رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پس از نشست هیئت دولت درباره مقابله با ویروس کرونا گفت: کمپین همبستگی ملی با عنوان «ترکیه من، ما به خود متکی هستیم» برای حمایت از نیازمندان را با اهدای ۷ ماه حقوق ماهانه خود راه اندازی می‌کنیم. 

وی افزود: هدف‌ ما حمایت از شهروندان کم‌درآمدی است که از تدابیر مقابله با کرونا آسیب‌ می‌بینند. تمامی نمایندگان مجلس، احزاب سیاسی، به‌ ویژه عدالت و توسعه، شهرداری‌ها و دولتمردان را به شرکت در این کمپین دعوت می‌کنیم. 

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین مواد غذایی نداریم چون کلیه مواد غذایی اساسی را در ترکیه تولید می‌کنیم و ذخیره و زنجیره عرضه پاسخگوی نیازهای کشورمان است، اظهار داشت: تولید حبوبات، ماکارونی، مواد بهداشتی و شوینده و روغن سه برابر شده است و امکان افزایش مجدد آن در صورت لزوم را نیز داریم.

اردوغان افزود: یکی از مهمترین مسئولیت‌های ما، تقویت سیستم درمانی ترکیه است. وضعیت زیرساخت درمانی ما از سایر کشورها بهتر است. دارو، تجهیزات، کادر پزشکی و تخت آی.سی.یو به اندازه کافی داریم.

وی ضمن اعلام تصمیم دولت ترکیه برای پرداخت هزار لیر به ۲ میلیون خانوار، تصریح کرد: هرچه شهروندان‌ خود را بیشتر در خانه‌ قرنطینه کنند، روند بازگشت زندگی به روال عادی کوتاه‌تر خواهد شد.