نحوه انتخاب عینک آفتابی بر اساس حالت چهره

نحوه انتخاب عینک آفتابی بر اساس حالت چهره


منبع: آرگا

405

1399/1/13

01:34


عینک آفتابی علاوه بر حفاظت از چشم ها در برابر نور خورشید، نقش زیادی در استایل و خوشتیپی اشخاص دارد، در این مطلب توضیحاتی درباره انتخاب عینک آفتابی براساس حالت و فرم چهره در اختیارتان قرار می دهیم.

امتحان کردن عینک بر روی چهره تنها راه تشخیص عینک متناسب با فرم صورت نمی باشد، بلکه می توانید با آگاهی از نکاتی ساده در این زمینه بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید، جالب است بدانید که تشخیص فرم چهره علاوه بر انتخاب عینک برای نوع آرایش، فرم مو و نیز انتخاب زیورآلات مختلف کاربردی می باشد.

انتخاب عینک آفتابی مناسب با فرم صورت

از فاکتور های مهم انتخاب عینک آفتابی مناسب در هنگام خرید علاوه بر محافظت از چشم، تناسب آن با حالت چهره فرد می باشد، برای این کار لازم است در ابتدا ببینید که صورت شما در کدام دسته از اشکال اصلی (مربع، لوزی یا الماسی، مستطیلی، مثلث، گرد، بیضی و قلبی) قرار دارد. سپس از طریق ویژگی های مربوط به هر صورت که در ادامه ذکر می کنیم، عینک مناسب خود را انتخاب کنید.

انتخاب عینک آفتابی+تصویر

انتخاب عینک آفتابی برای چهره گرد

صورت چهره گرد به گونه ای است که عرض گونه تا گونه تقریبا به اندازه فاصله پیشانی تا چانه است و این قبیل افراد معمولا دارای پیشانی کوتاه و نیز خط فک منحنی و بدون زاویه می باشند. بنابراین در صورتی که علاقمندید تا چهره تان کشیده تر و باریک به نظر آید، می توانید از عینک هایی با فریم باریک و زاویه دار استفاده کنید، ضمن اینکه در صورتی که فریم جنس فلزی داشته باشد و نیز هر چه باریک تر باشد، صورت را کشیده تر نشان خواهد داد. عینک های خلبانی، پروانه ای، مستطیل و مربع برای این قبیل افراد مناسب تر می باشند.

عینک آفتابی برای چهره مربع شکل

در صورتی که دارای چهره ای به حالت مربع شکل هستید، این حالت چهره دارای خط فکی قوی و تقریبا مستقیم می باشد، همچنین عرض پیشانی متناسب با عرض بین گونه ها است و به طور کلی طول و عرض صورت این افراد دارای نسبت برابری می باشد.

انتخاب مدل عینک افتابی

بنابراین با انتخاب عینک هایی با فریم باریک تر می توان چهره مربعی شکل را کشیده تر نشان داد به طوری که زاویه های خط فک نیز زیاد دیده نشود. از این رو عینک هایی با عرض بیشتر نسبت به طول که از فرم منحنی خوبی نیز برخوردارند برای این حالت صورت مناسب تر است، به طور کلی وجود انحنا در فرم عینکها، از زاویه دار بودن چهره می کاهد. برای صورت هایی به شکل مربع بهترین انتخاب، عینک های خلبانی، کلاب مستر، ویفرر، بیضی، گرد، پروانه ای و گربه ای می باشد.

عینک آفتابی برای صورت بیضی

فرم چهره بیضی جزو معمول ترین اشکال موجود و نیز از ایده آل ترین چهره ها هستند. این صورت تقریبا شبیه تخم مرغ بوده و فاصله بین پیشانی تا چانه بیشتر از فاصله بین دو گونه است و بیشتر بودن عرض پیشانی از عرض چانه موجب تمایز این حالت چهره با صورت های گرد می باشد، بنابراین بهترین و مناسب ترین عینک آفتابی برای این صورت ها می تواند فریم هایی با عرض زیاد که نه خیلی باریک باشد و نه خیلی پهن. از این رو می توانید از انواع عینک های ویفرر، خلبانی، کلاب مستر، چند ضلعی، مربع شکل، مستطیل و پروانه ای برای حالت چهره بیضی استفاده کنید.

عینک آفتابی برای صورت مستطیل

صورت های مستطیلی شکل دارای دارای عرض چهره کمتری نسبت به کشیدگی آن هستند و در اغلب آنها فاصله خط فک تا گونه زیاد می باشد، ضمن اینکه بینی کشیده ای دارند، بنابراین استفاده از عینک هایی که فریم آنها عمق بیشتری دارد با دسته های تزیین شده و زیبا می تواند کشیدگی صورت این قبیل افراد را کمتر نشان دهد و نیز عرض صورت را افزایش دهد، همچنین کمتر بودن پل عینک نیز، بینی افراد دارای چهره مستطیلی شکل را کوتاه تر نشان می دهد ، بنابراین پیشنهاد می شود افراد با این حالت چهره از عینک های دارای فریم خلبانی، کلاب مستر، ویفرر، چند ضلعی، گربه ای، بیضی و پروانه ای انتخاب کنند و نیز بهتر می باشد که از عینک های زاویه دار استفاده نکنند.

انتخاب عینک آفتابی مناسب

عینک آفتابی برای صورت لوزی

صورت های لوزی و یا الماسی جزو چهره هایی خاص و نادر هستند که از طول چشم و خط فک باریک برخوردارند و نیز دارای گونه های عریضی بوده که گاهی برجسته به نظر می رسد، بنابراین به این افراد توصیه می شود از از عینک های دارای خطوط متمایز و با جزئیات بیشتر انتخاب کنند، بنابراین عینک با فریم بدون لبه و نیز گربه ای پیشنهاد جذابی می تواند باشد، به طور کلی عینک های گرد، خلبانی، گربه ای و بیضی شکل بر روی چهره های لوزی (الماسی) زیبایی بیشتری دارند، همچنین عرض بین دو گونه را کمتر نشان داده و و نیز از توجه و تمرکز بر روی چانه زاویه دار می کاهد.

عینک آفتابی برای صورت مثلثی

حالت چهره مثلثی می تواند به دو کل رأس مثلث به طرف بالا و یا برعکس باشد، حال در صورتی که چهره مثلثی با رأس مثلث پایین دارید، می توانید خصوصیات فرم صورت قلبی را بخوانید، اما برای چهره هایی با فرم مثلثی دارای رأس بالا که دارای عرض پیشانی باریک و فاصله بین گونه ها تا چانه زیاد هستند، برای اینکه عرض قسمت بالایی صورت آنها بیشتر به چشم آید، بهتر است از عینکهای دارای فریم تزئین شده و دارای جزئیات زیاد در قسمت بالای فریم استفاده شود، از این رو عینک گربه ای و نیز عینک دارای فریم خلبانی، بیضی، کلاب مستر، چند ضلعی و یا مستطیلی شکل برای این قبیل افراد تناسب خوبی بر روی چهره آنها خواهد داشت.

انتخاب عینک آفتابی+عکس

انتخاب عینک آفتابی برای صورت قلبی

همانطور که گفتیم، صورتهای مثلثی شکل با رأس پایین شباهت زیادی به صورتهای قلبی دارند که دارای پیشانی کشیده (عریض) و نیز چانه زاویه دار هستند، ضمن اینکه در فرم چهره قلبی وجود یک انحنای کوچک در پیشانی خودنمایی کرده و آن را بیشتر به قلب شبیه می سازد، از این رو برای افرادی با این حالت چهره فریم هایی دارای رنگ روشن و نیمه عریش برای قسمت پایین فریم و یا عینک هایی بدون فریم پیشنهاد می شود، هچنین اگر فریم عینک این افراد فاقد خط مستقیم در قسمت بالا باشد، بهتر است، از این رو عینک های خلبانی، گرد، بیضی، چند ضلعی، پروانه ای، ویفرر و یا تا حدودی مستطیلی شکل انتخاب بهتری هستند.

عینک آفتابی برای صورت قلبی

اگر چه رفتن به مراکز خرید عینک و امتحان کردن انواع عینک آفتابی های موجود در آنجا، کار جذابی می باشد، اما با تشخیش فرم چهره و عینک متناسب با آن می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و در کمترین زمان عینک مورد علاقه و مناسب خود را به راحتی انتخاب و خریداری کنید. از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، در صورت تمایل برای مشاهده انواع مدل عینک آفتابی مردانه و مدل عینک آفتابی زنانه و نیز تزیین عینک آفتابی می توانید از مطالب قبلی آرگا در بخش دنیای مد دیدن نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو