ابوترابی: تحریم‌ها مقابله با کرونا را سخت‌تر می‌کند

منبع: برترین ها

50

1399/1/14

10:54


یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد که آمریکا تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای از جمله در حوزه درمان و دارویی علیه ایران وضع کرده و این تحریم‌ها مقابله با ویروس کرونا را سخت‌تر کرده و شدت آن را تشدید می‌کند.

ایسنا: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد که آمریکا تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای از جمله در حوزه درمان و دارویی علیه ایران وضع کرده و این تحریم‌ها مقابله با ویروس کرونا را سخت‌تر کرده و شدت آن را تشدید می‌کند.

ابوالفضل ابوترابی با اشاره به ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم‌های حوزه درمانی و آزمایشگاهی، بیان کرد: امروز ما در جنگ پیچیده ترکیبی قرار داریم. آمریکا به واسطه تحریم‌های ظالمانه یک جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران به راه انداخته است.

وی در ادامه اظهار کرد: این روز‌ها نیز جنگی بیوتروریسمی برای ایران و چین طراحی کرده که دامن خود آن‌ها را نیز گرفته است. آمریکا بعد از آنکه به طور یکجانبه از برجام خارج شد تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای از جمله در حوزه درمان و دارویی علیه ایران وضع کرد و این تحریم‌ها مقابله با ویروس کرونا را سخت‌تر کرده و شدت آن را تشدید می‌کند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد: ما امروز در مقطع حساس تاریخی هستیم و دشمن یک جنگ همه جانبه در حوزه اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و رسانه‌ای علیه کشور به راه انداخته است. ما از سایر کشور‌ها انتظار داریم در زمینه کنار زدن تحریم‌ها به ویژه در حوزه درمانی و بهداشتی یاری‌رسان باشند.

ابوترابی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی کشور‌های مختلفی را در مقاطع مختلف تاریخی یاری کرده است به عنوان مثال بعد از پایان جنگ ایران و عراق به دلیل حمایت عربستان از عراق ایران از گرفتن هزینه‌های جنگ چشم پوشی کرد.

وی افزود: این دوران نیز سپری خواهد شد، اما قطعا جمهوری اسلامی دوستان خود را فراموش نخواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو