عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، پیش‌ از ظهر امروز ( چهارشنبه ۱۳ فروردین) در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه عملکرد دستگاهها در انجام مقررات کمیته انتظامی ستاد مبارزه با کرونا قابل تقدیر بوده است, اظهار داشت: ارزیابی ما از وضعیت جاده‌ها این است که باز هم ۳۰ درصد از مسافرت‌ها کم شده و مصرف بنزین ۵۵ درصد کاهش داشته است.

اهم اظهارات وزیر کشور را به نقل از فارس و مهر بخوانید؛

* با روندی که الان شاهد هستیم و گزارشات وزارت بهداشت، هم در بستری ها و هم فوتی ها، روند کاهشی داشته ایم و به ثبات رسیده ایم.

*برای روز طبیعت و سیزده بدر تدابیر خاصی اندیشیده شد که از تجمع مردم جلوگیری شود طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد یافت.

* بعد از ۲۰ فروردین اگر تصمیم این باشد که فعالیت ها آغاز شود، کمیته امنیت سیاسی و اجتماعی در حال برگزاری جلساتی است تا شرایط باز فعالیت صنوف بررسی شود.

*برای تصمیم گیری در خصوص فعالیت مجموعه های مربوط به وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش با همکاری این دو وزارتخانه در حال بررسی شرایط هستیم.

*آمار میزان ابتلا و فوت بر اثر بیماری کرونا در  بسیاری از استان ها روند نزولی دارد، امیدواریم تحت پروتکل های وزارت بهداشت شرایط به قبل بازگردد.

*امیدواریم تا ۲۰ فروردین بتوانیم کشور را به فعالیت ها باز گردانیم.

* لازم است از مردم و رسانه ها مخصوصاً صداوسیما که کمک کردند و نیروی انتظامی، بسیج، کارکنان وزارت بهداشت و بیمارستان ها که در کنار استانداران و فرمانداران ما ایفای نقش کردند، تشکر کنم.