طرز تهیه فیبیج‏ لذیذ و خوشمزه با طعم عالی

منبع: آرگا

102

1399/1/12

11:33


یکی از غذا های محلی گیلان فیبیج است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است و نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه فیبیج را آموزش خواهیم داد.

فیبیج یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای سنتی استان گیلان و شهر گیلان است و می توانید آن را تهیه و نوش جان کنید، فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

آموزش تهیه فیبیج

مواد لازم جهت تهیه فیبیج

  • ماهی سفید: یک عدد ( یک و نیم کیلویی)
  • گردو : صد گرم
  • رب انار : دو قاشق غذا خوری
  • سیر : یک قاشق غذا خوری
  • کره : یک قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل و گلپر : به میزان دلخواه
  • سبزی معطر ( گشنیز-نعنا-پونه-خارواش) ساطوری : دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه فیبیج با طعم بی نظیر

طرز تهیه فیبیج با طعم عالی

در روش تهیه فیبیج ابتدا فلس ماهی را جدا کنید و شکم آن را خالی نمایید سپس بشویید و داخل آبکش قرار دهید حالا گردو را آسیاب کرده و به گردو سبزی معطر، سیر و رب انار را بیافزایید تا خمیر یکدستی حاصل شود.

حالا شکم و پوست ماهی را نمک بپاشید و با مواد حاصل داخل شکم ماهی را پر نمایید و لبه های شکم را بدوزید.

در این مرحله از طرز تهیه فیبیج حالا کف دیگ و یا گمج (ظرف سفالی شمالی) فویل یا نان را قرار دهید و داخل آن ماهی قرار دهید مقداری نمک روی ماهی و فویل بپاشید، حالا پوست ماهی را برش سطحی داده و لای آن کره قرار دهید سپس بر روی حرارت ملایم گذاشته تا کاملا پخته شود.

و یا می توانید از تابه مستطیل استفاده کنید به این صورت که تابه را گرم کرده کمی روغن داخل کف آن بریزید، سپس ماهی را داخل آن قرار دهید تا یک طرف آن بر روی حرارت ملایم سرخ شود حالا طرف دیگر ماهی را سرخ کنید و دقت داشته باشید که این کار را ملایم انجام دهید تا ماهی سرخ و پخته شود.

همچنین می توانید سینی فر را چرب کرده و مقدار کمی نمک بپاشید ماهی را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید بر روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد ماهی پخته شود.

برای قسمت رویی کمی کره بر روی پوست ماهی مالیده و گریل روشن کنید و پس از مدت ده دقیقه ماهی کاملاٌ برشته می شود، نوش جان.

دستور تهیه فیبیج

نکته : استفاده از روش هایی مانند مایکروفر و تستر و هواپز مانند فر می باشد که البته استفاده از تنور نیز از روش های بهتری است.

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با  طرز تهیه دیگر غذای ایرانی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو