چرا باید کراتین را از داروخانه‌ها خرید کنیم؟

چرا باید کراتین را از داروخانه‌ها خرید کنیم؟


منبع: تاپ ناز

130

1399/1/14

18:03


ورزشکاران جهت افزایش قدرت و حجم عضلاتشان از مکمل‌های مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از بهترین و محبوب‌ترین آنها مکمل کراتین نام دارد. این مکمل در جهت افزایش قدرت عضلات و حجم بخشیدن به آنها کمک بسیاری می‌کند و شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا به هنگام ورزش، قدرت کافی را بدست آورده تا بتوانید وزنه‌های سنگین‌تر را استفاده نمایید.

کراتین چیست؟

کراتین به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد و آن را از آمینواسیدهای گلیسین و آرژنین تولید می‌کند. اما ورزشکاران برای دریافت قدرت بیشتر به هنگام ورزش و حجیم دارتر شدن عضلاتشان نیاز مقدار بیشتری از کراتین دارند.

ساختار کراتین درواقع شباهت بسیاری به آمینواسیدها دارد و به هنگام مصرف، نود و پنج درصد از آن در عضلات بدن ذخیره شده و پنج درصد باقیمانده هم در کلیه، کبد و مغز ذخیره می‌شود.

مصرف کراتین‌هایی که به صورت مکمل در داروخانه‌ها موجود هستند، موجب افزایش فسفوکراتین در بدن شده و این ماده در نهایت موجب افزایش مولکولی به نام ATP می‌شود، این مولکول پرانرژی موجب افزایش و بهبود عملکرد ورزشکاران در طول انجام تمرینات ورزشی می‌شود.

چرا باید کراتین را از داروخانه‌ها خرید کنیم؟

فواید مصرف کرانین چیست؟

استفاده از کراتین مزایای فراوانی را به خود به همراه دارد که به ذکر تعدادی از آنها می‌پردازیم.

  • کراتین در افرادی که الکل مصرف نمی‌کنند، موجب درمان کبد چرب آنها می‌شود.
  • کراتین در درمان قن خون نقش بسیار مهم را ایفا می‌کند.
  • برای افراد مسن هم بسیار پرفایده بوده و موجب افزایش قدرت بدنی در آنها می‌شود.
  • موجب بهبود بیماری‌های مغزی نظیر آلزایمر، پارکینسون و انواع آسیب‌هایی که به مغز وارد می‌شود، می‌گردد.
  • کراتین در کوتاه مدت و در دراز مدت با افزایش میزان هورمون‌های عضله ساز، موجب افزایش رشد عضلات بدن می‌شود.
  • کراتین موجب آب‌رسانی به سلول‌های بدن می‌شود.
  • موجب افزایش قدرت در بدن به هنگام انجام تمرینات ورزشی شده و در نتیجه به شما این قدرت را می‌دهد که قادر به بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر باشید.

نحوه مصرف کراتین چگونه است؟

جهت اثر گذاری بیشتر، بهتر است در ابتدا کراتین به طور روزانه 4 وعده 5 گرمی برای مدت پنج الی هفت روز مصرف شود و سپس در ادامه روزانه ۳ الی ۵ گرم مصرف شود. جهت افزایش جذب کراتین بهتر است به همراه یک وعده کربوهیدرات یا پروتئین مصرف شود تا موجب ترشح بیشتر انسولین در بدن شود.

دقت کنید که مصرف کراتین به همراه مصرف آب به میزان کافی و فراوان انجام شود.

راحت ترین روش برای خرید کراتین داروخانه های آنلاین

بهترین و مطمئن‌ترین راه جهت تهیه کراتین داروخانه‌ها هستند، چرا که سایر مراکز فروش اکثرا فاقد اعتبار بوده و احتمال عرضه کراتین بی کیفیت و تقلبی بسیار بالا است.

استفاده از داروخانه آنلاین به جای مراجعه حضوری به داروخانه‌ها مزیت‌های فراوانی را به همراه دارد. اولین و مهمترین مزیت آن این مورد است که شما وقت خود را در ترافیک و صف‌های طولانی داروخانه‌ها تلف نخواهید کرد.

چرا باید کراتین را از داروخانه‌ها خرید کنیم؟

عوارض مصرف کراتین چیست؟

مصرف بیش از حد کراتین ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. عوارضی نظیر تنگی نفس، کهیر، تورم صورت، حالت تهوع، افزایش سریع وزن، خشکی و گرمای پوست و… که در صورت مشاهده هریک از این علائم به صورت شدید و زیاد، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

مصرف کراتین برای افراد باردار و افراد زیر ۱۸ سال ممنوع بوده و افرادی که دارای بیماری‌های خاصی هستند، حتما باید با پزشک خود مشورت نموده و سپس تحت نظارت پزشک این مکمل را مصرف نمایید.

می‌توانید مصر ف کراتین را به همراه انواع نوشیدنی‌ها و میوه‌ها مصرف کنید تا طعم دلچسب‌تری را تجربه نمایید.

شما به راحتی کراتین را می‌توانید در داروخانه آنلاین پیدا کنید. تمامی محصولات موجود در داروخانه آنلاین، از جمله کراتین، دارای تاییدیه بهداشتی و اصالت کالا هستند، همچنین با خاطری آسوده می‌توانید این محصولات را تهیه نمایید چرا که تاریخ مصرف همگی به میزان مناسب جهت استفاده است.

قیمت کراتین در داروخانه آنلاین قیمت مصوب و تعیین شده و کاملا برابر با سایر داروخانه‌ها می‌باشد.

حتی در شرایطی داروخانه‌های آنلاین به علت مناسبت‌های مختلف تخفیف‌های بسیار خوبی را در اختیار مشتریان می‌گذارند که به هنگام خرید حضوری امکان بهره‌مندی از این تخفیفات وجود ندارد.

از دیگر مزایایی که استفاده از داروخانه آنلاین دربر دارد این است که برای افرادی که به داروخانه دسترسی ندارند و یا داروخانه‌های اطراف محل سکونت آنها کراتین مورد نظر آنها را موجود ندارد، به راحتی می‌توانند به کمک داروخانه آنلاین محصول مورد نظر خود را تهیه نموده و درب منزل خود دریافت نمایند. درواقع استفاده از داروخانه آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی در منزل خود و به سرعت، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. چرا که استفاده از داروخانه آنلاین کاملا راحت بوده و هر شخصی قادر به استفاده از آن خواهد بود.

داروخانه آنلاین این امکان را فراهم می‌کند که شما وقتی برای مثال یک نوع کراتین را انتخاب می‌کنید، وبسایت به صورت خودکار به شما انواع دیگری از کراتین معرفی می‌کند تا شما بتوانید با مقایسه محصولات، بهترین نوع کراتین مورد نظرتان را تهیه کنید.

چرا باید کراتین را از داروخانه‌ها خرید کنیم؟

همچنین امکان دیگری در اختیار شما قرار می‌دهد که وقتی شخصی از یک محصول استفاده می‌کند، می‌تواند نظر خود را در قسمت مربوط به آن محصول درج کند و بدین ترتیب سایر افراد قادر خواهند بود نظرات درج شده را مطالعه کرده و بتوانند بدین ترتیب انتخاب بهتر و مطمئن‌تری را داشته باشند.

همچنین وبسایت‌های داروخانه آنلاین اطلاعات بسیار کاملی از جمله شرکت سازنده، ترکیبات سازنده محصول، طریقه مصرف، محدودیت‌های مصرف، عوارض و… در اختیار شما قرار می‌دهد. اطلاعات کاملی که به احتمال زیاد به هنگام مراجعه حضوری در اختیار شما قرار نخواهد داد.

در وب‌سایت‌های آنلاین امکان فیلتر کردن برای شما وجود دارد و می‌توانید بر اساس برند، قیمت و سایر خصوصیات فیلتر کرده تا تنها موارد مورد نیاز شما را  نمایش بدهد تا شما کراتین مورد نیاز خود را راحت‌تر پیدا کنید.

استفاده از کراتین‌ همان طور که گفته شد دارای مزیت‌های فراوانی است اما باید درنظر داشته باشید که حتما باید تحت نظر پزشک برای شما تجویز گردد و بهتر است که حتما  از داروخانه‌ها تهیه نمایید چرا که سایر مراکز ممکن است محصولات نامعتبر و بی‌کیفیت در اختیار شما بگذارد.

چرا باید کراتین را از داروخانه‌ها خرید کنیم؟

مصرف کراتین حتما باید بر طبق اصول و مقدار تعیین شده انجام شود چرا که مصرف بیش از حد آن عوارض بسیاری را به دنبال خواهد داشت. همچنین توجه نمایید که در کنار مصرف کراتین باید به طور مداوم ورزش کنید، تغذیه کافی و سالم داشته باشید و به اندازه کافی آب بنوشید تا در طی مرور زمان به نتیجه دلخواه خود دست یابید. قطعا در طی استفاده کوتاه مدت و نامنظم به نتیجه دلخواه خود دست نخواهید یافت بلکه باید تلاش کنید و صبور باشید و به طور منظم از کراتین استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو