احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جزئیاتی از جلسات آنلاین مجلس در شرایط بحران کرونا، گفت: امروز مجلس هیچ جلسه‌ای نداشته و تاکنون دو جلسه علنی مجازی آزمایشی داشتیم. 

وی افزود: در یک جلسه آزمایشی مجازی، حدود ۱۰۰ تن از نمایندگان آنلاین شدند که این جلسه رسمی نبود و در جلسه آزمایشی دیگری نیز بیش از ۱۰۰ نماینده آنلاین شدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در جلسه رسمی دیگری که یکشنبه گذشته برگزار شد، ۱۴۰ تن از نمایندگان آنلاین شدند و ۷۰ تن نیز اعلام کردند که مشکل اینترنت دارند و نمی‌توانند آنلاین شوند، یعنی ۲۱۰ نماینده در این جلسه حضور داشتند، در مجموع مشکل حد نصاب در هیچ جلسه‌ علنی مجازی نداشتیم.

امیرآبادی تاکید کرد: چون ۷۰ نفر نتوانستند حضورشان را به طور رسمی از طریق سیستم در جلسه اعلام کنند، جلسه رسمی مجلس تشکیل نشد، به همین دلیل سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی حضوری داریم. 

وی درباره نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته آینده، اظهار داشت: قرار شده معاونت های بهداشتی دانشگاه هاپیش از حضور در جلسات علنی روزهای سه شنبه و چهارشنبه آینده، از نمایندگان تست کرونا بگیرند و آنهایی که تست کرونایشان مثبت است، در جلسات حضور نداشته باشند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین قرار شده اسامی نمایندگانی که تست کرونای شان مثبت باشد، پیش از جلسه علنی روز سه‌شنبه آینده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی به هیئت رئیسه پارلمان اعلام می‌شود.