میوه‌ها چه مقدار قند در خود دارند؟

54

1399/1/14

18:35


انواع میوه‌ها با توجه به مواد تشکیل‌دهنده حاوی مواد مغذی و قند هستند که در این بسته خبری آن‌ها را دسته‌بندی کردیم.

میوه‌ها چه مقدار قند در خود دارند؟

به گزارش بهداشت نیوز:  میوه ها از گروه غذایی هستند که استفاده شان برای افراد دیابتی یا افرادی که کمتر از کربوهیدرات استفاده می کنند گیج کننده است. رژیم های غذایی متعادل در بعضی موارد با هم متفاوتند، برخی بر اساس شاخص قند خون و برخی دیگر تنها بر اساس میزان کربوهیدرات هستند .

شاید بگویید نباید نگران قند موجود در میوه‌ها بود، چون قند آن طبیعی  است اما در حقیقت نگران بودن یا نبودن به مواردی دیگر بستگی دارد؛ مسلما میوه‌ها سرشار از مواد مغذی هستند و اگر قرار است قند دریافت کنید بهترین کار جذب آن به همراه مقدار زیادی ماده مغذی است.

از طرفی دیگر، بدن بعضی از افراد بهتر از دیگران قند را کنترل می کند و اگر شما از افرادی هستید که به رژیم های کم کربوهیدرات خوب پاسخ می دهد، پس باید بسیار مراقب باشید. اگر برایتان امکان دارد گلوکز خونتان را چک کنید تا ببینید هر میوه ( یا غذا ) چه تاثیری روی آن دارد.

میوه‌هایی که نسبت به سایر انواع میوه کمترین قند را دارند جزو آن دسته از میوه هایی هستند که بیشترین مواد مغذی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر غذاهای گیاهی را در خود جای داده اند.

مقدار کمی لیمو شیرین، ریواس، انواع توت و تمشک میوه هایی با کمترین میزان  قند هستند. 

توت فرنگی، پاپایا، هندوانه، هلو، شلیل، بلوبری، طالبی، خربزه، سیب، زرد آلو و گریپ فروت از جمله میوه‌ها با  قند کم تا متوسط هستند.

آلو برقانی، پرتقال، کیوی، گلابی، آناناس میوه‌هایی با قند نسبتا بالا محسوب می‌شوند. 

نارنگی، گیلاس، انگور، انار، انبه، انجیر، موز، میوه های خشک مانند خرما، کشمش، زرد آلوی خشک و آلو در گروه میوه‌های با قند بسیار بالا قرار می‌گیرند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو