نتایج پیمایشی جدید نشان می‌دهد نارضایی مردم آمریکا از عملکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مقابله با ویروس کرونا افزایش یافته است.

این پیمایش که توسط «نشریه پولیتیکو/مرکز نظرنسجی مورنینگ» و بلافاصله پس از اعلام ترامپ برای تمدید ۳۰ روزه دستورالعمل‌های فاصله اجتماعی برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا انجام شده، نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این پیمایش معتقدند که دولت، اقدامات کافی برای مقابله با شیوع این ویروس انجام نداده این در حالی است که ۴۰ درصد از مردم احساس می‌کنند که دولت اقدامات کافی انجام داده است.

پیمایشی که دو هفته پیش برگزار شده بود،‌ نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از مردم معتقدند که دولت اقدامات کافی در مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام نداده و ۳۹ درصد بر خلاف آن اعتقاد داشتند.

دکتر «دبرا برکس» هماهنگ‌کننده کارگروه کروناویروس کاخ سفید بامداد چهارشنبه گفت این کارگروه تخمین زده حتی اگر دستورالعمل‌های کنونی فاصله‌گذاری اجتماعی هم رعایت شود، ویروس «کووید۱۹» می‌تواند ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار قربانی روی دست دولت آمریکا بگذارد.

بر اساس مدل‌سازی‌های کارگروه کرونا در کاخ سفید، این ویروس در آمریکا تا اول ماه ژوئن (نیمه خرداد) فروکش نمی‌کند.

آخرین آمارها حاکی از آن است که تا کنون ۱۸۸ هزار و ۸۸۱ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۴ هزار و ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.