توصیه‌های روان شناسی برای غلبه بر چاقی

58

1399/1/13

18:15


توصیه‌های روان شناسی برای غلبه بر چاقی

سلامت نیوز:درباره شیوه‌های روان شناسی برای لاغر شدن گفت: برای لاغر شدن نیازمند تغییر رفتار و به تبع آن تغییر تفکر و تغییر نگرش داریم که البته امری زمان بر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان ،نظام دوست در ادامه درباره اهمیت ورزش کردن برای لاغر شدن و بهانه‌هایی که برخی افراد برای نداشتن وقت ورزش می‌آورند گفت: برای اینکه بتوانید لاغر شوید تمام کار‌های یک روز معمولی خود را یادداشت کنید بعد از نوشتن متوجه می‌شوید که از بعضی زمان‌ها برای ورزش کردن می‌توان استفاده کرد.


این روان شناس گفت: در واقع از بیشتر زمان‌های خود به خوبی استفاده نمی‌کنیم که دلیل آن نیز اهمال گرایی کمال گرایانه است. این اهمال کاری کمال گرایانه به این صورت است که وقتی برنامه ریزی کرده ایم که مثلا هر روز ۹ صبح به ورزش کردن بپردازیم و ۹ به ۹ و ربع برسد می‌گوییم که زمان را از دست دادیم. در این مواقع باید به زمان‌های حداقلی که می‌تواند در برنامه روزانه به آن دست پیدا کرد توجه کرد.

نظام دوست در ادامه گفت:برخی برای ورزش کردن می‌گویند که الان حوصله نداریم. برای ورزش کردن نباید همیشه منتظر حوصله داشتن باشیم بلکه باید اقدام به ورزش کردن کنیم حتی بدون حوصله داشتن. در حد توان کاری که باید انجام دهیم را انجام دهیم.وی تصریح کرد: برای طولانی کردن زمان غذا کاری که می‌شود کرد این است که محرک‌های محیطی مثل صدا صحبت کردن تلوزیون دیدن را کنار بگذارید و فقط به غذا خوردن توجه کنید این باعث می‌شود که هم زمان بیشتری صرف غذا خوردن شود و هم لذت غذا خوردن را درک کرد و زودتر سیر شد.


نظام دوست درباره اینکه برخی والدین برای خوراندن غذا به کودکان خود آن‌ها را جلوی تلوزیون قرار می‌دهند افزود: جلوی تلوزیون نباید هیچ وقت عذا خورد. این رفتار کاملا غلط است. بچه‌ها باید حواسشان به خوردن باشد حتی اگر کم بخورند. غذا خوردن جلوی تلویزیون اثرات روان شناسی و جسمی فراوانی بر روی فرد دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو