متخصص سئو (SEO) : تعریف شغل

منبع: مینویسم

91

1399/1/14

14:32


متخصص سئو

متخصص سئو

یک متخصص بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، تغییرات وبسایت را به گونه ای تحلیل، بازبینی و پیاده سازی می کند که برای موتورهای جستجو بهینه شود. این به معنی حداکثرسازی ترافیک به یک سایت از طریق بهبود رتبه صفحه در موتورهای جستجو است.

در سایت ashki.ir به سادگی اینگونه تعریف شده است، “این وظیفه ی یک متخصص سئو است تا وبسایت شما را در رتبه های بالایی نتایج موتورهای جستجو جا دهد. ده سال پیش این شغل تفاوت چشمگیری با آنچه امروزه تعریف می شود، داشت و امروزه خدمات سئو سایت نیازمند مجموعه ی جدیدی از مهارت ها است.

متخصص مدرن سئو باید یک حل کننده مسئله و تصمیم گیرنده با توانایی اولویت بندی و توسعه و گسترش محتوای مرتبط و جذاب باشد. حتماً این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که می گوید، “محتوا پادشاه است یعنی بر همه چیز برتری دارد“. خوب، متخصصان مدرن سئو به خوبی می دانند که موتورهای جستجو ارزش بیشتری را برای محتوای باکیفیت قائل هستند-که همواره شامل کلمات یا عبارات کلیدی است که ترافیک یک سایت را افزایش می دهند.

آن ها همچنین ممکن است تکنیک های متنوع بازاریابی موتور جستجو، طرح بندی های وبسایت و تبلیغات برای بهینه سازی موتور جستجو را تست و پیاده سازی کنند. آن ها همچنین از اهمیت لینک های داخلی و توانایی حل مسئله در هنگام تلاش برای یافتن بهترین مکان ها و بهترین رویکردها به لینک های داخلی آگاه هستند.

یک متخصص سئو، وبسایت ها را از نقطه نظر پیشرفت ها، داشتن دانش عمیق از جستجوی کلمات کلیدی، درک کپی رایت سئو و برقراری ارتباط بین دپارتمان های مختلف تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

مدرک تحصیلی و داشتن حداقل سابقه کاری یک تا سه سال برای اکتساب موقعیت شغلی به عنوان یک متخصص سئو مورد نیاز است ازجمله داشتن دانش در مورد HTML، CSS، زبان برنامه نویسی و بلاگ نویسی. خلاصه ی مفیدی از آنچه یک متخصص سئو باید باشد در اینجا آورده شده است:

طبق سایت Payscale.com، درآمد متوسط در این شغل چیزی حدود ۴۵ هزار دلار سالیانه است که بسته به تجربه فرد متغیر است.

 

 

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو