ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی

ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی


منبع: نیک شو

235

1399/1/13

03:00


ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی

جوش های زیر پوستی معمولا در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود. این ضایعات زیر پوستی بدون سر و دردناک هستند. وجود آنها در صورت بسیار آزار دهنده می باشد. علت هایی که باعث به وجود آمدن جوش های زیر پوستی لوازم آرایش، وراثت، هورمونها، استرس، تماس پوست با وسایل آلوده می باشد.

 

معمولا پسرها و دخترها با رسیدن به سن بلوغ جوش هایی در صورت شان ایجاد می شود و تا 5 سال ممکن است ادامه پیدا کند. برخی افراد تا قبل از رسیدن به سن سی سالگی ممکن است جوش هایشان از بین برود اما باز هم استثناء وجود دارد و ممکن است 5 درصد افراد تا بعد زا سی سالگی هم درگیر باشند. در ادامه ماسک های مفید برای جوش های زیر پوستی را معرفی می کنیم.

 

ماسک خاک رس و سفیده ی تخم مرغ

1- دو قاشق غذا خوری خاک رس

2- یک قاشق غذاخوری آرد ذرت

3- یک عدد سفیده تخم مرغ

4- چند قطره روغن بابونه

ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی

طریقه ساخت و استفاده

برای درست کردن این ماسک دو قاشق غذاخوری خاک رس را با دو قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کرده و سپس سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. پس از آن یک قطره روغن بابونه به مواد مخلوط شده بیافزاریید. اگر دیدید مخلوط بسیار سفت است آن را با چای بابونه کمی رقیق تر کنید. مایع را طوری هم بزنید که تخم مرغ در آن به خوبی حل شود. حال صورتتان را تمیز شسته و روی صورتتان به آرامی بمالید و بگذارید خشک شود. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای یکبار انجام دهید. اگر روش های زیادی را انجام داده اید و نتیجه نگرفتید به شما این روش را پیشنهاد می کنیم.

 

ماسک اسکراب و لایه بردار

1- دو قاشق غذا خوری ماست

2- یک قاشق غذا خوری آویشن

3- یک قشق غذاخوری زردچوبه

4- یک قاشق غذا خوری پودر گل محمدی

ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی

روش های اصولی ماساژ صورت

 

برای تهیه این ماسک لازم است همه مواد را با هم مخلوط کرده و ماده به دست آمده را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود به صورت اصولی ماساژ دهید. پس از آن با آب ولرم صورتتان را بشویید. این ماسک علاوه بر از بین بردن جوش های زیر پوستی، لایه برداری نیز انجام می دهد.

 

ماسک ماست، لیمو و سفیده تخم مرغ

همانطور که می دانید خاصیت لیمو و ماست، لایه برداری است که به کمرنگ شدن جای کک و مک و جای جوش کمک می کند.

1- دو قاشق غذاخوری عسل

2- چهار قاشق غذاخوری آب لیمو

3- سه قاشق غذاخوری ماست

4- یک عدد سفیده تخم مرغ

ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی

طرز تهیه: برای درست کردن این ماسک بسیار قوی ابتدا باید چهار قاشق غذاخوری آب لیمو را با 2 قاشق غذاخوری عسل هم بزنید. بعد از آن سه قاشق غذاخوری ماست را به آن اضافه کنید. حالا باید سفیده تخم مرغ را به مواد درست شده بیافزایید. ماسک شما حاضر است فقط اگر حس کردین موادتان شل است می توانید کمی به آن آرد ذرت اضافه کنید تا شبیه کرم شود سپس بر روی صورت بمالید و پس از 15 دقیقه با آب گرم بشویید. یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک خیار و آلوئه ورا

1- 1/2 خیار پوست کنده را رنده کنید.

2- ۲ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورای خالص

3- یک قاشق غذاخوری عسل

ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی

طرز تهیه: خیار رنده شده را با آب آلوئه ورا مخلوط کنید سپس 2 قاشق غذاخوری عسل به آن بیافزایید. حال ماسک را روی صورت تمیز و خشک بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه با آب ولرم با آرامی بشویید.

 

 

ماسک بلغور جو و سرکه ی سیب

این ماسک را می توان جزو بهترین ماسک ها برای جوش های زیر پوستی دانست زیرا سرکه سیب به صورت لایه بردار عمل می کند و سرشار از تانین و اسیدهای میوه می باشد که برای کمرنگ شدن لکه های قهوه ای بسیار مفید است.

1- ۲ قاشق چای خوری جوی خام

2- یک قاشق غذاخوری عسل

3- یک چهارم قاشق چایخوری سرکه ی سیب

4- یک قطره روغن درخت چای

ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی

طرز تهیه : برای تهیه این ماسک ابتدا باید 2 قاشق غذاخوری جوی خام را آسیاب کنید. بعد از آن یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم قاشق چایخوری سرکه ی سیب را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که کاملا یکدست شود. یک قطره درخت چای را در این مرحله به مخلوط اضافه کنید. حالا ماسک را بر روی صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

ماسک توت فرنگی و خامه ترش

همانطور که می دانید توت فرنگی شامل ویتامین ث می باشد و خامه ترش نیز دارای اسید لاکتیک و پروتئین است و هر دوی آن ها برای از بین بردن انواع جوش بسیار مفید است.

1- چند عدد توت فرنگی تازه

2- دو قاشق غذاخوری خامه ترش

ماسک صورت برای جوش های زیر پوستی

طرز تهیه : چند توت فرنگی را با خامه ترش یا پنیر خامه ای بدون چربی در یک کاسه له کنید و خوب هم بزنید. حالا ماده به دست آمده را روی صورت بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو