بعد از کاشت مو و ابرو چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

منبع: تالاب

109

1399/1/12

16:40


بعد از کاشت مو و ابرو چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

کاشت مو

زیبایی ظاهری یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است، که بشر به آن اهمیت میدهد، مو که یکی از اصلی ترین عوامل برای زیباتر نشان دادن افراد است، از ابتدا، بسیار برای بشر مهم بوده است. اما گاهی این مو دچار آسیب هایی می شود، که نیاز به ترمیم دارد. پیوند مو در حال حاضر یکی از راههای درمان و ترمیم موهایی است، که از دست رفته اند، و در نواحی مختلفی مثل: سر، ابرو، ریش، سبیل و مژه انجام می شود. این کار باعث بالا بردن اعتماد بنفس شما می شود. امروزه کاشت مو و کاشت ابرو به صورت طبیعی یک عمل شناخته شده و بسیار پر طرفدار در تمام دنیا است. در واقع پیوند مو برای اضافه کردن موهای بیشتر به ناحیه های سر و ابرو شما انجام می شود. این کار با گرفتن موهای ضخیم تر از قسمت های پوست سر یا سایر قسمت های بدن و پیوند دادن آن به قسمت نازک تر انجام میگیرد. افزایش ریزش مو به دلایل گوناگون و همچنین دنبال کردن راهی برای خلاصی از آن، بازار کاشت مو را داغ کرده است. بهتر است فرد پیش از پیوند مو آمادگی های کافی  را داشته باشد، و در پی دکتر خوب و حرفه ای بگردد، زیرا کاشت مو مسئله بسیار مهمی است، که می تواند تاثیر اساسی در ظاهر شما بگذارد، و باید با بهترین کیفیت انجام شود، که اگر به درستی صورت نگیرد و به صورت غیر تخصصی انجام شود، می تواند عواقبی را همراه داشته باشد، و یا حتی باعث ریزش بیشتر مو شود. پس باید به دنبال مناسب ترین و بهترین روش پیوند مو باشید، تا بتواند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد، و استرس تان را به حداقل برساند. همان طور که گفته شد، کاشت مو به فرایند پر کردن مناطقی از سر که بدون مو هستند و یا حجم موی کمی دارند، گفته می شود، این کار به منظور پر پشت کردن مو و ایجاد زیبایی و جوانی صورت می گیرد.

     

بعد از کاشت مو و ابرو چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

ریزش مو

به طور معمول مردها بیشتر از زنان در معرض ریزش مو هستند، اما تارهای مو نازک شده و ریزش مو در زنان، متداول تر است، و همچنین برای خانم ها این موضوع بسیار مهم تر تلقی می شود. همان طور که میدانید ریزش مو دلایل مختلفی ممکن است داشته باشد، یکی از این دلایل کمبود پروتئین ها است، اگر در رژیم غذایی تان به مدت دو تا سه هفته روزانه پروتئین کافی دریافت نکنید، بدن شما با متوقف کردن رشد مو و در نهایت ریزش مو، این کمبود پروتئین را جبران خواهد کرد. یکی دیگر از عواملی که منجر به ریزش مو می شود، فشارهای جسمانی، مانند تصادفات، جراحی ها و یا حتی بارداری است. به گفته پزشکان مو دارای یک چرخه رشد منظم است، زمانی که ضربه ای به سر وارد می شود باعث ایجاد اختلال در این چرخه، و در نهایت ریزش مو می شود. همچنین مردها دارای الگوی طاسی هستند. در سنین بالا معمولا دیده می شود که ریزش مو به دلیل هورمون جنسی ایجاد می شود. ولی خوشبختانه امروزه شرایط و راه های بسیار زیاد و مطمئنی برای درمان ریزش موی هم در زنان و هم مردان وجود دارد. که یکی از این راهکارها کاشت مو است.

 

عوامل موثر بر کاشت مو

برای انتخاب بهترین روش کاشت مو اول از همه باید به دنبال پزشک متخصص و حرفه ای در این زمینه بگردیم، تا بهترین استفاده را از وقت و هزینه خود ببریم. کلینیک رز با داشتن کادری مجرب، عمل پیوند مو و همچنین ابرو را به صورت حرفه ای زیر نظر دکتر رضا روحانی به بهترین شکل و با مجهز ترین دستگاه ها انجام میدهد. از دیگر عواملی که بر کاشت مو تاثیر می گذارد، میزان آسیب مو است، مانند مقدار طاسی مو، و اینکه وضعیت بانک موهایتان به چه صورت است؟ که باید بررسی شود. دکتر مورد نظر باید بررسی کند، که شما بیماری زمینه ای خاصی قبلا و در حال حاضر نداشته باشید، و تراکم مو مد نظر شما چقدر است، و چه اندازه پوست سر شما توانایی عمل کاشت مو را دارد. هر کدام از روش های کاشت مو مزایای خاص خود را دارد، و هر کدام بسته به شرایط موی سر شما و بدن شما انتخاب می شود. در واقع  تعداد و نوع پیوند موی شما بستگی به نوع و کیفیت مو ، رنگ و اندازه منطقه مورد نظر شما دارد.

 

بعد از کاشت مو و ابرو چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

روش های کاشت مو

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های بسیار متنوعی برای کاشت مو وجود دارد، و هر روش متناسب با موی شما و خواسته فرد انتخاب می شود. در حقیقت تفاوت روش های کاشت مو در نحوه برداشت مو از نواحی بانک مو است. با گذشت زمان، جراحان و پزشکان برای به حداقل رساندن ظاهر موهای پیوند شده در پوست سر، استفاده از پیوندهای کوچک و میکرو را آغاز کردند. یکی از روش های کاشت مو روش پانچ کردن است، در این روش، کاشت به صورتی است که یک دسته از موها را در محلی از سر با ایجاد سوراخ هایی در پوست قرار می دهند، این روش به دلیل ایجاد ظاهری مصنوعی طرفدار چندانی ندارد. یکی از بهترین و رایج ترین روش ها، روش کاشت مو   FUT است، که به کاشت نواری معروف است، در این روش معمولا نیاز به تراشیدن کل موهای سر نیست، و فقط قسمتی از مو که قرار است برداشت و کاشت انجام شود، کوتاه می شود. پزشک متخصص در این روش پوست ناحیه پشت سر یا پوست بالای گوش فرد را به صورت نواری برداشته، و سپس با استفاده از میکروسکوپ های مخصوص فولیکول‌ها را آماده می کند، و در نهایت آن ها را به صورت یک به یک در محل های خالی پوست سر می‌کارند. این روش علاوه بر اینکه سرعت بالایی دارد، هزینه کمتری هم نسبت به سایر روش ها دارد. روش دیگر، روش کاشت مو   FIT است، که در این روش دیگر از جای زخم خبری نیست، به این صورت که زخم های بسیار کمی ایجاد می شود، و به سرعت خوب می شود، این روش هم مثل روش قبل است، با این تفاوت که با تراکم کمتری صورت میگیرد. و در نهایت روش ترکیبی، که این روش برای افرادی که طاسی شدید تری دارند، انجام می شود. این روش از ترکیب دو روش FUT و FIT انجام می گیرد. در هنگام کاشت مو و انتخاب یکی از این روش ها بهتر است، به پزشک خود اعتماد کرده و انتخاب را به او واگذار کنید، تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

 

مراقبت های بعد از کاشت مو و ابرو

حال که با روش های کاشت مو آشنا شدید، نیاز است که نکاتی را درباره ی بعد از عمل بدانید، تا با رعایت آن ها بتوانید سرعت ترمیم و بهبودی مو را افزایش دهید. همان طور که میدانید، بعد از انجام هر عمل و جراحی، بیمار نیاز به مراقبت هایی در جهت تسریع در روند بهبودی خود دارد. عمل کاشت مو هم از این قاعده جدا نیست. بعد از عمل کاشت توصیه می شود، استراحت لازم انجام شود، و تغذیه مناسب داشته باشید، و از انجام دادن کارهای سنگین مانند ورزش کردن، پرهیز کنید. بهتر است، هنگامی که سر خود را روی بالشت می گذارید، به طرفین بدن دراز شوید، تا در موقعیت نیمه راست باشید، در این شیوه به فولیکول های مو فشار وارد نمی شود. در روزهای اول بعد از عمل کاشت مو از شستن موهای آن ناحیه خودداری کنید. بهتر است پوست  سر و ابرو خود را خشک نگه دارید. در روز های اول، زمانی که اثر داروی بی حسی برود ممکن است، احساس سوزش و خارش داشته باشید، حتما از دستکاری کردن ناحیه پیوند خودداری کنید. در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید تا به فولیکول های موی شما آسیب نزند. عرق کردن باعث ایجاد عفونت در محل کاشت مو می شود، پس سعی کنید فعالیت هایی که موجب تعریق می شود را انجام ندهید. همان طور که می دانید جریان خون برای رشد موها بسیار حیاتی است، پس بهتر است به مدت یک ماه بعد از جراحی از سیگار کشیدن اجتناب کنید، زیرا سیگار کشیدن باعث می شود جریان خون را به فولیکول های مو شما نرسد. پزشک شما دستورالعمل های پس از عمل را به شما ارائه می دهد، و شما باید به طور کامل توصیه های دکتر خود را جدی بگیرید، و از آن پیروی کنید. زمان بهبودی کاشت مو شما به خودتان بستگی دارد پس هر اندازه که به توصیه های پزشک تان بیشتر توجه کنید، نتیجه بهتر و زودتری میگیرید.

کلینیک رز یکی از بهترین کلینیک های مجاز کاشت مو در تهران و متشکل از بهترین و با تجربه ترین کادر درمانی متعهد می باشد.

www.rozclinic.com

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو