محمدرضا فغانی به سوئد پناهنده شد +عکس همسرش

منبع: ساتین

88

1399/1/11

21:49


محمدرضا فغانی برادر علی‌رضا فغانی در کشور سوئد پناهده شده است.او در گفتگو با یک رسانه فارسی‌زبان این خبر را تایید کرد.

وی رسماً اعلام کرد از کشور سوئد درخواست پناهندگی کرده است. او همچنین خبر از فعالیت داوری در کشور سوئد و در دسته سوم فوتبال این کشور داد و مدعی شد از فصل بعد در دسته اول قضاوت خواهد کرد.

ماجرای پناهنده شدن

با اینکه خبرهای ضو نقیض زیادی مبنی بر پناهندگی محمدرضا فغانی در رسانه های ورزش کشورمان شنیده میشد اما حالا این خبر از جانب وی به صورت رسمی تایید شده است و اعلام کرده که در کشور سوئد پناهنده شده است و تصمیم به بازگشت به ایران ندارد این درحالیست که پدرو مادرش در ایران زندگی میکند.

او به اتفاق مهسا قربانی برای قضاوت در تورنمنت جوانان به نروژ دعوت شدند. قربانی به ایران برگشت اما محمدرضا فغانی در اسکاندیناوی ماند.

این داور از نحوه برخورد کمیته داوران و فدراسیون فوتبال ایران با اوو حسابی گلایه دارد و میگوید که سال گذشته فدراسیون فوتبال نروژ درخواست اعزام داور کرد و ما هم در آستانه اعزام بودیم. اما ناگهان گفتند می‌روی که برنگردی. حسن کامرانی‌فر تلاش می‌کرد اسم مرا از لیست داوران خارج کند. ویزا را روی پاسپورتم خط خطی کردند تا سفر نکنم. بلیط پروازم را هم صبح روز پرواز کنسل کردند.

پدرمان محمد فغانی داور فوتبال بود. ما هم راه او را دنبال کردیم. برای پیشرفت در داوری، نه شام جایی رفتیم و نه کسی را به شام دعوت کردیم. اما گرفتاری‌هایی برایم پیش آوردند که تصمیم گرفتم مدتی دور از ایران به قضاوت بپردازم. تصمیمم را حالا با درخواست پناهندگی، دائمی کرده‌ام.

تماس فدراسیون نروژ با سفیر این کشور در تهران باعث شد ویزای جدیدی برایم صادر شود. بلافاصله بلیت گرفتم تا خودم را به مسابقات برسانم.

محمدرضا فغانی نیز درباره خبرهایی که رسانه های ایرانی درباره پناهندگی او به نروژ سال قبل نوشته بودند گفت رفتار غیر حرفه‌ای آن رسانه‌ها دردسرهایم را بیشتر کرد. من یک هفته بیشتر در نروژ نبودم و به سوئد آمدم. پس چگونه می‌توانستم در نروژ پناهنده شده باشم؟ در حالی که من با هیچ رسانه خارجی و داخلی صحبت نکرده بودم​، در کشورم از طرف خودشان خبرسازی کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو