آیا امکان وجود ویروس بر روی راه پله‌ها وجود دارد؟

51

1399/1/14

11:29


اگر در مجتمع‌ها سکونت دارید، امکان وجود ویروس روی وسایل عمومی مانند نرده راه‌پله و سایر تجهیزات مجتمع وجود دارد.

آیا امکان وجود ویروس بر روی راه پله‌ها وجود دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز: بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا و کرونا که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است؛ مربوط به انجام اقدامات پیشگیرانه می‌شود.

بسیاری از این اقدامات پیشگیرانه شخصی و بسیاری هم مربوط به داخل خانه و بین اعضای خانواده است.اما این موضوع برای خانواده‌هایی که در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی زندگی می‌کنند به دلیل وجود مکان‌های مشترک بین ساکنین یک ساختمان، کمی تا مقداری متفاوت است.

این ویروس ممکن است بر سطوح هر نوع وسیله عمومی وجود داشته باشد. از این رو از تماس با این وسایل عمومی خودداری و همچنین از تماس دست آلوده با بینی و دهان خود جلوگیری و از مالش چشمان خود پرهیز کنید.

در صورت تماس در اسرع وقت دست و صورت خود را بشویید.

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا گفت:ویروس کرونا در سطوح مختلف می‌تواند بین ۳ ساعت تا ۹ روز برجا بماند، همچنین هیچ تفاوتی در نوع سطوح وجود ندارد و کار ضدعفونی وسایل عمومی باید به طور مرتب انجام شود.

بازه زمانی مشخصی برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف مجتمع و ساختمان‌ها نمی‌توان تعیین کرد، زیرا بازه زمانی ضدعفونی به عوامل مختلفی همچون شیوع بیماری و یا مریض شدن یکی از افراد داخل ساختمان بستگی خواهد داشت.

با توجه به شروع اپیدمی کرونا این کار بهتر است که هر روز صورت گیرد. کارضدعفونی کردن سطوح، چندان کار سختی نخواهد بود وبا یک اسپری و دستمال پارچه‌ای می‌توان این کار را انجام داد.

به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار مانند کرونا که این روز‌ها تمام حواس هارا به خود جمع کرده است؛ مهم‌ترین راه مربوط به انجام اقدامات پیشگیرانه است، بنابراین مسئولان مجتمع و ساختمان‌ها باید با همکاری ساکنین ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی را پیگیری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو