برگزاری مراسم سیزده بدر را به زمان دیگری موکول کنیم

71

1399/1/12

14:00


برگزاری مراسم سیزده بدر را به زمان دیگری موکول کنیم

سلامت نیوز:رئیس انجمن دیابت ضمن توصیه به مردم برای ادامه ماندن در خانه برای کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: امسال سنت سیزده بدر نیز مانند دید و بازدیدهای نوروزی باید به زمان دیگری که بیماری کنترل شده باشد، موکول شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،اسدالله رجب با بیان اینکه از ابتدای شروع بحران کرونا آموزش‌های جدی‌تر برای مبتلایان به دیابت شدت بیشتری یافته است، اظهارکرد: این افراد به علت ابتلا به بیماری زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر هستند، به همین دلیل باید بیش از سایرین به نکات بهداشتی توجه کنند.


وی افزود: هرچه تلاشمان به سمتی برود که زنجیره شیوع بیماری را کنترل کنیم این امکان به وجود می‌آید کسانی که در مناطق پر خطری همچون بیمارستان‌ها هستند از امکانات حفاظتی به بهترین نحو استفاده کنند، با افزایش شیوع بیماری و عدم کنترل مناسب آن طبیعی است شاهد کمبود امکانات در بیمارستان‌ها باشیم.


رجب با بیان اینکه ماندن در خانه بویژه برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای یک اصل مهم است، اظهار کرد: به عنوان مثال مبتلایان به دیابت که مدت طولانی با این بیماری دست وپنجه نرم کرده‌اند، ممکن است دچار پرفشاری خون نیز باشند که در شرایط موجود بهترین کار برای آن‌ها ماندن در منزل است. امسال همانگونه که دید و بازدید عید برقرار نبود، سنت سیزده‌بدر و روز طبیعت نیز نباید برقرار باشد و مردم باید به ماندن در خانه پایبند باشند.


وی افزود: با وجود اینکه حلقه‌های شیوع بیماری در حال نزدیک شدن به ما است اما دیابتی‌هایی که آموزش دیده‌اند و قند خونشان در حد نزدیک به طبیعی کنترل شده است کمتر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند. دیابتی‌ها بویژه دیابتی‌های آموزش دیده که نکات بهداشتی را از آغاز بیماری دیابت خود آموخته‌اند نکات بهداشتی را بیش از سایرین رعایت می‌کنند البته نباید فراموش کرد که بیماری دیابت در کشور کنترل مطلوبی ندارد ولی آن‌ دسته کسانی که توجهشان به نکات بهداشتی و توصیه‌ها جلب شده است بیش از سایرین در امان خواهند بود.


رئیس انجمن دیابت با اشاره به اینکه مشکلاتی در تهیه داروهای خارجی این بیماران به وجود آمده است، تصریح کرد: با این حال خوشبختانه اکثر داروهای پایین آورنده قند خون در کشور تولید می‌شوند که سبب شده است مشکلات عدیده برای بیماران دیابتی به وجود نیاید.


وی در خاتمه در خصوص نحوه تهیه داروی بیماران دیابتی گفت: از سالیان دور توصیه ما به بیماران دیابتی این بوده است که برای سه یا چهار ماه آینده خود دارو تهیه کرده باشند البته مشکلاتی در این زمینه به وجود آمد. تصمیم گیری بیمه‌ها سبب می‌شود بیمار نتواند برای مدت زمان قید شده دارو تهیه کند در صورتی که ما فکر می‌کنیم بیماران باید پیش از مسائل اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو