بعد از زایمان منتظر این مسایل باشید

منبع: نی نی بان

143

1399/1/12

13:26


گروه ترجمه نی‌نی‌بان: وقتی تصمیم به بارداری می گیرد، مسلما برنامه ریزی های کاملی در مورد همه چیز از اسم بچه و وسایل او گرفته تا بیمارستان، دکتر و مشاور و غیره انجام می دهید. ولی تقریبا هرگز  به مراحل بهبودی بعد از زایمان اشاره ای نمی شود و کمتر کسی در این مورد حرف می زند. این تا حدی قابل درک است. برای اینکه اگر اولین واکنش شما به شنیدن خبر بارداری دوستتان این باشد که به فکر مراحل بعد از زایمان باشد، وجهه خوبی از خودتان ارائه نمی دهید. ولی خانمها باید و مستحق این هستند که برای این دوره حساس آمادگی داشته باشند. این لحظه پارادوکس وار که شما درآن بیش از هر زمان دیگری احتیاج به استراحت و آرامش دارید و درحقیقت هیچ خواب درست و استراحتی گیرتان نمی آید و مرتب سروکله دوستان و خانواده پیدا می شود و انواع و اقسام دردها را هم تجربه می کنید. ضمن اینکه به این شرایط باید بهم ریختن هورمون ها و اشتهای زیاد و مسایل دیگر را هم اضافه کرد. این چند نکته برای خانم هایی است که خود را آماده زایمان کرده اند.

بعد از زایمان منتظر این مسایل باشید

 
بعد از زایمان خونریزی زیادی خواهید داشت. این خونریزی فقط به صورت یک عادت ماهیانه سنگین نخوهد بود. شاید حتی مجبور باشید گاهی از سه پد با سایز بزرگ  با هم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر استراحت کنید، زودتر خونریزی بعد از زایمان شما متوقف می شود. استراحت کنید.
 
مسلما نمی خواهید بدانید که وقتی شلوار راحتی خاکستری رنگ شما درون کیف زایمان قرار می گیرد چه سرنوشتی درانتظارش خواهد بود. این در مورد لباس زیرهای شما برای یکی دو هفته اول بعد از زایمان هم صدق می کند.
 
دستشویی رفتن در روزهای بعد از زایمان دردناک خواهد بود. ولی شما زایمان را تحمل کرده اید، پس از عهده این هم برمی آیید. خیلی آرام دست شویی کنید و می توانید در حین انجام این کار از فشار آب استفاده کنید تا راحت تر باشید.
 
انرژی باارزش خود را صرف نگران شدن درمورد اینکه موقع زایمان چه کار دیگری می توانستید انجام  دهید یا چه مدت این شرایط ناراحت ادامه خواهد داشت، نکنید. تلفن خود را کنار گذاشته و روی تنفس خود برای دقایقی تمرکز کنید. یا از هر چیز دیگری استفاده کنید که به شما یادآوری می کند که برای حفظ تمرکز چه کار می توانید انجام دهید. چنین کاری حداقل شما را دربرابر یک سری از مسایل احساسی و هیجانی محکم نگه خواهد داشت.
 
اپلیکیشن های آموزشی در مورد بارداری را کنار بگذارید. مگر اینکه واقعا مشکلی جدی دارید. برای اینکه ممکن است بدون مطالعه آنها و تکرار دقیق آنچه گفته شده، نتوانید حتی به طور مثال به بچه خود شیر دهید.
 
بگذارید دیگران به شما کمک بکنند ولی به آنها بگویید که خلوت خودتان را هم می خواهید. هفته های اول برای برقراری ارتباط شما با بچه خیلی حیاتی و مهم هستند و استراحت کردن با حضور میهمانان در خانه واقعا دشوار است. شست و شو را کنار بگذارید.  اینکه دیگران چه احساسی می کنند را فراموش کنید. روی مبل دراز بکشید. یک ظرف خوراکی با خودتان به تخت استراحتتان ببرید یا از شخصی بخواهید که آن را برای شما بیاورد. بیدار شدن در هر ساعت و شیردادن وقتی که شکلات و آجیل و این جور خوراکی ها می خورید، حس بهتری دارد. آب کافی هم بنوشید.
 
به خودتان استراحت دهید. خانم ها انتظار دارند بعد از زایمان بلافاصله به زندگی عادی برگردند و برای خیلی از آنها این کار ساده ای نیست. در خیلی از فرهنگ ها در سراسر جهان، از تازه مادرها انتظار می رود در چهل روز نخست هیچ فعالیتی نکنند. انتظار نداشته باشید که در ماه اول احساس طبیعی و نرمال داشته باشید.
 
اگر قبل از زایمان یا حتی قبل از باردار شدن این را می خوانید، باید این را هم بدانید: مادر شدن واقعا ارزش همه این سختی ها را دارد. حتی اگر مجبور باشید سه پد بزرگ به مدت شش ماه استفاده کنید. فقط ممکن است کمی شوکه کننده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو