان. دریافت این شهریه نیازمند پس دادن امتحان بود.

سیدعلی خامنه‌ای که تازه به قم آمده بود، برای شرکت در امتحان نام‌نویسی کرد. یکی از ممتحن‌ها، شیخ لطف‌الله صافی بود. بخشی از پرسش‌ها مربوط به دوره سطح بود: «به من برخورد. گفتم من خارج می‌خوانم.» گفتند: رویه‌مان این است... برای شما که ضرری ندارد.»

بخشی از مکاسب و کفایه را مشخص کردند تا پس از مطالعه، امتحان دهد. کتاب‌ها را در خاطر داشت و با مروری دوباره آماده‌تر شد. در امتحان، آقای صافی خیلی زود متوجه شد که با طلبه باسوادی روبروست، گفت بس است. بعد گفتند یکی از درس‌های آقای بروجردی را بنویس.»

آن زمان آیت‌الله بروجردی کتاب الطهاره را درس می‌داد. وقتی ناظران امتحان دست نوشته سیدعلی را دیدند، [پسندیدند و]خواستند همه‌ی تقریرها را بیاورد. آورد. کتابچه خطی را گرفتند تا به نظر مرجع تقلید شیعیان جهان برسانند.

به عربی نوشته بود. خوش‌خط، بدون خط‌خوردگی، تمیز و چشم‌نواز. «الآن یادم نیست که جزوه را به من برگرداندند یا نه... اگر باشد توی کاغذهای قدیمی و کهنه است.»

۱۰ فروردین، سالروز رحلت آیت‌الله سیدحسین بروجردی ".