یک منبع امنیتی عراق صبح امروز از شلیک دو موشک کاتیوشا به روستای «المعموره» (۷۰ کیلومتری رمادی مرکز استان الانبار) در غرب منطقه «هیت» خبر داده بود. 

در همین حال، «شفق نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی در پایگاه عین الاسد نوشت که موشک ها برای هدف قرار دادن این پایگاه نظامی جایی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، شلیک شد.

به گفته وی، موشک های کاتیوشا از سوی سامانه دفاع هوایی مستقر در پایگاه رهگیری شد و در جاده اصلی روستای المعموره سقوط کردند.

این منبع افزود که این حمله هیچ خسارت انسانی یا مادی نداشته است.

نصب سامانه دفاع هوایی پاتریوت در پایگاه الاسد در حالی است که پیشتر مقام های دولت عراق نسبت به ورود این تجهیزات و استقرار آنها بدون اجازه این کشور هشدار داده بودند. 

دولت عراق به دنبال انتشار برخی خبرها از استقرار سامانه پیشرفته دفاع هوایی پاتریوت در روزهای گذشته، تا کنون واکنشی به این موضوع نشان نداده و هنوز معلوم نیست مجوزی برای ورود آنها به آمریکایی ها داده شده یا خیر. 

خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب گذشته فاش کرد که آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در دو پایگاه نظامی‌ اربیل و عین الاسد در استان الانبار عراق مستقر کرده است.

بر پایه این گزارش، سامانه‌های جدید دفاع هوایی پاتریوت در خاک عراق دیده شده است.

یکی از سامانه ها هفته گذشته در اختیار عین الاسد در غرب استان الانبار قرار گرفت و دیگری نیز در پایگاه «حریر» در اربیل مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق مستقر شده است.