مشکلات استفاده از کاندوم وقتی زن نمیخواهد از کاندوم استفاده کند

منبع: مینویسم

170

1399/1/13

05:32


مشکلات استفاده از کاندوم

کاندوم اغلب بهترین راه برای امن کردن یک رابطه جنسی است. متاسفانه همه مایل به استفاده از کاندوم نیستند‌. اکثر افراد فکر میکنند در یک زوج همیشه مردها مخالف استفاده از کاندوم هستند‌. اما حقیقت چیز دیگری است. اغلب زن است که میگوید رابطه جنسی با کاندوم را دوست ندارد و یا نمیخواهد از کاندوم استفاده کند.

بعضی از زن ها فقط نگران حامله شدن هستند و یا فکر نمیکنند که ممکن است در معرض بیماری های مقاربتی قرار بگیرند. به همین دلیل آنها ممکن است راه های دیگر جلوگیری از حاملگی را به کاندوم ترجیح دهند. ممکن است فکر کنند کاندوم غیر ضروری است. ممکن است فکر کنند وقتی شریک جنسیشان خواستار استفاده از کاندوم است، دارد آنها را برای رفتار های جنسی قبلی قضاوت میکند.

در این موارد، مهم است که گفت و گوی واقع گرایانه درباره ی نگرانی ها و خطرات، انجام گیرد. به عنوان مثال، مردهایی که راجب حاملگی هم نگران هستند، احتمالا کاندوم را جایگزین بسیار خوب قرص میدانند. بعضی از زن ها به دلیل نژاد، موقعیت و… کاندوم را به خاطر دیگران استفاده میکنند. ممکن است استفاده از کاندوم برای آنها ناخوشایند باشد و یا باورهای نادرستی درباره‌ی نقش خود در یک رابطه جنسی امن داشته باشند. این دسته از زنان باید متقاعد شوند. گاها اگر متقاعد نمیشوند، باید مؤدبانه از مقاربت امتناع کنید.

در رابطه جنسی هر دو طرف باید بر سر خطرات و ریسک ها به توافق برسند. در غیر اینصورت، پیشروی نادرست است. داشتن رابطه جنسی وقتی که از مدیریت ریسک ها مطمئن نیستید، از لذت آن کم میکند.

در پایان، بعضی از زن ها کاندوم را دوست ندارند زیرا کاندوم رابطه جنسی را رنج آور و حتی دردآور میکند. به این افراد میشود کمک کرد. انواع مختلف کاندوم میتواند گزینه خوبی برای آنها باشد. تغییراتی در رفتارهای جنسی آنها نیز، میتواند موثر باشد.

 

چرا کاندوم ها آسیب میزنند؟

سه دلیل متداول که زنان از رابطه جنسی با کاندوم تجربه بدی دارند، آلژی به لاتکس، نونوکسینول-۹ (N9) و شریک های جنسی هستند که از لوبریکانت کافی استفاده نمیکنند. سوزش به خاطر هر یک از این دلایل باعث احساس ناراحتی در زن میشود. در موارد بدتر، این سوزش ممکن است او را نسبت به عفونت های ادراری و قارچی و واژینوز باکتریایی، آسیب پذیر کند. خوشبختانه به سادگی میتوان با این مشکلات مقابله کرد. اگر شریکتان میگوید که رابطه جنسی با کاندوم اورا اذیت میکند، به او گوش دهید. به او بگویید که راهای بهتری برای رابطه جنسیامن وجود دارد :

  • از کاندوم های بدون لوبریکانت استفاده کنید. به همراه آنها از مقدار زیادی لوبریکانت آبی – یا سیلیکونی – استفاده کنید ( مطمئن شوید که حاوی N9 نباشد). هر چه بیشتر لوبریکانت استفاده کنید، کم است. لوبریکانت یک راه آسان برای بهتر کردن رابطه جنسی است. حساسیت و درد را کم کرده و دخول را برا همه لذت بخش میکند.
  • برند های مختلف کاندوم را امتحان کنید. کاندوم های لاتکس مختلف، ممکن است حاوی پروتئین های گیاهی مختلف باشد. جالب است بدانید، به طور کلی افرادی که به لاتکس آلرژی دارند، درواقع به همان پروتئین ها حساس اند. تعداد کمی از افراد به خود لاتکس آلرژی دارند.
  • از کاندوم های پلی اورتان استفاده کنید. این کاندوم ها بدون لاتکس بوده و از انتقال بیماری های جنسی جلوگیری میکنند (کاندوم های طبیعی اینگونه نیستند). علاوه بر این، حتی میتوانید همراه آن ها لوبریکانت روغنی استفاده کنید! با این حال این کاندوم ها نسبت به کاندوم های لاتکس گرانتر اند و ممکن است زود پاره شوند. کاندوم های زنانه از جنس پلی اورتان هستند و میتوانند گزینه لذت بخشی برای برخی زوج ها باشند.
  • از کاندوم های پلی سوپرین استفاده کنید. این کاندوم ها از یک لاتکس ترکیبی ساخته شده اند که باعث آلرژی نمیشود. برخی افراد این کاندوم ها را به کاندوم های پلی اورتان ترجیح میدهند. رایحه آنها همانند رایحه کاندوم های معمولی لاتکس است.

شاید بعضی زن ها هیچوقت رابطه جنسی امن را به اندازه رابطه جنسی بدون کاندوم دوست نداشته باشند. با این حال، در مواقعی که رابطه جنسی امن ضروری است، بهتر است توافق شود. آرامش ذهنی، لذت بردن از رابطه جنسی را بسیار آسانتر میکند، مگر اینکه نگران بیماری های جنسی باشید.

باید به یاد داشته باشید که همیشه تکنیک ها و روش هایی برای تبدیل رابطه جنسی امن به رابطه جنسی جذاب وجود دارد. استفاده از کاندوم میتواند به جای محدودیت بودن، لذت بخش و مهیج باشد. یک ذهن باز، کمی قوه تخیل و آگاهی از جایگزین های لاتکس میتواند نقش بسزایی در علاقه مند کردن زن ها به کاندوم داشته باشد.

 

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو