شنیدنی‌ها و دیدنی‌هایی از «ریما رامین فر»؛ داستان «هما» سریال پایتخت

شنیدنی‌ها و دیدنی‌هایی از «ریما رامین فر»؛ داستان «هما» سریال پایتخت


منبع: روزیاتو

715

1399/1/12

02:58


ریما رامین فر یا همان «هما» سریال پایتخت، بانوی ۱۷۳ سانتی فروردین ماهی متولد سال ۱۳۴۹، اصالتی تهرانی دارد و همسر امیر جعفری است که هنرپیشه طنز پرداز سینما و تلویزیون محسوب می شود و او را با کمدی‌های پر فروشی چون: «چهار انگشت»، «اکسیدان» و «زیر نظر»  در سینما به خاطر داریم. او یک فرزند به نام آئین داشته و یکی از خاطره انگیز ترین نقش های سریال های تلویزیونی دهه نود شمسی شبکه ۱ را رقم زده است که هما (همسر محسن تنابنده در سریال پایتخت) می باشد.

انتشار عکسی از سکانس فصل ۶ پایتخت که نقی و هما در اتاق خواب و روی یک تخت مشغول به صحبت هستند، جنجال هایی در اینستاگرام ایرانیان در هفته اول نوروز ۹۹ به پا کرد.

او تا کنون در ۱۳ فیلم سینمایی و ۲۰ تئاتر، نقش آفرینی کرده و دانش اموخته کارشناسی ارشد کارگردانی می باشد. نامزدی سیمرغ بلورین جشنواره بیست و نهم فجر به خاطر «یه حبه قند» و عضویت در هیات داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۷، گوشه ای از افتخارات هنری همسر امیر جعفری است.

ایشان ۵ سال با امیر جعفری اختلاف سنی دارد و از او بزرگ تر است. سابقه آشنایی این دو به نقش آفرینی در ۵ تئاتری باز می گردد که در دهه هفتاد با هم بازی کردند. او عاشق فست فود و کنسرت است. تصاویر زیادی از او در فست فود فروشی ها و کنسرت ها منتشر شده که از علایق او می گوید.

ریما رامین فر

تصویر عکس جنجالی ریما رامین فر و محسن تنابنده که صرفا سکانسی از فصل ششم سریال پایتخت بود. اما واکنش های زیادی در پی داشت

اصالت ریما رامین فر

ریما رامین فر، فروردین ماهی است. او متولد پنجم فروردین ماه سال ۱۳۴۹ در شهر تهران است. اصالت شمالی و مازنی و گیلکی ندارد. او بیش از ۲۰ سال که با امیر جعفری ازدواج کرده است. او مثل بهرام افشاری (نقش بهبود فریبا در پایتخت)، فرزند طلاق است. پدر و مادر ریما رامین فر از هم جدا شدند اما او برای حفظ زندگیش تلاش های بسیار کرده است.

در سالگرد پنجاهمین سال تولدش، توسط مهران مدیری به ویژه برنامه نوروزی دورهمی شبکه نسیم در ۵ فروردین ۹۹ دعوت شد و جزییاتی از زندگی خود با همسرش (امیر جعفری) و شیوه آشنایی با او و فراز و نشیب های زندگی هنری خود را روایت کرد.

ریما رامین فر، هنرپیشه فعال و انرژی مثبت سینما و تلویزیون ایران، ۱۷۳ سانت قد دارد و مثل بهاره رهنما، توانست چربی های اضافه را تا حدی آب کند. او دختر ابوالحسن رامین فر است و حاصل ازدواج او و امیر جعفری، پسری است به نام آئین.

تحصیلات ریما رامین فر

این بانوی فروردین ماهی قصه ما، در رشته کارشناسی ارشد تئاتر تحصیل کرده و فعالیت های هنری رسمی خود را از سال ۱۳۷۶ با نقش آفرینی در تئاتر شب بخیر مادر  شروع کرد. پس از آن در سینما، در فیلم نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ دیده شد و زمینه برای حضور او در فیلم های سینمایی مختلف فراهم شد و روبروی دوربین کارگردان های شهیر سینمای ایران قرار گرفت.

مهران مدیری خود تجربه بازیگری و کارگردانی و فیلمسازی دارد، ریما رامین فر را یک بازیگر درجه ۱ خطاب کرد و معتقد است که همسر امیر جعفری، به خوبی از پس نقش برآمده و آن را به گونه ای بازی می کند که بیننده، فکر می کند واقعی است!

آدرس اینستاگرام ریما رامین فر

ریما رامین فر بر خلاف امیر جعفری که اینستاگرام فعالی دارد و مثل بسیاری از سلبریتی ها، از هر دری سخنی می گوید، فعالیتی در شبکه های  اجتماعی ندارد. ریما رامین فر در اینستاگرام و توییتر و لینکدین نیست و مثل مهران مدیری، از دنیای لایک و فالو و کامنت، به دور است.

هما سریال پایتخت، یکی از هنرپیشه های تاثیرگذار این سریال پریننده نوروزی است که از سال ۱۳۸۹ تا  ۱۳۹۹، میلیون ها مخاطب در داخل و خارج از کشور پیدا کرده است. اینستاگرام امیر جعفری با ۲ میلیون دنبال کننده در این لینک قرار دارد.

تحصیلات ریما رامین فر

ریما رامین فر در اواسط دهه  هفتاد هجری شمسی، به کشور آلمان رفت تا در آنجا در رشته ای تحصیل کند. او در رشته تربیت فرهنگی پذیرفته شد و مشغول به تحصیل شد. با این که در سال ۱۳۶۹، دیپلم گرافیک را در تهران گرفته بود، اما تحصیل در رشته کولتور (به آلمانی) هم نتوانست ریما را قانع کند و او، یکی از هموطنانی است که آلمان را به مقصد تهران ترک کرد.

تحصیل در کشور آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی تقریبا رایگان است و یکی از مقصدهای عالی برای تحصیل ایرانیان در رشته های مختلف می باشد.

پس از گذشت چند سال، در رشته هنر در آزمون سراسری پذیرفته شد و همزمان، فعالیت خود را در صحنه های تئاتر پایتخت آغاز کرد. پس از تحصیل در رشته نمایش، مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته کارگردانی ادامه داد تا این که در دهه هشتاد، توانست جوایزی از جشنواره تئاتر فجر کسب کند.

سابقه آشنایی ریما رامین فر با امیر جعفری

خلاصه این سابقه آشنایی به شرح  زیر است:

  • ریما و امیر با هم ۵ سال تفاوت سنی دارند و ریما از امیر بزرگ تر است.
  • زن و شوهر قصه ما با هم در کلاس های استاد مرحوم حمید سمندریان آشنا شدند و بعدا همکار شدند.
  • او در حالی که شوهرش ۱۹ سال داشت، با وی آشنا شد و پس از گذشت چند سال، با هم ازدواج کردند.
  • زندگی مشترک آنها با بی  پولی آغاز شد.
  • زندگیش را با همسرش، بسیار هیجان انگیز و جذاب توصیف می کند.
  • امیر جعفری، ۱۰ خواهر و برادر دارد که همگی را فوق العاده خطاب کرد.

اینستانوشته امیر جعفری به مناسبت تولد همسرش

امیر و ریما و آئین در دو قاب

وقتی امیر، عمو می شود و عموی «نیلا»

از کلکسیون تصاویر مشترک دو زوج عاشق

حضور هما در سریال پایتخت چگونه بود؟

حضور هما در سریال پایتخت، به ارتباط و آشنایی او با محسن تنابنده و احمد مهران فر باز می گردد. توسط این دو به فصل اول سریال پایتخت در سال ۱۳۸۹ دعوت می شود. او یکی از دلایل پذیرش  این نقش را در این مجموعه تلویزیونی نوروزی پر مخاطب، یکی بودن سلایق می داند. همدلی در خانواده پایتختی ها سبب شد تا با استقبال ملی مواجه شود و قسمت های بعدی هم ساخته شود.

ریما رامین فر اخیرا گفته است که آمادگی دارد تا آخر عمر در این مجموعه محبوب مردمی، حضور داشته باشد. شایعات درباره دستمزد ۱۰ میلیارد ریالی ریما رامین فر در فصل ششم سریال پایتخت نیز تکذیب شد. همان طور که می دانید، هما، همسر نقی و مادر سارا و نیکا (با نقش آفرینی سارا و نیکا فرقانی اصل) می باشد. این دو دختر نوجوان، ساکن اوپسالا سوئد هستند و هر سال چند ماهی برای ضبط سریال به کشور سفر می کنند.

فیلم های سینمایی ریما رامین فر

ریما رامین فر از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۶ در ۱۲ اثر سینمایی روبروی دوربین کارگردان های مطرح  سینمای ایران رفت. فیلم هایی که وی در آن ها نقش آفرینی کرده به شرح زیر است:

  • فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ محصول سال ۱۳۸۰
  • فیلم رفیق بد محصول سال ۱۳۸۶
  • فیلم یه حبه قند محصول سال ۱۳۸۹
  • فیلم قصه ها محصول سال ۱۳۹۰
  • فیلم سیزده محصول سال ۱۳۹۱
  • فیلم مرگ ماهی محصول سال ۱۳۹۳
  • فیلم فصل نرگس محصول سال ۱۳۹۴
  • فیلم زاپاس محصول سال ۱۳۹۴
  • فیلم ابد و یک روز محصول سال ۱۳۹۴
  • فیلم سوفی و دیوانه محصول سال ۱۳۹۵
  • فیلم چهل و هفت محصول سال ۱۳۹۶

یکی از فیلم های سینمایی مطرحی که ریما رامین فر در سال های اخیر در آن حضور داشته، ابد و یک روز به کارگردانی سعید ملکان است که درامی اجتماعی و پر فروش میباشد. شکار ۹  سیمرغ بلورین از  سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، بخشی از افتخارات ابد و یک روز است.

ریما رامین فر در ابد و یک روز، هم  بازی پیمان معادی (در نقش مرتضی)، نوید محمد زاده (در نقش محسن)، پری ناز ایزدیار (در نقش سمیه)، شبنم مقدمی (در نقش اعظم)، شیرین یزدان بخش (در نقش مادر خانواده)، معصومه رحمانی (در نقش لیلا) و مهدی قربانی در نقش نوید بود. ریما رامین فر در فیلم  ابد و یک روز، در نقش «شهناز» ظاهر شد.

ریما رامین فر در فیلم یه حبه قند

همسر امیر جعفری یا همان هما سریال پایتخت،  در یکی از خاطره انگیز ترین فیلم های دهه هشتاد شمسی حضور داشته باست. کارگردانی اثر را رضا میرکریمی بر عهده داشته و ایشان، هم بازی نگار جواهریان (در نقش پسند)، پریوش نظریه  (در نقش معصومه)، سعید پور صمیمی (در نقش دایی)، اصغر همت (در نقش هرمز)، رضا کیانیان (در نقش جعفر)، فرهاد اصلانی (در نقش حاج ناصر)، شمسی فضل اللهی (در نقش زن دایی)، هدایت هاشمی (در نقش حمید)، امیر حسین آرمان (در نقش قاسم) شده است.

ریما رامین فر در یک حبه قند، در نقش اعظم دیده می شود که یکی از بازی های خوب او در سینما به شمار می رود.

بوسه امیر بر پیشانی همسرش

کارنامه تئاتری ریما رامین فر

ریما رامین فر فروردین ماهی، در بیش از ۲۰ تئاتر از سال ۱۳۷۵  تا کنون حضور داشته است که فهرست آن به شرح زیر می باشد:

  • تئاتر زمستان شصت و شش به کارگردانی محمد یعقوبی محصول سال ۱۳۷۷
  • تئاتر رقص کاغذ پاره ها به کارگردانی محمد یعقوبی محصول سال ۱۳۷۸
  • تئاتر پس فردا به کارگردانی محمد یعقوبی محصول سال ۱۳۷۹
  • تئاتر یک دقیقه  سکوت به کارگردانی محمد یعقوبی محصول سال ۱۳۷۹
  • تئاتر دل سگ به کارگردانی محمد یعقوبی محصول سال ۱۳۷۹
  • تئاتر همان همیشگی به کارگردانی خودش در سال ۱۳۸۰
  • تئاتر زمزمه مردگان به کارگردانی سیامک احصایی در سال ۱۳۸۱
  • تئاتر غریبه ای در خانه به کارگردانی دل آرا نوشین در سال ۱۳۸۸
  • تئاتر رومولوس کبیر به کارگردانی نادر برهان مرند در سال ۱۳۸۸
  • تئاتر اینجا کجاست به کارگردانی شیوا مسعودی در سال ۱۳۹۲

ریما رامین فر تا کنون با چهره های مطرحی سابقه نقش آفرینی در صحنه های تئاتر پایتخت را در کارنامه داشته که از آن جمله می توان به نمایش آن سوی آینه به کارگردانی علی سرابی اشاره کرد که هم بازی پژمان جمشیدی شد.

اضافه وزن و لاغری هما سریال پایتخت!

این بانوی فروردین ماهی سینما و تلویزیون ایران، با مشکل اضافه وزن رنج  می برد و آب کردن کیلوهای اضافه، سبب شده تا هوادارانش به دنبال راز کاهش وزن ریما رامین فر باشند. کاهش وزن زنان در سن میانسالی، با چروک شدن پوست و امثالهم همراه می شود که گویا این هنرپیشه فعال و خوش خنده سینما و تلویزیون ایران، به خوبی از پس آن بر آمده  است.

البته بر خلاف بهاره رهنما که در اینستاگرامش، خبر از کاهش وزن ۴۰ کیلویی پس از عمل جراجی پیشرفته داد، ریما سابقه کاهش وزن ۴۰ کیلویی ندارد.

سوابق نویسندگی هما سریال پایتخت

همسر محسن تنابنده (نقی) در سریال پایتخت، تا کنون سابقه فیلمنامه نویسی ۳ مجموعه را بر عهده داشته است. مجموعه بدون شرح محصول سال ۱۳۸۱، مجموعه کمربندها را ببندیم محصول سال ۱۳۸۳ و مجموعه چارخونه  محصول سال ۱۳۸۶. همه اینها مجموعه های طنز دو دهه اخیر است. بر خلاف کارگردان فیلم شبی که ماه کامل  شد، ایشان سابقه تالیف و انتشار کتاب ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو