چگونه مدل موی متناسب با فرم صورتمان انتخاب کنیم؟

چگونه مدل موی متناسب با فرم صورتمان انتخاب کنیم؟


438

1399/1/13

01:47


چگونه مدل موی متناسب با فرم صورتمان انتخاب کنیم؟

مدل مو مانند لباس است ، هیچ مدل مویی وجود ندارد که به همه بیاید. اما از طرفی برخلاف لباس، اگر موهای خود را بد کوتاه کنید، نمی توانید بعد از یک روز تمام شنیدن متلک های رفقا و همکارانتان، آن را تغییر دهید! اگر می خواهید بدانید کدام مدل مو تناسب بیشتری با فرم صورتتان دارد مطلب زیر را از دست ندهید.

مدل مو برای فرم صورت بیضی شکل

فرم صورت بیضی شکل، چون متقارن و موزون است اکثر مدل های مو به آن می آیند. بنابراین اگر مرد خوش شانسی هستید و صورت بیضی شکل دارید باید بدانید که در انتخاب مدل مو دستتان کاملا باز است.

ترفند کار برای صورت های بیضی شکل این است که موهای خود را از پیشانی کنار بزنید تا حجم و زوایای مناسب در بالای صورتتان فراهم شود. مناسب ترین مدل، یک مدل کلاسیک کوتاه تر است: یعنی در دو طرف کوتاه و در بالا کمی بلندتر، با شانه کردن دو طرف به صورت متقارن. از طرف دیگر، نباید موهای جلوی سر خود را به طرف جلو بیاورید. هرچه روی پیشانی سنگین تر باشد، جزئیات صورت را می پوشاند و گردی صورت را افزایش می دهد.

مدل مو برای فرم صورت بیضی شکل

مدل مو برای فرم صورت مربع شکل

فرم صورت مربعی، یک فرم ایده آل مردانه است که جزئیات آن با فرم فک بیشتر مشخص می شوند. این فرم صورت نیز مانند فرم بیضی، مبنای خوبی برای اکثر مدل ها است و هم موی خیلی خیلی کوتاه و هم موی بلند تر به آن می آید. فقط این نکته را مد نظر داشته باشید که هرچه موهای خود را کوتاه تر کنید، بیشتر به نظر خواهد رسید که گویی تازه به خدمت اعزام شده اید.

مدل های کلاسیک، بهترین مدل برای این فرم از صورتها هستند. کوتاهی اطرف سر و لایه های کوتاه مو روی همدیگر را تصور کنید. یک ته ریش کم حجم نیز تیزی خط فک را بهتر نشان می دهد که ظاهری بسیار خوشایند از شما خواهد ساخت.

مدل مو برای فرم صورت مربع شکل

مدل مو برای فرم صورت مستطیل شکل

کشیده ترین فرم صورت، فرم مستطیل است. صورت مستطیل شکل فرمی بین بیضی و مربع است. این فرم صورت به یک مدل موی ماهرانه نیاز دارد تا از چیزی که هست کشیده تر نشان داده نشود.

از آنجاییکه صورت های مستطیلی کشیده تر به نظر می رسند، اگر جلوی و بالای موها را بلند نگاه داشتید، نباید موهای اطراف سر را خیلی کوتاه کنید زیرا این مسئله فقط طول صورت را برجسته می کند. مدلی را امتحان کنید که موهای دوطرف را خیلی کوتاه نشان نمی دهد و یا موهای بالا را زیاد بلند جلوه نمی دهد.

مدل مو برای فرم صورت مستطیل شکل

مدل مو برای فرم صورت گرد

از آنجاییکه یک صورت گرد  زاویه های طبیعی اندکی دارد باید فرم و مدل مویی که در نظر دارید را در ذهنتان تصور کنید. مدلی که در آن، موهای بالای سر بلند گذاشته می شوند و کم کم به کناره ها می پیوندند مانند مدل پمپادور [یا موهای پف دار به طرف بالا] یا مدلی که در آن موهای بالا حالتی صاف دارند برای فرم دهی به این فرم صورت مناسب هستند و می توانید از حاشیه ی جلوی سر نیز استفاده کنید.  ریش کاملا مربعی به کوچک تر جلوه دادن فرم چانه کمک می کند. زیرا چانه را بیشتر از قبل مخروطی نشان میدهد.

مدل مو برای فرم صورت گرد

مدل مو برای فرم قلبی شکل

وقتی صورت کسی در قسمت شقیقه ها و خط موهای اطراف صورت پهن باشد و این عرض، کم کم به سمت پایین چانه باریک تر شود به آن فرم قلبی شکل گفته می شود. البته این فرم صورت تقریبا نادر است. روش هایی وجود دارد که می توان در این حالت فرم موها و صورت را متناسب تر نشان می دهد.

موهای خود را طوری کوتاه نکنید که فرم صورتتان کوچکتر به نظر برسد، یعنی عرض صورت در ناحیه ی بین شقیقه ها بیشتر شده و در چانه باریک تر از حد معمول شود. بهترین راه این است که موهای دو طرف را اندکی کوتاه کرد و به طرفین شانه کنیم. مدل های بلند و کمی بلندکه عمدا کم پشت و سبک انتخاب می شوند، صورت قلب شکل را در ناحیه ی پیشانی محکم و بزرگ نشان می دهد. موهای صورت نیز در این فرم نقشی حائز اهمیت دارند. با اضافه کردن توده ی موها در ناحیه ی چانه و خط فک، باریکی آن را بپوشانید.

مدل مو برای فرم قلبی شکل

مدل مو برای فرم مثلث

با توجه به اینکه در فرم صورت مثلثی، پیشانی باریک و فک پهن است پس باید عکس فرم صورت قلبی شکل عمل کنیم. مدل موهای حجیم بهترین مدل مو برای صورت های مثلثی هستند. بهترین کار برای زیباتر نشان دادن این فرم از صورت ها برجسته تر کردن چانه با زدن کامل ریش ها است.

مدل مو برای فرم مثلث

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو