۱۲ راز ساده برای داشتن یک رابطه شاد با همسر و شریک زندگی

۱۲ راز ساده برای داشتن یک رابطه شاد با همسر و شریک زندگی


منبع: مینویسم

102

1399/1/12

18:35


رابطه شاد

زوج‌های هستند که در کنار هم عالی به نظر می‌رسند و  وابستگی روانی آن ها؛ احترام متقابل و علاقه شان به یک دیگر کاملا واضح است. زوج هایی که کلید موفقیت در رابطه را پیدا کردند؛ شبیه یک نوشیدنی خوب به نظر می رسند و با گذر زمان عشق آن ها قوی ‌تر و هیجان انگیزتر می‌شود و هر روزشان پر از احساسات تازه و جدید است. البته نیمه روشن لیوان برای شما راز های ساده ای را آشکار می‌کند که زوج‌ها می توانند به کار برده و شامل نکات مفیدی است که توازن را در رابطه‌ تان برقرار می سازد.

 

 خودتان باشید؛ روراست باشید

 خودتان باشید؛ روراست باشید

همه ما می‌خواهیم بهتر از چیزی که هستیم باشیم، اشتباهات مان را می پوشانیم و بعضی از مسائل را فراموش می‌کنیم. اما نیازی نیست که تلاش کنیم بی نقص باشیم. فقط کافی است خودتان باشید.بسیاری از ما پشت ماسک هایمان پنهان شده ایم و از نشان دادن این که دقیقاً چه فردی هستیم می‌ترسیم.

اما اولاً این مسئله خسته کننده است؛دوماً یک رابطه بر اساس روراستی و سادگی پایه‌ ریزی نمی‌شود. صادق بودن بسیار اهمیت دارد. از نشان دادن احساس واقعی خود به شریک زندگی تان نترسید. او تنها شخصی است که نزدیک به شماست. اگر نگرانی دارید یا اشتباهی به وجود آمده؛ فقط آن را به زبان بیاورید.هیچ فردی نمی‌تواند ذهن شما را بخواند.اولین قدم برای حل مشکل صحبت کردن درمورد آن است.

 

 مثبت اندیش باشید

 مثبت اندیش باشید

افراد شاد همیشه سبب خوشحالی و احساس مثبت می شوند.هر فردی دوست دارد چنین هم نشینی در کنار خود داشته باشد.در عوض نارضایتی مدام یا شکایت و غر زدن به احساسات منفی؛ ضدحال و یا خراب کردن رابطه می‌انجامد. همیشه مثبت اندیش بمانید و اجازه ندهید طرف مقابل تان ناامید شود.خوش بین باشید چون هر اتفاق بدی هم بیفتد تا زمانی که یک دیگر را دارید اهمیتی ندارد. می توانید در مورد بدشانسی های خود جک بسازید. با هم بخندید؛به نتیجه برسید و ادامه دهید.

 

با ملاحظه باشید و یکدیگر را حمایت کنید

با ملاحظه باشید و یکدیگر را حمایت کنید

هر کسی روزهای سختی دارد که در آن عزت نفس اش پایین آمده و احساسش کشته می شود.اجازه دهید شریک زندگی‌تان حس کند در حال حمایت شدن می باشد. به او نشان دهید که به رابطه تان اهمیت می‌دهید.کار سختی نیست و طرف مقابل با این کار احساس بهتری پیدا می‌کند. هم چنین به نیازها و خواسته اش توجه کنید. باید اقرار کنیم که عشق تان دارایی یا انعکاسی از شما نیست. به خواسته‌هایش احترام بگذارید؛ حتی اگر سخت تر از خواسته های شما باشد.

 

عشق تان را نشان دهید

عشق تان را نشان دهید

مهم است که به عشق تان یادآوری کنید و از او و کاری که برایتان انجام می‌دهد قدردان باشید. حتی برای کارهای کوچک سپاس گزاری کنید، قدردان باشید و به عشق تان بگویید هر کاری که برایتان انجام می‌دهد ارزش دارد و آن را گرامی می‌دارید. نیاز خود را به او نشان دهید و برای نشان دادن عشق و علاقه تان مکث نکنید. چون برای ساخت یک رابطه عمیق و محکم بین دو نفر بسیار ضروری است. اجازه دهید تا جایی که ممکن است معشوق تان متوجه شود چقدر فرد خاصی است.

 

به یکدیگر فضا بدهید

به یکدیگر فضا بدهید

 دو نفر نمی‌توانند کل هفت روز هفته را در کنار یک دیگر بگذرانند.جلوی سرگرمی های همسرتان را نگیرید و فعالیت‌های خود را نیز متوقف نکنید. شما همان‌طور که طرف مقابل را دیدید پسندیدید و عاشقش شدید.فرد مقابل نیز به شما علاقه مند شده و تمام عادت های شما را هم پذیرفته است. فدا کردن می‌تواند بی‌فایده باشد و هیچ کسی این کار را دوست ندارد. طرف مقابل تان نیازی به فداکاری شما ندارد و نمی‌خواهد سرزنش شما را بشنود. پس با هم خوش بگذرانید؛هر دوی شما باید چیزهای جدید و هیجان انگیزی را به رابطه تان بیاورید.پس چیزهایی را که از قبل دارید خراب نکنید.

 

به یک دیگر احترام بگذارید

به یک دیگر احترام بگذارید

مهم است که به نظرات و تصمیمات هم احترام بگذارید؛ هرچند با آن مخالف هستید.باید به دوستان و خانواده همسر خود نیز احترام بگذارید.احترام باعث اعتماد در رابطه می‌شود. احترام را فراموش نکنید، حتی اگر در حال دعوا هستید چون اغلب بحث و دعوا با اتهام کردن طرف مقابل سر می گیرد.مراقب استفاده از کلمات خود باشید.وقتی عصبی می‌شوید نمی‌توانید کلمات گفته شده از زبان تان را برگردانید.مهم نیست بعد از آن چه قدر معذرت خواهی کنید و شرمنده باشید. اما کلمات توهین آمیز شما در قلب شریک جنسی تان زخم بزرگتری به جا می گذارد.

 

اجازه ندهید حسادت کنید

اجازه ندهید حسادت کنید

سعی کنید حسود نباشید؛ چون باعث می‌شود به ناامنی‌های خود اقرار کنید و همیشه از محدود شدن بترسید. احتیاج نیست همسرتان را دیوانه کنید. عدم اعتماد شما به احساسات همسرتان آسیب می‌زند و باعث می‌شوید همسرتان به طرف چیزی که می‌ترسید کشیده شود. اما اگر همسرتان به شما حسادت کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ سعی کنید او را آرام کنید و به او نشان دهید چقدر دوستش دارید. سعی کنید درباره ترس هایتان جوک بسازید و اجازه دهید بداند به نگرانی ها اهمیتی نمی‌دهید.

 

سعی نکنید یک دیگر را تغییر دهید

سعی نکنید یک دیگر را تغییر دهید

هم دیگر را دوست داشته باشید و طرف مقابل را همان طور که هست بپذیرید.خصوصیات اخلاقی و عادت هایش را قبول کنید.چون این مسائل کوچک شریک زندگی تان را منحصر به فرد می کند.نباید خود را با این خصوصیات آزار بدهید اما اگر عادت بدی است و بهتر است آن عادت ترک شود؛فقط در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. بدون این که دعوا و جر و بحث داشته باشید. ضعف‌ها یا اشتباهات یک دیگر را فراموش کنید؛ همسرتان را سرزنش نکنید و به ویژگی‌های شخصیتی مثبت او توجه کنید.همیشه او را ستایش و تمجید کنید.

 

 با یک دیگر خاطره بسازید

 با یک دیگر خاطره بسازید

با یک دیگر خاطره بسازید

هیچ چیزی نسبت به ساختن خاطرات با همسرتان شما را به یک دیگر نزدیک نمی کند.سفر کردن؛ کلاس رقص، غواصی؛ رقابت و مسابقه به هیجان انگیز کردن رابطه شما کمک می‌کند و باعث می‌شود بیشتر خوش بگذرانید.زندگی تان را با چیزهای خوب و مثبت بگذرانید.تماشا کردن تلویزیون با هم سبب ساختن خاطره خوب نمی شود.

 

زندگی تان را به یک داستان تخیلی تبدیل کنید

زندگی تان را به یک داستان تخیلی تبدیل کنید

همسرتان را با کارهای عاشقانه سوپرایز کنید و سعی کنید چیزهای جدید را تا حد امکان به رابطه تان وارد کنید. سوپرایز؛ هدیه های خوب و کوچک، یادداشت های بامزه؛ بعد از ظهر های رمانتیک و غیرمنتظره یا غیره باعث می‌شود همسرتان شاد شود. داستان عاشقانه زندگی تان را بسازید.

 

زمان خود را با افرادی که دوست شان دارید بگذرانید

زمان خود را با افرادی که دوست شان دارید بگذرانید

وقتی در کنار همسرتان هستید منحرف نشوید.مسائل روزانه و کار زمان زیادی را از انسان می‌گیرد.بنابراین وقتی شما و همسرتان با یک دیگر زمان می‌گذرانید، تلویزیون را خاموش کنید و تلفن همراه تان را کنار بگذارید و از لحظات خصوصی و ویژه خود لذت ببرید. عشق خود را در طول روز به همسرتان نشان دهید.حتی اگر از یکدیگر دور هستید،روز پرمشغله شما نباید باعث دوری تان شود. وقتی چند دقیقه آزاد هستید می توانید به همسرتان پیام دهید.اصلا کار سختی نیست.

 

 با یک دیگر رویاپردازی کنید

 با یک دیگر رویاپردازی کنید

هدف های تان را با یک دیگر مشخص کنید و به چیزی که می خواهید در ؛۵ ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر برسید فکر کنید. هدف هایتان را بر اساس درک مشترک خود از شادی و موفقیت برنامه ریزی نکنید.اصلی ترین چیز برای شما این است که شما و همسرتان شاد و راضی باشید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو