منفی بودن بیبی چک، احتمال بارداری هست؟

منبع: نی نی بان

97

1399/1/14

16:07


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ۱۱ مرداد پریود شده بودم. ۲۳ الی ۲۶ مرداد رابطه جنسی با پیشگیری طبیعی داشتم. ۲۷ الی ۳۰ مرداد سوزش ادرار داشتم و چون قبلاً دچار عفونت ادراری شده بودم احتمال را به عفونت داده و قرص‌های آنتی‌بیوتیک و عرقیات پونه و بومادران استفاده کردم. دوره هام ۲۸ روزه هست. الان پریود نشدم. بی بی چکم امروز منفی بود. دلیل پریود نشدن من با وجود منفی بودن بی بی چک ممکنه بارداری باشه؟
 
پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
به طور کلی بی بی چک تست دقیقی نیست. عجله نکنید و هر وقت پریودتان عقب افتاد تست بتا بدهید تا ببینید که باردارید یا نه. چون قبل از تاخیر در پریود در تست بتا هم ممکن است درصدی خطا داشته باشیم. اگر تست بتا هم منفی بود و پریود نشدید برای تنظیم سیکل ماهانه به پزشک مراجعه کنید. برای درمان عفونت هم حتما باید به پزشک مراجعه کرده و از هرگونه خوددرمانی بپرهیزید.
 
پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
عقب یا جلو افتادن قاعدگی در طی عمر هر خانم ممکن است چند بار اتفاق افتد که غیر عادی تلقی نمی شود. عقب افتادن قاعدگی در صورتی که از عدم وجود حاملگی اطمینان داشته باشید، باید بررسی شود و اغلب با تزریق یک دارو قاعدگی رخ خواهد داد. علل به تاخیر افتادن قاعدگی در خانمی که در سنین تولید مثل است پس از رد وجود حاملگی می تواند شامل مواردی نظیر اختلال تخمک گذاری به علت وجود تخمدان پلی کیستیک، اختلالات هورمونی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید، دیابت، مشکلات اجتماعی، استرس های روانی باشد. بنابراین اول باید با انجام آزمایش اچ سی جی، مشخص شود که شما حامله هستید یا خیر، اگر حامله نبودید حتما برای دریافت داروی مناسب جهت ایجاد قاعدگی به پزشک مراجعه کنید.   

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو